חיה על הבמה • כל המופעים של מדונה

רגע לפני שמדונה פותחת בישראל את סיבוב ההופעות העולמי החדש, אתם מוזמנים לבחון את המופעים הקודמים של המלכה. פרחה אמריקנית, מלכת סאדו או דיוות דיסקו - תתחילו להתרגש

מדונה בהופעה ב-2004
מדונה בהופעה ב 2004 | צילום: Getty Images / אימאג'בנק
סיקור מיוחד מדונה
סיקור מיוחד מדונה | צילום: סטודיו nana10

"חיית במה" הוא כינוי שלא ממצה את יכולותיה של מדונה, מלכת הפופ בשבילכם, כשהיא עולה להופיע במסגרת סיבוב הופעות לוהט ועדכני. בכל ערב שהיא מול הקהל, היא נותנת לעשרות האלפי האנשים-  שהגיעו לראות אותה עושה את מה שהיא יודעת הכי טוב - לחוש שהיא נוצצת וחדשה, כאילו העלתה את המופע הזה במיוחד עבורם.

 

ימים ספורים לפני המופע הראשון של סיבוב ההופעות החדש "MDNA", שייפתח דווקא ברמת גן המקומית שלנו ביום חמישי הקרוב - אנחנו מעניקים לכם הזדמנות לחוש את האווירה בהופעות הקודמות שלה, לבחון את ההפתעות ולקרוא על התקדימים של כל סיבוב הופעות חדש. מה שבטוח, במופע החדש לא תראו שום דבר ממה שכבר ראיתם על הבמה של מדונה.

 

הראשון שלה | Virgin Tour

 

מתי ואיפה? סיבוב ההופעות הגדול הראשון של מדונה בשנת 1985 כלל רק ערים בתוך ארצות הברית (והבלחה קצרה לקנדה), עם 41 הופעות בסך הכל. בניו יורק, למשל, כל 18,000 הכרטיסים להופעות שלה נמכרו תוך 35 דקות מרגע תחילת המכירה.

 

רגעי שיא: בגלל ששחררה עד אז רק שני אלבומי סולו, המופע כלל כמעט את כל השירים והלהיטים שלה. אבל היו שם הפתעות, כמו כשביצעה את "Like A Virgin" האלמותי ושילבה בתוכו קטע מלהיט הענק של מייקל ג'קסון "Billie Jean". רוב המעריצות באותה תקופה, באו להופעה כשהן לבושות ממש כמוה - פרחות אמריקניות, המון צמידים ושרשראות ושיער פזור. 

 

בלתי נשכח בגלל: שהיה הפעם הראשונה שבה מדונה הראתה שהיא יכולה לכבוש את הבמה הגדולה.

 

"Like A Virgin" מתוך המופע:

כובשת את העולם | Who's That Girl Tour

מתי ואיפה? מדונה יצאה לכבוש את העולם עם סיבוב ההופעות השני שלה ב-87', שהתחיל ביפן הגיע לאמריקה והסתיים באיטליה, עם 39 הופעות בסך הכל. המופע הפך לרווחי ביותר בזמנו, כשגרף מעל ל-20 מיליון דולר.

 

רגעי שיא: המלכה החליפה במופע לא פחות משבע תלבושות (ממחוכים ועד לז'קט בהשראת אנדי וורהול), וכללה בהופעה מסרים לקהל - חלקם הופיעו בברור על מסכי הוידאו מאחוריה. בין השאר, פנתה בהאשמות אל הכנסייה הקתולית (כשהראתה את האפיפיור) ועסקה במניעת האיידס (עם הכיתוב "Safe Sex"). במופע השתתף גם נער בן 16 כאחד הרקדנים על הבמה, אחרי שהילד שהופיע בקליפ "Open Your Heart" היה צעיר מכדי להצטרף אליה.

 

בלתי נשכח בגלל: היכולות התיאטרליות של מדונה על הבמה, שהפכו אותו ליותר ממופע של שירים.

 

רוקדת את "Open Your Heart" במופע:

הקונוסים בפעולה | Blond Ambition Tour

מתי ואיפה? אחרי שכבר ביססה את מעמדה כאחת הכוכבות הגדולות בעולם, מדונה הראתה לעולם את האמביצה הבלונדינית שלה בשנת 1990. גם הפעם ההופעה הראשונה מתוך 57 ברחבי העולם היתה ביפן, כשהאחרונה עלתה בצרפת. את המופע והקטעים מאחורי הקלעים תיעדו בסרט הדוקומנטרי "Truth Or Dare".

 

רגעי שיא: המופע ללא ספק שינה את התפיסה של הופעות שמעלים האמנים הגדולים בעולם - ששילב נושאים מעוררי מחלוקות כמו מיניות ודת יחד, בשילוב להיטי הענק של מלכת הפופ, בארבעה חלקים (מה שעשתה מאז בכל סיבובי ההופעות שלה). הכנסייה באיטליה קראה להחרים את הזמרת, בקנדה המשטרה כמעט ומנעה ממנה להופיע - ולא מפתיע, אחרי סצנות סמי-אוננות על הבמה (עם "Like A Virgin"), שטויות נוסח הסרט "דיק טרייסי" והרבה ריקודים פרובוקטיביים כמו זה של "Vogue".

 

בלתי נשכח בגלל: שהפך את מדונה מזמרת ענקית לאייקון פופ שנחקק בהיסטוריה של עולם המוזיקה.

 

דתית ומינית ב"Like a Prayer":

אירוטיקה להמונים | Girlie Show

מתי ואיפה? מדונה, שהחלה להתעמק ולהתעסק במיניות גם ביצירה שלה, חטפה ביקורת שלילית סביב הוצאת הספר "Sex" והאלבום "Erotica", אבל לא וויתרה ועלתה ב-93' על הבמה עם ה"Girlie Show". המופע ביקר ב-39 ערים ב-12 מדינות - בהן באוסטרליה, דרום אמריקה, והופעה בלתי נשכחת ראשונה בפארק הירקון בישראל, אבל עצר להופעות ספורות בלבד באמריקה.  

 

רגעי שיא: המופע שאב הרבה השראה ממופעי קברט, סרטיו של פליני, שחקני תור הזהב של הוליווד מרלין דיטריך וג'ין קלי, משחקי שליטה מיניים ואפילו מועדון "סטודיו 54" האגדי בניו יורק. כמובן שהוא כלל עירום חלקי (כולל פטמות משתוללות בתחילת המופע), חיכוחים (בשיר "Deeper And Deeper") ורגעים מיוזעים על הבמה, אבל גם כמה קטעים כנים של מדונה מינימלית - שרה מול הקהל (את "In This Life").

 

בלתי נשכח בגלל: החוויה והקסם המיני של מדונה, שבעט בכל המוסכמות באותן השנים.

 

מדונה מראה את ה"Erotica" שלה במופע:

אפלה ובועטת | Drowned World Tour

מתי ואיפה? לקח למדונה שמונה שנים לחזור עם סיבוב הופעות חדש, שהפך ל"Drowned World Tour" מ-2001. כך שרק טבעי שהקהל והמעריצים התנפלו על הכרטיסים ל-47 ההופעות שלו, כולן באירופה ואמריקה הצפונית. שש הופעות מלאות של מדונה בלונדון למשל, נמכרו בזמן שיא של שש שעות בלבד. 

 

רגעי שיא: כיוון שכבר צברה כמות מכובדת של להיטים לאורך השנים, מדונה בחרה להתמקד דווקא בשירים מאלבומיה "Ray Of Light" ו"Music". המופע החל באווירה קודרת ואפיל פאנק-רוק (עם "Beautiful Stranger"), המשיך למזרח הרחוק עם מדונה כגיישה (כששרה את "Frozen"), ביקר בחווה כשהפכה לקאוגירל (ב"Don't Tell Me") והסתיים במסיבה ספרדית עם "Music". הפעם היתה השקעה גם באפקטים ותפאורה על הבמה, כשהרקדנים השתלבו במייצגי הוידאו.

 

בלתי נשכח בגלל: שהחזיר את מדונה לבמה בשיא כוחה, והראה שחיית הבמה לא נעלמה.

 

מקפצת ללא הרף ב"Music" שחתם את המופע:

מחליפה זהויות | Re-Invention Tour

מתי ואיפה? ב-2004 מדונה החליטה שהמופע החדש שלה יכלול את מיטב הלהיטים, באריזות חדשות, כך שה"Re-Invention Tour" כלל כמה שירים מאלבומה האחרון "American Life" והמון להיטי ענק שלה. היא עברה 56 הופעות, ברחבי באירופה ואמריקה - שחיכו לשמוע את השירים של המלכה. כל ההופעות נמכרו מראש, עם רווחים של כמעט 125 מיליון (!) דולר.

 

רגעי שיא: בניגוד לסיבוב ההופעות הקודם, מדונה החייתה את מיטב הלהיטים שלה לשמחת המעריצים, שנהנו לשמוע אותה מבצעת לראשונה מזה שנים את "Papa Don't Preach", "Material Girl" ו"Crazy For You". מלבד המחוך שחזר לבמה, מדונה גם כללה בהופעה מסרים פוליטיים (כמו בחלק הצבאי שנפתח בשיר "American Life") ורוחניים יותר, בסגנון של זרם הקבלה היהודי שלפיו היא חיה ואפילו חידשה את "Imagine" של ג'ון לנון.

 

בלתי נשכח בגלל: שהיה המופע שבו מדונה הכי תקשרה עם הקהל.

 

מחזירה את המחוך לבמה ב"Vogue":

מלכת הדיסקו | Confessions Tour

מתי ואיפה? אחרי ההצלחה הענקית שלה זכה האלבום "Confessions On A Dance Floor", היה רק טבעי שמדונה תמהר לחזור לבמה עם שירי הדאנס החדשים ותכבוש את העולם בהופעה. זה קרה ב-60 מופעים שעברו מאמריקה לאירופה ובסוף גם ליפן, עם רווחי שיא של 195 מיליון דולר מכל ההופעות.

 

רגעי שיא: אחרי שנפצעה כשנפלה מסוס עליו רכבה פחות משנה לפני שיצאה לסיבוב ההופעות, מדונה חזרה לדהור ובענק עם מופע הווידויים שלה. היא פתחה את ההופעה בהומור עצמי כשהיא בתלבושת רוכבת מלאה (בשיר "Future Lovers"), ואפילו שילבה בוידאו מהמופע סריקות רנטגן שלה עם עצמות שבורות. אבל אי אפשר בלי פרובוקציות, כשעלתה כמו ישו על הצלב (ושרה את "Live To Tell" כדי לעורר מודעות למדינות אפריקות הנחשלות) והרגיזה כמה מדינות שמרניות, או רקדה כמו טרבולטה בסרט "שגעון המוזיקה" בחלק הדיסקו.

 

בלתי נשכח בגלל: כמויות האנרגיה האינסופיות של מדונה על הבמה.

 

מתקתקת הופעה עם "Hung Up":

פימפ על הבמה | Sticky & Sweet Tour

מתי ואיפה? בסיבוב ההופעות הבא שלה, מדונה עשתה משהו שמעולם לא עשתה לפני - הוסיפה חלק שני למסע, שעבר גם במדינות שבהן עדיין לא ביקרה בעבר. ה"Sticky & Sweet Tour" נפתח באוגוסט 2008 באנגליה,ונמשך עד דצמבר של אותה השנה בדרום אמריקה, ואחרי הפסקה חזר בחודש יולי 2009 לעוד חודשיים באירופה שהסתיימו בשתי הופעות בלתי נשכחות בתל אביב. כך שלא פחות מ-85 ההופעות ב-31 מדינות שונות, הביאו לרווחים שוברי שיאים של 407 מיליון דולר.  

 

רגעי שיא: מדונה קידמה את השירים מאלבומה האחרון דאז, "Hard Candy", כך שפתחה את המופע כשהיא כמו סרסור כשהיא יושבת על כיסא המלכות שלה בשיר "Candy Shop". בהמשך חזרה לאולד סקול עם להיטים בסגנון בית ספר ("Into The Groove" ו-"Borderline"), פצחה בריקוד צועני (עם "La Isla Bonita") וסיימה בחלק עתידני משהו, עם להיטי ענק כמו "Like A Prayer" ו"Ray Of Light".

 

בלתי נשכח בגלל: השיא פה בישראל, כשאמרה לקהל שלא תחכה שוב כל כך הרבה שנים כדי לחזור ולהופיע בארץ. הבטיחה וקיימה.

 

מקפיצה את הישראלים עם "Give it 2 me":

>>> שמועה: מדונה תצלם קליפים מההופעה בישראל

 

>>> ליידי מי? ההופעות הגדולות של מלכת הפופ

 

>>> לעוד כתבות על המלכה: נותנים אהבה למדונה