לאן נעלמה טסמין ארצ'ר?

השבוע לפני 20 שנה כבשה טסמין ארצ'ר את המקום הראשון במצעד הבריטי עם הלהיט "Sleeping Satellite". מה קרה לזמרת מאז?

תסמין ארצ'ר מתוך האתר הרשמי
תסמין ארצ'ר מתוך האתר הרשמי | צילום: יח"צ

טסמין ארצ'ר חוגגת 20 שנה מאז שהלהיט הגדול שלה "Sleeping Satellite" כבש את המקום הראשון במצעד הבריטי. היא נולדה בברדפורד, אנגליה, עבדה כמפעילת מכונת תפירה ומאוחר יותר, למשך תקופה קצרה, הייתה פקידה בבית משפט בלידס.

 

בסופו של דבר היא החלה לעבוד באולפן הקלטות עם המוזיקאים ג'ון יוז וג'ון בק. בשנת 1990 ארצ'ר חתמה בחברת התקליטים EMI, בעליה של "אולפני אבי רוד" המפורסמים שבין אמניה נמנים הביטלס, דיוויד בואי, פינק פוליד והרולינג סטונס.

 

למרות שאת השיר עצמו כתבה כבר ב-1989 קרוב למועד חגיגות עשרים השנים לנחיתה על הירח, רק אחרי החתימה באוגוסט 1992 ארצ'ר שיחררה לעולם את הסינגל הראשון שלה, הלהיט המפורסם "Sleeping Satellite".

 

תעשו פליי ותזכרו:

 

השיר הגיע למקום הראשון במצעד הסינגלים בבריטניה לאחר כמה שבועות מצאתו ובמקביל להצלחה במצדים ברחבי העולם, זכה גם להצלחה מינורית בארה"ב, כשהגיע למקום ה-32 במצעד 100 השירים הלוהטים של בילבורד. האלבום "ציפיות גדולות" שוחרר באוקטובר 1992 ונכנס למקום ה-8 במצעד האלבומים בבריטניה. "ציפיות גדולות" הגיע למעמד של אלבום זהב תוך חודשיים עם מכירות של יותר מ-100,000 עותקים. אך למרות ההצלחה הגדולה של האלבום, יתר הסינגלים לא הצליחו להגיע לאותו מעמד לו זכה סינגל הבכורה שלה, "Sleeping Satellite".

בשנת 1993, זכתה ארצ'ר בפרס פריצת השנה בבריטניה בטקס ה-BRIT Award, אך למרות ההצלחה המיידית, ארצ'ר לקחה לעצמה פסק זמן. בשנת 1996 היא חזרה עם אלבומה השני "Bloom" שלא הצליח לשחזר את הצלחת האלבום הראשון.

 

הסינגל "One More Good Night With The Boys" הגיע למקום ה-45 בלבד במצעדים והאלבום עצמו לא נכנס כלל למצעדים. בשנת 1997, בעקבות חילוקי דעות בין ארצ'ר לחברת EMI בהם היא טענה שהיא מרגישה כמו מוצר צריכה ולא בן אדם היא החליטה לקחת הפסקה קצרה מהתעשייה.

 

"One More Good Night With The Boys":

 

שנתיים לאחר פרישתה, ניסתה ארצ'ר לחזור ליצירת מוזיקה, אך סבלה ממחסום יצירתי ולא הצליחה לכתוב שירים. זה לא מנע מבעדה להביע את היצירתיות שלה בדרכים אחרות והיא החלה לצייר ולפסל בחימר.

 

בפועל, חזרתה לעולם המוזיקה החל רק בשנת 2002, אז היא ושותפה המוזיקלי ג'ון יוז החלו לעבוד על אלבום חדש שנקרא "ON". השניים שחררו כמה גרסאות דמו של שירי האלבום בחינם באתר האינטרנט והזמינו אנשים לשלוח להם את דעתם על השירים. "ON" שוחרר ב-25 בספטמבר 2006 בלייבל בבעלות ארצ'ר עצמה בשם "Quiverdisc" שלא הצליח להתקרב למימדי הצלחת האלבום הראשון.

 

מתוך האלבום "ON":

 

בשנת 2009 הוציאה חברת התקליטים EMI אלבום אוסף שנקרא "The Best Of Tasmin Archer", השיר הפותח והסוגר של האלבום הוא כמובן הלהיט היחידי שלה, "Sleeping Satellite".

 

טסמין ארצ'ר בקונגרס החלל העולמי ב- 2008: