הסיקרט של מדונה • השירים שאתם לא מכירים

חשבתם שאתם מכירים את כל השירים של מדונה? רגע לפני שתופיע פה, ליקטנו עבורכם כמה פנינים חבויות בין עשרות האלבומים שהוציאה - כדי שתכירו צדדים שונים של מלכת הפופ. תנו לה אהבה

מדונה בקליפ "Hung  up"
מדונה בקליפ "hung Up" | צילום: מתוך הקליפ
סיקור מיוחד מדונה
סיקור מיוחד מדונה | צילום: סטודיו nana10

זה נכון, אנחנו מכירים את מדונה בגלל הרבה סיבות: המופעים השערורייתיים, הספרים שכתבה והסרטים שביימה או שבהם הופיעה, הטרנדים האופנתיים שהיא מנהיגה - אבל בסופו של דבר, הכל התחיל ומסתכם במוזיקה שלה. מלכת הפופ לא זכתה בתואר לחינם, וכמעט 30 שנים מנפיקה שלל להיטים - מ"Like a Prayer", "Express Yourself" ו-"Vouge" הקלאסיים, דרך "Ray of Light" ו-"Music" אהובי הקהל, ועד ללהיטים חדשים יותר כמו "Hung Up" או "Give Me All Your Luvin'".

 

אבל מה עם כל השירים של מדונה שלא זכו להפוך ללהיטי ענק, אלה שחבויים בין 13 אלבומי האולפן שלה, שלל האוספים ופסקולי הסרטים - ולא שוחררו לרדיו או זכו לקליפ צמוד? רגע לפני ההופעה שתפתח ביום חמישי הקרוב את סיבוב ההופעות העולמי "MDNA" בישראל, החלטנו לחשוף בפניכם צד אחר של מדונה, עם שירים שאולי לא הכרתם, כמה פנינים שחבויות בתוך אלבומיה ואולי יגרמו לכם לראות את הזמרת הגדולה באור שונה. הזדמנות לבחון את השירים ה"אחרים" של מלכת הפופ, את הסודות שלה.

 

החצוף | "She's Not Me" מתוך ("Hard Candy")

 

נפתח דווקא באחד השירים האחרונים שמדונה שחררה. רגע אחרי שנכנסה ל"היכל התהילה של הרוקנ'רול", שתפה פעולה בלהיט עם ג'סטין טימברלייק ונפרדה מחברת התקליטים שליוותה אותה 25 שנים - היא החליטה לזקוף אצבע אמצעית בפני כל העולם (והתדמיות הקודמות שלה, והמתחרות הצעירות שלה) ולהראות לכולם מי המלכה. יצא לוהט.

 

הרלוונטי | "Survival" (מתוך "Bedtime Stories")

כי "הישרדות" הוא לא רק מותג ריאליטי בינלאומי, אלא הדרך של מדונה במשך כל שנותיה בתעשיית הבידור, בעולם המוזיקה, ובעצם של כולנו בחיים האלה, לא? אז היא שרה על זה הרבה לפני שזה הפך לפופולרי.

 

המאחד | "Why's It So Hard" (מתוך "Erotica")

תחילת הניינטיז: המילה "הומוסקסואל" באה יחד עם סטיגמות על מחלת האיידס, אנשים פחות ליברלים משהיו רוצים לחשוב, שנאה משתוללת כלפי  ה"חריג", העולם בוער בחלקים שונים. ואז באה מדונה, ובאלבום הכי סקסי שלה מציגה המנון מאחד לכל בני האדם, באשר הם. שירו את האהבה שלכם!  

 

החתרני | "Impressive Instant" (מתוך "Music")

מדונה כנראה נכנסת לטראנס עשהיא רואה מישהו שמוצא חן בעיניה, היקום מתחיל להשתולל והתוצאה היא להיט אלקטרו-דאנס קצבי ומופרע שיצליח להזיז גם את האדישים שבכם. כן, ככה כנראה נשמע המוח של מלכת הפופ מבפנים.

 

המשמח | "Where's The Party" (מתוך "True Blue")

האייטיז היו תמימות (יחסית, הרי אף פעם לא היה שום דבר תמים אצל מדונה), הביטים והבס היו מקפיצים (ולא מתכתיים), וכך נותר לושיר המסיבות האולטימטיבי (נכון לשנת 86') - איפה המסיבה. כן, אורנה ומשה, איפה המסיבה!

 

הכועס | "Nobody Knows Me" (מתוך "American Life")

"American Life" היה אחד האלבומים היותר כנים של מדונה. בין העיסוק בפוליטיקה לדת והשלמה עם עצמה בשירים, היה אחד יוצא דופן שכועס על העולם. היא שרה על כך שאיש אינו מכיר אותה, על הצהובונים והנזקים שלהם, ועל כך שהיא ישנה טוב יותר בלי להתייחס אליהם. כיף. 

 

האוטוביוגרפי | "Promise To Try" (מתוך "Like a Prayer")

אמה שלה מדונה מתה ממחלה כשהכוכבת היתה בסך הכל בת 5, אירוע שמן הסתם השפיע ועיצב את חייה יותר מכל דבר אחר שעשתה. ב"Promise To Try", היא שרה לאותה ילדה שהיתה, שנותרה יתומה מאם, ובכך חשפה בפעם הראשונה את רגשותיה בשיר למול העולם שהאזין. הרעד בקולה של מדונה וההתרגשות בין השורות מוקלטים לנצח.

 

הסיפורי | "Time Stood Still" (מתוך פסקול "הדבר הטוב הבא")

את החידוש של מדונה לשיר "American Pie" בפסקול הסרט "הדבר הטוב הבא" כנראה כולם שמעו, כי היה להיט ענק של מלכת הפופ. מה שכנראה לא שמעתם, הוא את השיר השני והמקורי שתרמה לפסקול הסרט בכיכובה, "Time Stood Still" - בלדה נוגה על חברות והשינויים שהיא עוברת עם השנים. תענוג.

 

המסתורי | "Paradise - Not For Me" (מתוך "Music")

שילוב של מילים בצרפתית, נגינת כלי מיתר, קולות מסונתזים, כמה לחישות, קטע אינסטרומנטלי ארוך לקראת הסוף ומילים על כך שהיא בפסגה אבל לא יודעת אם היא מאושרת מכך. מדונה שאולי תופתעו להכיר, אבל במיטבה.

 

הרומנטי | "Forbidden Love" (מ"Confessions On A Dance Floor")

רומיאו ויוליה, גרסאת 2005 של מדונה, מככבים בשיר השני של הגברת באותו השם (השיר הראשון באותו שם יצא ב"Bedtime Stories" ב-94'!). זה סיפור של אהבה אסורה, אבל דיי שונה מהשיר של זהבה בן.

 

 

>>> חיה על הבמה: כל המופעים של מדונה

 

>>> ליידי מי? ההופעות הגדולות של מלכת הפופ

 

>>> לעוד כתבות על המלכה: נותנים אהבה למדונה