לוהט על הבמה: מדריך הופעות קיץ 2012

לני קרביץ, רד הוט צ'ילי פפרס וגאנז אנ' רוזס כבר משרבטים פתקים בשביל חריצי הכותל והם לא לבד. המדריך המלא להופעות הקיץ הקרוב בישראל

לני קראביץ
לני קראביץ | צילום: Getty Images

עובדה: הקיץ חזר אלינו, עם דלי החום והלחות הבלתי אפשרית. עובדה נוספת: עם העלייה בטמפרטורות מגיעים גם אמנים לוהטים מחו"ל. כן, אחרי מדונה ורגע לפני תחילת החופש הגדול, אפשר להכריז על עונת ההופעות החו"ליות שצפויות להציף אותנו בחודשים החמים האלו. למרות הסוגייה הרגילה של לחץ על מפורסמים להימנע מנחיתה בארץ הקודש, עושה רושם שרוב המוזיקאים מוטרדים יותר מהסבתא היהודייה או הכסף מאשר מהאיומים על חרם תרבות. כדי לנתב את הכסף שלכם למקום הנכון ובעיקר כדי שלא תגלו בדיעבד על הופעה של האמן האהוב עליכם, החלטנו לעשות לכם סדר.

 

>>> הופעות קיץ 2012: כך תשלמו פחות ותבלו יותר

 

גאנז אנ' רוזס - 3.7

 

אקסל רוז וגאנז נ' רוזס חוזרים להופעה אחת, בפארק הירקון בתל אביב. הלהקה שכבר זכתה לכבוד מלכים בדמות הכתרה להיכל התהילה של הרוקנ'רול, תנחת להופעה מלאה שתכלול גם את הקלידן המקורי של ההרכב דיזי ריד. לפניה תופיע להקה מצוינת נוספת - Ugly Kid Joe ואת הערב תפתח להקת היהודים. 

      

איפה מתי וכמה? יום שלישי, ה-3.7, פארק הירקון. מחיר: 290-750 ₪.

        

>>> גאנז אנ' רוזס מספרים על ההופעה בישראל

אקסל רוז
אקסל רוז | צילום: Getty Images

גלן יוז - 9.7

גלן יוז, מסולני להקות "דיפ פרפל" ו"בלאק סאבאת'" בעבר, יגיע בפעם הראשונה להופעה אחת בישראל. יוז, בן 62 באוגוסט הקרוב, מחזיק רזומה עשיר הכולל עשרות אלבומים ביניהם סולו, בלהקות ובשיתופי פעולה. קולו המיוחד זיכה אותו בכינוי "זמר של זמרים" וסטיבי וונדר כינה אותו: "הזמר הלבן החביב עלי ביותר". בהופעה הוא צפוי לבצע ממיטב השירים ששר ב"דיפ פרפל" ובלהקות אחרות כמו "בלאק סאבאת'" ו"טרפז".

 

מתי, כמה ואיפה? יום שני , ה-9.7, המשכן לאומניות הבמה בתל אביב. מחיר: 359-209 ש"ח.

          

נורת' מיסיסיפי אולסטארס - 10.7

הרכב הרוק/בלוז הותיק של גיטריסט להקת הבלאק קרואוז מגיע לישראל. ה-NMAS יגיעו לארץ לראשונה להופעה אחת, אחרי פעילות מוזיקלית ענפה שבמסגרתה זכו להופעות ברחבי העולם, שלוש מועמדויות לגראמי ושורה ארוכה של שיתופי פעולה מוזיקליים הכוללים את ריי קודר, אלווין יונגבלאד, מייויס סטייפלס ורבים נוספים.

        

איפה, מתי וכמה? יום שלישי, ה-10.7 במועדון הבארבי בתל אביב. מחיר: 150-120 ש"ח.

         

גראונדיישן - 14.7

גראונדיישן להקת הרגאיי הגרובית, חוזרת לארץ פעם נוספת. אומנם פסטיבל סאנביט שהיה אמור לארח אותם בוטל, אבל מארגני האירוע החליטו לשמור את התאריך ולקיים הופעה של ההרכב בלבד. הלהקה שהוקמה ב-1998 כוללת תשעה נגנים מצוינים המשלבים בין רגאיי לג'אז. השנה שיחררה הלהקה את אלבומם השביעי ועד כה הביקורות משבחות.

    

איפה מתי וכמה? יום שבת, ה-14 ביולי במועדון הבארבי בתל אביב. מחיר : 180-160 ₪.

          

כריס קורנל - 17.7

סולן להקת "סאונדגרדן", כריס קורנל, חוזר לישראל ומגיע ביולי הקרוב לשתי הופעות אקוסטיות. קורנל יגיע לישראל במסגרת סיבוב הופעותיו "Songbook" בו הוא מבצע את שיריו הטובים ביותר מכל התקופות. בעבר היה מועמד לפרס הגראמי, זכה במקום הרביעי במצעד זמרי המטאל של כל הזמנים ואף ביצע את שיר הנושא של הסרט ג'יימס בונד - קזינו רויאל.

         

מתי, איפה וכמה? כל הכרטיסים נמכרו כבר עבור ההופעה שנקבעה ל-16 ביולי באמפי שוני. תוכלו עדיין לרכוש כרטיסים להופעה ביום שני, ה-17 ביולי בהיכל נוקיה. מחיר: 295-235 ש"ח.

 

>>> כריס קורנל בארץ: אזלו הכרטיסים לאמפי שוני

כריס קורנל
כריס קורנל | צילום: יח"צ

פול יאנג, סמנתה פוקס וסנטה אזמרלדה - 21-19.7

שנות ה- 70-80 שאף פעם לא נגמרות חוזרות הקיץ במסגרת סופשבוע המוקדש כולו לעשורים הפרועים. פול יאנג, ההופעה הפותחת את הסופשבוע ב-19 לחודש, ינגן פופ קלאסי במופע ישיבה באורך מלא עם להקתו, בו יבצעו להיטיו הגדולים. סמנתה פוקס, כוכבת הפופ הבלתי מעורערת של שנות ה-80 תופיע ביום שישי, ה- 20 לחודש ותלהיב את הקהל בהופעת פופ פרועה. על הלייב דיסקו והאפרו אחראי כוכב הסבנטיז, סנטה אזמרלה, שינגן את מיטב להיטיו ביניהם:House of the rising sun, don't let me be misunderstood ועוד. הופעותיהם של פוקס ואזמרלדה ישולבו לאורך מסיבת דיסקו צבעונית ברוח התקופה.

         

איפה, מתי וכמה? סוף השבוע שבין ה-19 ל-12 ביולי, וואדי מלון ישרוטל הנסיכה. מחיר: 2160-970  ₪ כולל אירוח בבית המלון.

         

מוריסי - 21.7

ארבע שנים לאחר שהופיע בתל אביב, סולן ה"סמית'ס" לשעבר יחזור לישראל במסגרת סיבוב ההופעות העולמי החדש שלו. מי שנבחר לאחד מ-100 הזמרים הגדולים בכל הזמנים על פי הרולינג סטונס, ומחזיק בקריירה משגשת לאורך שלושה עשורים, מצוי בימים אלה בשיאו של סיבוב הופעות עולמי לקידום אלבום האוסף האחרון שלו. הסולן הבריטי צפוי לבצע את כל להיטיו הגדולים מימי הסמיתס ומקריירת הסולו הענפה. 

 

איפה, מתי וכמה?  מוצ"ש, ה-21.7 בגני התערוכה. מחיר:600-295 ש"ח.

 

>>>מוריסי: מדונה היא תרמית חסרת אישיות

 

>>> ואיך היה בהופעה הקודמת?

סיזלה - 7.8

סיזלה הוא אחד מאומני הדאנסהול המובילים בעולם כיום. באמתחתו עשרות קרוב ל-40 אלבומי סולו ובמרוץ השנים זכה לשתף פעולה עם זוכי פרסי גראמי וכיכב במצעדי המכירות של הבילבורד האמריקני. לישראל הוא יגיע בפעם הראשונה (אחרי שדחה הופעה שאמורה היתה להתקיים באפריל האחרון), בהופעה שצפויה לכלול להיטים מכל אורך הקריירה כשלצידו יופיעו שמונה נגנים. אגב, בעבר סיזלה זכה לגינוי נרחב של ארגוני זכויות גאים בשל תכניו, שלעיתים נוטים להטיף להומופוביה.

          

איפה, מתי וכמה? שלישי, 7.8, מועדון הבארבי בת"א, מחיר - 180 ש"ח.     

 

>>> מחאות גייז גרמו לביטול הופעה של סיזלה

     

דה ווקמן - 14.8

The Walkmen מלהקות האינדי-רוק המבעבעות בסצנה בדרך לישראל. הלהקה שנוסדה בשנת 2000 השיקה באחרונה את אלבומה השביעי וזכתה לשבחים רבים, ביניהם שיר החודש של הבלוג המוערך פיצ'פורק. חבריי הלהקה גדלו באזור וושינגטון, ניגנו באותן להקות בתחילת הקריירה שלהם ולמעשה אף למדו ביחד באותו בי"ס תיכון. לאחר שנים של עבודה קשה, הברייק הבינלאומי הראשון הגיע כשחברי הלהקה הוזמנו להופיע בסדרת הטלוויזיה THE O.C  אי שם בשיא הפופלאריות של הסדרה ב-2006. מאז ועד היום הם הופיעו בכל רחביי העולם וצעדו בגאווה במצעדי המכירות.

                   

איפה מתי וכמה? יום שלישי, ה-14 באוגוסט, במועדון הבארבי בתל אביב. מחיר: 189-169 ₪.

                          

סירק דה סוליי - 25-8.8

מופע הקרקס והאקרובטיקה, הנחשב לאחד המרהיבים בעולם, יגיע בפעם הראשונה לישראל. מקבוצה בת 20 רקדני רחוב, הפכו סירק דה סוליי להפקת ענק בינלאומית המעסיקה מעל ל-5,000 עובדים מתוכם כ-1,300 אמנים מ-50 מדינות. עד היום, ההרכב הופיע מול קרוב לכ-100 מיליון צופים במאות ערים ברחבי העולם. בישראל ההרכב יציג את המופע זוכה השבחים של הקולקטיב - "אלגריה".

   

מתי כמה ואיפה? בין ה-8 ל-25 באוגוסט, היכל נוקיה בת"א. מחיר: 360-220 ש"ח.

      
>>>סירק דה סוליי בישראל: כך זה ייראה

    

סטיבן מלקמוס והג'יקס - 22.8

סטיבן מלקמוס, אליל הגיטרות וסולן פייבמנט יגיע לראשונה לישראל, כשהוא חמוש בלהקתו "הג'יקס" כחלק מסיבוב הופעות של אלבומם האחרון - "Mirror Traffic" - שהופק על ידי בק זכה להצלחה והערכה רבה. הסינגל "סנטור" הפך ללהיט עולמי וזכה לקליפ מושקע בכיכובו של ג'ק בלאק.

 

מתי, כמה ואיפה? יום רביעי, ה-22.8 במועדון הבארבי בת"א. מחיר: 219-179 ש"ח.

       

>>> סטיבן מלקמוס והג'יקס יופיעו בישראל

סטיבן מלקומס
סטיבן מלקומס | צילום: ליאה נאש, יח"צ

רד הוט צ'ילי פפרס - 10.9

אחרי שנים של ציפייה, אחת הלהקות הגדולות והאהובות בעולם תגיע לישראל כחלק מסיבוב הופעות לקידום אלבומם האחרון "I'm With You". הצ'ילי פפרס מככבים כבר קרוב לשלושה עשורים בכל תחנות הרדיו ובסיקור התקשורתי הבינלאומי ומכרו למעלה מ-65 מיליון אלבומים. כזכור, לפני כעשר שנים הלהקה שכבר נחתמה להגיע, ביטלה את הופעתה בשל אירועי הטרור בארץ.

   

איפה, מתי וכמה? יום שני, ה-10.9, פארק הירקון, מחיר: 320-1200 ש"ח.

       

>>>רשמית: רד הוט צ'ילי פפרז יופיעו בישראל

לני קרביץ - 6.10

כוכב הרוק לני קרביץ יופיע בפעם הראשונה בתחילת חודש אוקטובר בישראל. הרוקר המוערך כבר היה אמור להגיע לארץ, אך ביטל את הופעתו המתוכננת ב-2007 בשל לחץ של גורמים אנטי-ישראליים. לישראל הוא מגיע במסגרת סיבוב הופעות עולמי לקידום אלבומו התשיעי "Black and White America". לבקשתו של קרביץ, בן לאב יהודי ואם אמריקנית, שם המופע בפארק הירקון ישתנה במיוחד ל "Black and White Israel".

    

איפה, מתי וכמה? מוצאי שבת, ה-6 באוקטובר, גני יהושוע (פארק הירקון) בתל אביב. מחיר: 360-750 ש"ח.

     

>>>לני קרביץ יופיע בישראל

 

>>לני קרביץ נעצר בטעות כחשוד בשוד בנק

          

ג'יזס אנד מרי צ'יין - 19-18.10

אומנם הלהקה לא נהנתה מהצלחה במצעדים  אבל תמיד זכו להערכה במעגלי האלטרנטיב. חברי הלהקה באו והלכו אבל הלב הפועם של הלהקה נשאר הסולן ג'ים ריד והגיטריסט והמלחין וויליאם ריד. בין שנות הפעילות של הלהקה ב-1983 עד 1999 היא שיחררה שורה של אלבומים שמוגדרים כקלאסיקות שוליים. הלהקה חזרה לפעילות ב-2007 וזכתה להצלחה מיוחדת עם הסינגל בו שיתפה את סקרלט ג'והנסוןJust  like Honey  שהיה שיר הסיום בסרט "אבודים בטוקיו"   

 

איפה, מתי וכמה? 18 ו-19 באוקטובר במועדון הבארבי בתל אביב. מחיר: 219-199 ₪

      

סוף

>>> לעוד מוזיקה