עברי לידר חוזר למקורות

בימים אלה יוצא לתחנות הרדיו "מישהו פעם", הסינגל החדש של עברי לידר מתוך אלבומו השישי שמתוכנן לצאת בקיץ הקרוב. שוחחנו עם היוצר

עברי לידר
עברי לידר | צילום: רונן אקרמן, יח"צ

ארבע שנים עברו מצאת אלבומו האחרון של עברי לידר,  "בקצב אחיד בתנועות של הגוף", ובימים אלה יוצא הסינגל הראשון "מישהו פעם" מתוך אלבומו השישי באותו השם שמתוכנן לצאת בקיץ הקרוב.

 

שוחחנו עם לידר רגע לפני שהסינגל יחרוך את הרדיו.

 

"מישהו פעם" מזכיר את תקופת האלבום הראשון. נראה כי אחרי השיתוף המצליח והפורה עם ג'וני גולדשטיין אתה שוב חוזר למקורות. למה?

 

"לכל אורך הקריירה מצאתי את עצמי אוהב לעשות סוגים שונים של מוסיקה. התעסקתי עם קלאסי, פופ, רוק ואלקטרוני ובכל פעם שאני הולך על כיוון מסוים, קורא לי הפסנתר שאני אוהב ואומר לי " היי אני כאן, נגן עליי בבקשה" . אני תמיד אוהב לעשות את זה, לחזור ולנגן עליו ולהתחבר למקורות מהם באתי. עבדתי על האלבום עם יועד נבו, שהפיק לי את האלבום הראשון ואולי בגלל זה ההרגשה היא שזה מזכיר דברים קודמים שלי. עם זאת, האלבום החדש הוא מאד מגוון, מערב בין עולמות שונים, פתוח ומביא הרבה צבעים כמו פסנתר, ראפרים, אלקטרוניקה ואפילו דואט עם מוקי. גם ג'וני גולדשטיין היה שותף לשלושה שירים".

מה עומד מאחורי הסינגל "מישהו פעם"?

 

"זהו שיר מהחיים. דיון של עצמי . יש כאן זיכרונות ונוסטלגיה ונושא שהרבה מתעסקים איתו בשנים האחרונות: הבחירות שאנחנו עושים בחיים. הבחירות האלו לא תמיד טובות והרבה פעמים ביחסים ובזוגיות אנו מבינים, שטעינו. האפשרויות והחופש בעידן המודרני הם גדולים ולכן קשה להתפשר. החיפוש אחרי האושר ממכר ואנחנו מעדיפים לעזוב מאשר להישאר במערכת יחסים קשה ולא טובה. בחרתי בשיר הזה כפותח את האלבום, כדי להעביר מסר".

 

אתה נוהג לערבב בין המינים. פעם זכר, פעם נקבה. כמו ב"מרי לנצח", גם בשיר החדש אתה שר בלשון נקבה. מה הסיבה?

 

"השירים באים לא רק ממקום שהוא שלי ואני רוצה להביא סיפורים של עוד אנשים. זה בדיוק כמו התקליט הראשון, שיש בו עוד סיפורים, מתוך עיניים אחרות. הדמות היא אני ועוד אנשים שחיים בסביבה שלי. השילוב הזה מעצב עולם מאד מגוון".

 

כיצד והאם בכלל הוצאת הסינגל משפיעה על הקריירה הבינלאומית. האם המהלך משיק או נלווה?  

 

"ג'וני ואני התחלנו תהליך בינלאומי מאד מרגש. סינגלים מתחילים לצאת בגרמניה, צרפת, ארה"ב. אנחנו נוסעים הרבה, מופיעים בפסטיבלים ברחבי העולם, אך אני לא שוכח שהקריירה שלי היא כאן וזה הקהל האמיתי שלי".