25 דברים ש(אולי) לא ידעתם על רד הוט צ'ילי פפרז

הפלפלים הענקיים יעלו בעוד שבוע בדיוק על הבמה בישראל - רגע לפני, שי גרייבסקי מצא כמה פרטי מידע שאפילו המעריצים החריפים של הצ'ילי פפרז לא יודעים. סקס והסמים בפנים

תאור
תאור | צילום: יח"צ
צילום: סטודיו nana10

רד הוט צ'ילי פפרס קרובים לישראל מתמיד. בעוד שבועיים הם ינחתו כאן כדי להופיע בפעם הראשונה בקריירה הארוכה השלהם, עם תואר נוצץ באדיבות היכל התהילה של הרוקנ'רול וקרוב ל-30 שנות פעילות. בין הירואין ברחובות הקשים של לוס אנג'לס, שלל סמים אחרים במלונות היוקרתיים בעולם, פרובוקציות, אינספור בחורות, הרבה רוקנ'רול ועוד הירואין, כנראה שהחברה צריכים להעביר לפחות שני סיבובים בכותל, כל אחד.

 

לרגל המאורע המרגש, אספנו בשבילכם 25 עובדות שהגיוני שלא ידעתם על הפלפלים הלוהטים. מה אתם אומרים, יפתיעו אתכם?

 

1. בגיל 17 הקימו יחד מייקל ("פלי") באלאזרי, הלל סלובק, אנתוני קידיס וג'ק איירונס את מה שהפך להיות "רד הוט צ'ילי פפרז". השם הראשון שנבחר ללהקה היה "Tony Flow and the Miraculously Majestic Masters of Mayhem".

          

2. הלל סלובק נולד בחיפה לזוג ניצולי שואה. הוא התגורר בנהריה וכשהיה בן ארבע עבר עם משפחתו ללוס אנג'לס. הוא נחשב לאחד ממקימי הרד הוט צ'ילי פפרס ואף זה שלימד את "פלי" לנגן באס. למרות הכישרון האדיר שלו לא זכה לראות את הלהקה נכנכס להיכל התהילה. סלובק מת בגיל 26 במהלך סיבוב הופעות באירופה, בעקבות מנת יתר של שילוב קוק והירואין.

3. רשימת הדרישות של הלהקה לפינוק מאחורי הקלעים, כללה במשך שנים רבות את הדרישה שבין סוכריות ה-M&M לא יופיעו כאלה בצבע חום. כלומר בעל-תפקיד מטעם ההפקה היה צריך לעבור על הסוכריות ולשלוף את אלה שהלהקה לא מחבבת. יותר מאוחר הוסבר שזה הופיע כסעיף אחרון בחוזה, והמטרה של מנהל סיבוב ההופעות הייתה לבדוק בעצם שמילאו אחר כל דרישות הלהקה בשלמות.

             

4. בתחילת דרכם הפלפלים הלוהטים היו ידועים בתלבושת האחידה שלבשו להופעות. קשה לקרוא לזה "ללבוש". למען הצניעות, כל חבריי הלהקה לבשו רק גרב שתסתיר איבריהם בתור האקססורי היחיד שהתלווה לחליפת יום ההולדת.

                  

5. מייקל פיטר באלזארי, הידוע בכינויו "פלי", נחשב לאחד הבאסיסטים הטובים בעולם ואף דורג במקום השני ברשימת הנגנים של מגזין ה"רולינג סטון". הוא נוהג ללבוש חליפות ערב נטולות חולצה, או את אותה גרב אסטרטגית, אבל מאז תחילת האייטיז ועד היום פלי מעולם לא לבש חולצה על הבמה, באף לא אחת מהופעות הרד הוט.

                  

6. בפסטיבל וודסטוק של שנת 1999 פלי הופיע עירום לחלוטין.

7. למרות התדמית הרוקנ'רולית, חבריי הלהקה אף פעם לא הסתבכו עם החוק. הפעם היחידה שחבריי הלהקה התקרבו למעצר הייתה בשנת 1990, בהופעה מיוחדת ל-MTV. הפלפלים קפצו לקהל והצליפו לבחורה צעירה בישבן. הם הואשמו ב"חבלה והטרדה מינית" אבל התיק מעולם לא הגיעו לבית משפט.

            

8. אנתוני קידיס, סולן הלהקה, כתב אוטוביוגרפיה רשמית שפורסמה ב-2004 בהוצאה לאור של הניו יורק טיימס. הביוגרפיה דורגה במקום ה-17 של רבי-המכר של ה"טיימס".

     

9. באוטוביוגרפיה חשף קידיס כי איבד את בתוליו כשהיה בן 12 לאחת מהחברות הרבות של אבא שלו, שהייתה בת 18 באותו הזמן. לפי קידיס, האבא ארגן את המפגש ושיכנע את החברה לעשות לו ג'סטה. האבא התראיין על הנושא יותר מאוחר ואמר "רציתי שהוא ייצא גבר בבית ספר ויגיד לכולם עשיתי סקס, כשחלקם עוד צריכים לחכות חמש או שש שנים כדי לקבל את אותה הזדמנות".

            

10. אביו של קידיס, היה שחקן כושל שהישגיו הסתכמו בתפקיד של "סוחר סמים מספר 3" בסרט "נשק קטלני" ותפקיד אורח זוטר בסדרה "סטרסקי אנד האצ'". למרות זאת האבא היה פלייבוי וחזר כמעט מדי ערב עם בחורה אחרת הביתה. כדי לפרנס את המשפחה הוא סחר בסמים, ובין לקוחותיו היו גם כוכבים מפורסמים כמו חבריי להקת לד זפלין וקית' מון מתופף "The Who".

     

11. באותה אוטוביוגרפיה נחשף גם כי קידיס התחיל להשתמש בסמים בגיל צעיר מאוד. בפעם הראשונה שבה עישן מריחואנה היה בן 11, בגיל 15 הכישרון הצעיר כבר הזריק הירואין. גם את הסמים קיבל קידיס מהאבא שהעניק לא עוד שלל חומרים כמו אל.אס.די וקוקאין.

         

12. את יום השנה ה־25 להקמת הרד הוט צ'ילי פפרז חגגו חברי הלהקה בנפרד. באחד הדיווחים באמריקה דיווחו שאנתוני קידיס נצפה באותו סוף שבוע במסיבה בקליפורניה, מעשן ג'וינט ושפם קטן של שאריות קוק. במגזין רכילות אחר דיווחו כי כל אחד מהם בילה עם ההתמכרות החביבה עליו ביום החגיגי. קידיס עם הקוק, פלי עם הרואין, צ'אד סמית עם אלכוהול וג'ון פרושיאנטה מול אופרות סבון.

13. פלי וקידיס שהיו חברים טובים עוד בתקופת התיכון, פיתחו תחביב מיוחד כשהיו פרחחים בני 15: להתגנב לבניינים בלוס אנג'לס שיש בהם בריכה. באחת הפעמים קידיס החליט לנסות לקפוץ מקומה חמישית אל הבריכה. קידיס זינק ופיספס. הוא נחת על הרגליים התגלגל לבריכה ונשכב שם עד שהאמבולנס הגיע. שבועיים בבית חולים עם סמים בחינם והוא היה כמו חדש.

     

14. בטיול לאינדונזיה בניינטיז קידיס לא כיבד את חוקי הטבע המקומיים, ובאחד הלילות הראשונים לא סגר את הרשת של האוהל. הוא התעורר בכאב גדול וצרח לעזרה. חבר של קידיס ניגש אליו בעודו צועק עליו לבדוק מה יש לו באוזן. החבר האיר על האיזור עם פנס וצרח גם הוא. הוא ראה מקק טרופי ענק חצי בפנים-חצי מחוץ לאוזנו של קידיס. אחרי ששלפו אותו החוצה, קידיס סבל מהקאות קשות והזיות. כשחזרו לאמריקה הוא נאלץ להתאשפז בבית החולים ולבטל הופעה גדולה שתוכננה לסילבסטר.

        

15. האלבום "Blood Sugar Sex Magik" הוקלט באחוזה של הודיני בלוס אנג'לס שאחד החדרים בו קיבל הסבה לאולפן. הפפרז התגוררו כולם בטירה יחד עם ביתו הקטנה של פלי, חוץ מצ'אד סמית' שהעדיף לחזור הביתה בלילות כי פחד שהמקום רדוף שדים.

             

16. אנתוני קידיס נבחר לצמחוני הסקסי ביותר על ידי "אנשים עם אתיקה בחיס לבעלי חיים" הידועים יותר בשם שיגרום לישראלים לחייך - "PETA".

        

17. חוץ מהיכולות הווירטואוזיות על הבס, פלי תיחזק גם קריירת משחק עם ביוגרפיה מפוארת. בין היתר פלי שיחק בקלאסיקות כמו ביג ליבובסקי, בחזרה לעתיד 2 ו-3, איידהו שלי ופחד ותיעוב בלאס ווגאס.

         

18. הלהקה החליפה 8 גיטריסטים וארבעה מתופפים, אנתוני קידיס ופלי היחידים שמעולם לא הוחלפו ובשנה הבא יחגגו 30 שנה ביחד.

19. כחלק מהקמפיין של אובמה לקראת הבחירות, הצ'ילי פפרז עוררו מיני-סערה פוליטית. הם הכריזו על הופעה בה התנאי היה שהמעריצים חייבים להיות תומכים של אובמה ואף יותר מזה, להתנדב לקמפיין של הנשיא. אלו שייתנדבו יזכו לראות את הפפרס בחינם.

            

20. קידיס מגדל זאב יערות בתור חיית מחמד, העונה לשם "Howlin' Wolf".

                  

21. צ'אד סמית' שהצטרף לפפרז בשנת 1988 ונשאר עם הלהקה עד לימינו, שבר את שיא גינס כשניגן על מערכת תופים הכוללת למעלה מ-300 תופים שונים.

                 

22. ג'ון אנת'וני פרושיאנטה, הגיטריסט המזוהה ביותר עם הלהקה התחיל בתור מעריץ שרוף. הוא ראה את הלהקה מהקהל עוד כשהיה בן 15 ולימד את עצמו את תפקיד הגיטרות של כל השירים. הוא כמעט נבחן ללהקה של פרנק זאפה, אבל התחרט ברגע האחרון כי זאפה לא הסכים שחבריי הלהקה יצרכו סמים. "ידעתי שאני רוצה להיות רוקסטאר, לעשות סמים ולהביא בחורות", הייתה המדיניות ששלחה אותו לפפרז.

           

23. בדיוק אותה גישה גרמה לפרושיאנטה לאבד הכל. בשנת 1992 הוא עזב את הפפרס בגלל ההתמכרות להירואין ובילה יותר מחמש שנים בבית. מצבו היה כל כך קשה, עד שג'וני דפ צילם דוקמנטרי בביתו המוזנח על ההשלכות הקשות של שימוש בסמים. בסופו של דבר, פרושיאנטה עבר גמילה. כשהפפרס נפטרו מהגיטריסט דייב נאברו והיו על סף התפרקות, הם החזירו את פורשיאנטה שבילה איתם עוד עשר שנים של חגיגות.

        

24. אנתוני קידיס היה שחקן בתור ילד ואף זכה להצלחה גדולה מזאת של אביו. בין היתר הוא שיחק בשורה של סדרות ב-ABC ואפילו בתפקיד מרכזי בסרט F.I.S.T לצד סילבסטר סטאלון.

          

25. השיר "Party on Your Pussy" מהאלבום "The Uplift Mofo Party Plan", זכה לגינויים קשים מצד ארגוני הורים בארצות הברית. בעקבות זאת הפפרז שינו את שם השיר ל"Special Secret Song Inside" והוא הצליח לצעוד ברשימת הבילבורד וסייע ללהקה בצעדי הענק למיינסטרים, שהגיעו לשיא באלבום שלאחריו "Mother's Milk".

 

>>> רד הוט צ'ילי פפרז מחכים לישראל: "בואו לבלות"

 

>>> מי יחמם את רד הוט צ'ילי פפרז בישראל?