היהלום שבכתר • על ההופעה של מדונה בישראל

מלכת הפופ שפתחה אמש את סיבוב ההופעות החדש שלה ברמת גן, שוב הוכיחה לעולם שהיא חיית הבמה הכי זוהרת בעולם. אמיר צומר חזה במדונה וראה ניצוצות

מדונה בהופעה באיצטדיון רמת גן
מדונה בהופעה באיצטדיון רמת גן | צילום: נעה גרייבסקי
סיקור מיוחד מדונה
סיקור מיוחד מדונה | צילום: סטודיו nana10

אחרי שתסיימו לקרוא את שורות אלה, לא תבינו איך נראתה ונשמעה ההופעה של מדונה, זו שפתחה אמש (חמישי) את מסע ההופעות הבינלאומי MDNA"" ממש כאן באיצטדיון רמת גן שלנו (מעוז רהיטים פינת השווארמה, לייתר דיוק). יותר נכון, לא תקראו על איך היא נראתה מעיניו של הצופה ממוצע שקנה כרטיס דשא או איך שמע את המופע זה שישב באחד מאלפי המקומות המסומנים בטריבונות והגיע שעה קלה לפני שמלכת הפופ בעצמה עלתה אל הבמה.

 

להפתעתי, לשמחתי, להנאתי ועוד שלל תיאורים שלא יצליחו להמחיש בשלב זה את המזל שנפל בחלקי - ראיתי את המופע החדש של מלכת הפופ, במרחק של מטרים בודדים (וברגעים מסוימים הרבה פחות) מהפרצוף של הגברת עצמה במשך כל ההופעה. לא נצמדתי לגדר בשורה הראשונה ולא בחנתי את מסכי הענק בצדדים במקום את המופע עצמו כמו 30 אלף אנשים אחרים - עם כוונות טובות, חברה נפלאה וקצת חוצפה ישראלית, הזדמן לנו לראות את המופע הראשון של ה-"MDNA Tour" מתוך "מתחם היהלום" האקסקלוסיבי, זה שטמון ממש בתוך הבמה החדשה של מלכת הפופ. העמדה המשובחת, גבירותי ורבותי, הפכה את האירוע מהופעה מרגשת של מדונה בישראל, ללא פחות מאחת החוויות המפעימות שכל חובב פופ יכול לעבור בחייו.

 

גילוי נאות: כותב שורות אלה עוקב אחרי מדונה כבר 15 שנים. עוקב היא מילה עדינה, אחרי שראיתי אותה בהופעה בארבעת סיבובי ההופעות האחרונים שלה בעולם (כולל שתי ההופעות שחתמו את ה"Sticky & Sweet Tour" בישראל ב-2009. נכון, יש כאלה שמכירים אותה הרבה יותר זמן, אחרים יגידו שהרלוונטיות ממנה והלאה לנוכח ליידי גאגא ושות' (עוד נשוב אליה בהמשך) או שהיא צריכה להעביר את הכתר הלאה - ובכן, צקצקנים, אתם מוזמנים להפסיק לקרוא ממש עכשיו.

 

טעימה קרובה במיוחד:

כמו אלילה

סיבוב ההופעות "MDNA" נפתח בפיצוץ. ולא סתם פיצוץ - באנג משובח, מאלה שלא תוכל להוריד מהם את העיניים, מאלה שמפתיעים אותך בכל כמה דקות מחדש וגורמים לך לרצות עוד. למרות ליקויי האבטחה מחוץ למקום (כולל סיבוך הכניסה בשערים שרק הביא לאכזבות, גם של מעריצים מחו"ל שהגיעו במיוחד להופעה), בעיות סאונד בחלקים שונים באזור הדשא באצטדיון וזווית ראיה בלתי אפשרית בחלקים מהטריבונות הצדדיות - לא נתקלתי בביקורות שליליות על המופע, על בחירת השירים או מדונה עצמה - חיונית ואנרגטית מתמיד, יש לציין.

 

המופע, ארבעה חלקים מתוכננים ומתוזמנים היטב, סיפק שעתיים של פאן פופ לקהל חובב מדונה וחובב הופעות של ענקים מעבר לים. היו שם להיטים מוכרים, שירים מהאלבום האחרון (שנושא את שם הטור - "MDNA"), מסכי ענק מפוארים ובמות וידאו מוגבהות ששינו את האווירה משיר לשיר. זה נפתח במשחק עם הכנסייה הנוצרית, מוטיבים דתיים של תפילה בעברית והמילה מדונה - כשברקע השיר "Girl Gone Wild" על הילדה הכי רעה שיש, והסתיים כך שמדונה הכתירה את עצמה כאייקון אלוהי, כשבסוף החלק היא עולה עם הצלב מאחוריה ונעלמת, כאילו רצתה לומר "אני לא רק המלכה, אני כבר הרבה מעבר מזה. אלוהית, נניח, ועזבו אותי מהשוואה למתחרות".

 

בדרך, היא יורה בקהל ב"Revolver" הדאנסי, שורפת את הבמה ותפאורת המוטל בהמנון הזעם המעורר מאלבומה האחרון "Gang Bang" שהעיף את כולם בשואו תיאטרלי, מבקשת שלא נטיף בקלאסיקה הראשונה של הערב "Papa Don't Preach" רק כדי לקטוע אותה לטובת גרסה מפתיעה ומתונה של "Hung Up" שבה היא מבצעת מופע אקרובטיקה על חבל מתוח. אם תהיתם, מדונה כבר לא נשארת במכנסונים, היא לבושה לחלוטין, ומגובה במסר אלים ואפל במיוחד שמתפוצץ לכולם בפנים ב"I Don't Give A" המצוין (עם האורחת ניקי מינאז'), שממחיש כמה קשים חייה של כוכבת פופ, מסכנה. אחר כך, כאמור, היא עולה השמימה כמו אלילה.

 

צפו: הנאום של מדונה

בהמשך הקהל נהנה מ"Express Yourself", עם הבדיחה על חשבונה של ליידי גאגא והמגה-להיט שלה "Born This Way", והבהרה ברורה - היא זו לא מדונה, תוך כדי הרמת החצאית והצבעה על אזור המפשעה. אאוץ'. עבור "Give Me All Your Luvin'" היא הביאה תזמורת מארש מרחפת, כדי שתרים את האווירה בקהל ב-LUV אם עדיין לא התעוררו מספיק, ו"Open Your Heart" שבו היא מוותרת על המיקרופון לשורה או שתיים עבור מעריץ מוכשר מהמקהל. האחרון, מסתיים בקטע בסגנון מוזיקת עולם של שלישיית קאלאקן הבסקית, שמדונה התרגשה להציג והוסיפה נופח בומבסטי לשירים. מצחיק שרגע אחרי שירתה בכולם בחלק הראשון היא מצאה זמן לדבר על חשיבות השלום באזור וסיפרה שאין פתרון בגרימת סבל לאחר - אבל הנאום שלו הקדישה שלוש דקות שלמות מהזמן שלה על הבמה בישראל נגע לליבם של אלפי אנשים בקהל.  

 

אחר כך הגיע תורן של הקלאסיקות, עם "Vogue" בהופעה אנדרוגינית ורקדני ליווי מהודרים שלא נראתה מאז ימי מופע ה-"Girly Show", ואחריו "Candy Shop" (שהופך לבורדל לוהט עם קצת "Erotica" ומגע ישיר ומסוכן עם החבר הצעיר ברהיים זאייבט) ו"Like a Virgin" בביצוע אקוסטי, חשוף ונוגע בליווי פסנתר בלבד, קברטי כמעט, כזה שלא הייתם מצפים לשמוע גם בעוד מיליון טורים. את ההופעה הסקסית היא חותמת במסר על מיניות לעולם (ותמונות של ילדים שקיפחו את חייהם בגלל בריונות) - כשהיא עוברת לחלק האחרון של המופע, כדי לגמור במסיבה. "Like A Prayer" תמיד עובד על הקהל, בביצוע שהרים את כולם על הרגליים (כולל מקהלה) וסחט ממדונה את טיפת הזיעה האחרונה שעוד נותרה לה, כשאחריו "Celebration" העמיד את הקהל כולו על קצה האצבעות ומסתיים בבום, ממש כמו בהתחלה.

 

מדונה בהופעה באיצטדיון רמת גן
מדונה בהופעה באיצטדיון רמת גן | צילום: נעה גרייבסקי

מדונה של "MDNA Tour" אולי אלימה יותר, אולי כועסת יותר, אבל גם יודעת לגעת בקהל כשצריך ולשלב את הפגיעות שהיא רוצה שנרגיש. אה, ואי אפשר ללא רגעי הטיזינג שהיא כל כך טובה בהן. צוות הרקדנים משובח, מסכי הווידאו האיכותיים ששמרו על האווירה התוססת, הקלאסיקות הוותיקות יחד עם השירים שאולי יהפכו לקלאסיקות מודרניות, גרמו למופע הראשון של מדונה בסיבוב ההופעות הזה להפוך לעוד סיבוב הופעות לוהט וחסר פשרות של מלכת הפופ. זו שלאחרונה לא תמיד מצליחה לחדש את עצמה באולפן ההקלטות, אבל יודעת להוכיח שגם אחרי 30 שנים בביזנס - היא חיית הבמה הכי נושכת בשטח. וזה, היהלום שבכתר המלכה.

 

מדונה - "MDNA Tour", איצטדיון רמת גן, חמישי ה-31.5

 

>>> מה הלך בהופעה, דקה אחר דקה? בואו לקרוא

 

>>> מדונה בישראל: ככה זה נראה

 

>>> לעוד כתבות על המלכה: נותנים אהבה למדונה