להקה צבאית וסלסולים: זמרים ים תיכוניים מחדשים

פרוייקט "צה"ל בלאפה" של רדיו תל אביב הביא את משה פרץ, דודו אהרון ואחרים לאולפן - כדי להקליט את הקלאסיקות הצבאיות שגדלו עליהם. אז מה בחר לשיר החייל עומר אדם?

משה פרץ-אירוע טמבור מה 14.11
משה פרץ אירוע טמבור מה 14.11 | צילום: בוצ'צ'ו

הנה עוד יוזמה שתאחד את עם ישראל לקראת יום העצמאות - "צה"ל בלאפה" - עשרה זמרים ששרים גרסאות ים תיכוניות לשירים הגדולים של הלהקות הצבאות, אלה שגדלו עליהם בעבר. בין המשתתפים גם אייל גולן, מרגול, שלומי שבת, ליאור נרקיס ומשה פרץ, שהוסיף סלסולים ל"שלווה" של להקת הנח"ל.

 

"זה פרוייקט מאוד מעניין של שירים מלהקות צבאיות, מכל הזמנים", מספר משה פרץ, "נזכרים בשירים של פעם, מחדשים אותם שהנוער יידע, שיגדל על הקלאסיקות שהיו פעם". דודו אהרון הלך על השיר "שנינו מאותו הכפר", קובי פרץ חזר ל"ילדים של חורף 73'", "אני מביא את הצבע שלי, המניירות שלי בשיר", הוא מספר.

 

"לקחו זמרי מזרחית ועשו להם כמה חידושים", מספר עומר אדם, שההיסטוריה שלו מגיע ל"עוד לא תמו כל פלאיך", של להקת פיקוד צפון. "כששרתי בבית, כל הזמן הקלטנו שירי דיכאון. יום אחד הייתי בבית והחלטתי להקליט משהו אחר קצת". אז כן, מדובר בפרוייקט שהוא סוג של קירוב לבבות מודרני. "לא לקחנו את השירים ופהכנו אותם לשירי חפלה", מסביר יורם סוויסה, מפיק הפרוייקט של רדיו תל אביב FM102 שאמור לתת טעם חדש לשירים הקלאסיים.

 

>>> עלה דרגה: איך המופע של עומר אדם?

 

>>> אייל גולן באלבום חדש: "לפני הכל אני זמר"

 

>>> לעוד תרבות ובידור