סוכות מוזיקלי: ארבעת המינים עם טוויסט

ניקי מינאז' ואביהו שבת הם אתרוג, אדל ומירי מסיקה הן לולב, רוני דלומי ורופוס ויינרייט הם הדס והראל סקעת וקייטי פרי הם ערבה. לא, לא החלטנו ללעוג למוזיקאים שאנחנו כל כך אוהבים, אלא פשוט להיכנס לרוח חג הסוכות ולסדר לכם את ארבעת המינים של שנת 2012

מאיה בוסקילה משיקה סיבוב הופעות
מאיה בוסקילה משיקה סיבוב הופעות | צילום: בוצ'צ'ו

>>> האתרוגים

ניקי מינאז' ו-2 צייניז' - "Beez In The Trap"

עסיסי, בעל קליפה צבעונית הרבה חספוס. כן, כן, כל אלה הם לא רק המאפיינים של האתרוג אלא גם של הקליפ הנהדר של ניקי מינאז' ו-2 צייניז. היא אחראית לצבעוניות, הוא אחראי לחספוס, וביחד הם מציגים שיר עסיסי ונוטף סקסיות שגורם לנו להזיז את הישבן בפיזוזים לוהטים.

 

 

אביהו שבת - "קחי את ליבי"

אם כבר חספוס ועסיסיות, אז אי אפשר שלא להזכיר את אביהו שבת. בחוץ הוא מחוספס ובפנים עסיסי וטעים. שבת, בדיוק כמו אתרוג, ממוקם איפשהו בין תפוז ולימון - חצי מתוק וחצי חמוץ ובשיר הנוגע הזה הוא ממש ממחיש את הטעמים המנוגדים.

 

>>> הלולבים

מירי מסיקה - אישה חרסינה

כידוע, מקור השם "לולב" הוא "לב", שמלבלב ומצמיח ענפים מכוסים עליו. כדי למצוא את הלולב של המוזיקה הישראלית, היינו צריכים לחשוב על הלב הכי גדול שצמח בה. אז מה הפלא שבחרנו במירי מסיקה שכולה נשמה אחת גדולה?

 

 

אדל - "Make You Feel My Love"

גם מעבר לים יש זמרים עם לב ענק. למעשה, יש ז'אנר שלם שנקרא "מוזיקת נשמה" ואפילו יש שם מלכה. נכון שהמוזיקה של אדל היא לא "מוזיקת נשמה" במובן הקלאסי, אבל לא פעם אדל ומבקרי המוזיקה תיארו את השירים שלה במשפטים כגון: "מוזיקת נשמה של לב שבור". צפו בקליפ וגלו איך אדל עושה את זה בשיר שיצר בוב דילן.

 

>>> ההדסים

רוני דלומי - "תן"

סביר להניח שתמיד שאלתם את עצמכם כיצד זרעי צמח ההדס מתפזרים בטבע וממשיכים את התרבותם הטבעית. אז קבלו תשובה: הזרעים מתפזרים באדמה בעזרת ציפורים שאוכלות את פירות ההדס. ומה הקשר לרוני דלומי אתם שואלים? ובכן, הכוכבת הצעירה פשוט מסתובבת בין אנשים שונים, מתרבויות אחרות ומפזרת את זרעי האהבה שנמצאים במילים של השיר הנפלא הזה.

 

 

רופוס ויינרייט - "I'm Going To A Town"

אחד הסיפורים העצובים הקשורים בצמח ההדס הוא היכחדותו באזור עמק הירדן. לפני שאתם מפהקים ורצים לחבק את הכרית, היזכרו איתנו בשיר סוחט דמעות שמספר על אהבה למדינה שקרובה להיכחדות בדיוק כמו ההדס. קוראים לה "אמריקה" ומי שמאס בה הוא ברופוס ויינרייט.

 

>>> הערבות

הראל סקעת - "כמה עוד דרכים"

ממש כמו בני אדם, הערבה מתרבה ברבייה מינית על ידי פרחים ממין זכר וממין נקבה. בנוסף, קיימת אגדה המספרת כי הצמח הזכרי למעשה מחזר אחר הערבה הנקבית. כיצד? לא בדיוק ידוע. אבל כנראה שיש מספר דרכים. בדיוק כמו אצל בני האדם. תשאלו את הראל סקעת.

 

 

קייטי פרי וקניה ווסט - ".E.T"

מעבר לחיזור של הערבות, הן נוטות להופיע על צמחים אחרים ומסוגלת וליצור תת-זנים מעורבים. תנו לנו לנחש, גם אתם חושבים עכשיו על קייטי פרי. נכון, גם היא תמיד מופיעה בקליפים שיצרו אחרים ואיכשהו היא יוצרת זן מעורב של סגנונות מוזיקליים מרתקים. הנה אחד כזה, עם קניה ווסט.

 

>>> בואו לעקוב אחרינו בטוויטר ולהתעדכן בכל מה שקורה בעולם הבידור