מכה פוטוגנית • עשר המכות בעשרה קליפים

חשבתם שהמכות שהונחתו על מצרים רגע לפי ששחררו את בני ישראל היו קשות? חכו עד שתראו את הקליפים שאספנו וממחישים אותן, גרסת MTV. כל שיר כואב יותר

רובי וויליאמס בקליפ ל"rock dj"
רובי וויליאמס בקליפ ל"rock Dj" | צילום: מתוך הקליפ

כמה שאנחנו נהנים מעשרת המכות. אותן עשר תופעות בלתי שגרתיות שהיכו במצרים החצופים רק כי החזיקו את האבות כעבדים רצוצים. מגיע להם, לא? רגע לפני שאתם קוראים, נותנים בהם סימנים ומתחילים לדמיין איך הייתם מצליחים לקרוא את הכתבה תוך כדי מכת חושך או לוקחים שלוק מהיאור מלא הדם, החלטנו לספק לכם פסקול נלווה לקריאת ההגדה בליל הסדר, כזה שימחיש לכם את עשרת המכות הנוראיות בזמר ובשיר.

לא, אנחנו לא מתכוונים ל"דיינו" או "חד גדיא" (למרות שמדובר באופציות לא רעות), אלא בעשרה שירים לעשר המכות - כל שיר אולי נחמד לכשעצמו, אבל שהוא מתחבר לאוסף אקלקטי שכזה, הו, לא בטוח שיהיה כל כך מהנה. דצ"ך עד"ש באח"ב, דור ה-MTV.

 

דם: יה יה יס - "Heads Will Roll"

 

זה דווקא מתחיל משעשע. להקת האינדי המכשפת מופיעה מול קהל אריסטורקטי, כשאיש הזאב א-לה-מייקל ג'קסון מגיע למרכז הרחבה ונותן את הגרסה שלו להליכת הירח. ואז הזאבון הופך לרצחני, ודם נוצץ ניתז לכל עבר כאילו הוא קונפטי מהפנט. כמה כיף. מה ציפיתם משיר שנקרא "ראשים יתגלגלו"?

 

צפרדע: אקסל אף - "Crazy Frog"

לא רק שהשיר הנורא של הצפרדע הדוחה הזו הוא מכה, גם כל אלה שחיבב ואותו מספיק כדי להפוך אותו ללהיט ענקי הם מכה. מי אמר שצפרדעים זה חמוד וקופצני? באנג באנג.

 

כינים: ביורק - "Hidden Place"

אם הקליפ השעיר הזה של ביורק לא גורם לכם להרגשה מלוכלכת ורצון לחפוף את השיער, אז אבוי, אתם באמת מלוכלכים. אל תתבלבלו, לא מדובר בפרסומת לשמפו - הגברת האיסלנדית לוקחת את כל האפקטים המשוכללים כדי לעסוק בכל מה שבין השיער לפה שלה. התוצאה מרתיעה משהו.

 

ערוב: מייקל ג'קסון - "Thriller"

חיה רעה שבאה לאיים? הכי מייקל ג'קסון בקליפ ל"ת'רילר". מאז הקליפ האגדי לשיר האגדי מלך הפופ הלך והפך לרך יותר, אבל ב"מותחן" שלו ג'קסון היה ערוב לכל דבר - קשוח, חושף שיניים ושולף טלפיים. פלוס הצחוק המרושע בסוף.

 

דבר: מדונה - "Take A Bow"

מחלה שפוגעת בבהמות? הקליפ לאחד השירים העדינים ביותר של מדונה כלל מערכת יחסי קשה מחד שהוקבלה למערכת היחסים בין מטאדור ספרדי לשור הזועם שמולו. אז מי ניצח בקרב - היפה או החיה? בהמה, קודי קידה (אבל לא מי שחשבתם).

 

שחין: רובי וויליאמס - "Rock DJ"

הו אבעבועות, כל כך מגרדות ולא נוחות. קצת כמו הקליפ של רובי וויליאמס, שגורם לך לרצות או לשרוף את הבגדים שעל גופך כדי לתת לעקצוצים מנוח (ובמקרה קיצוני יותר להשיל ממך את העור), או פשוט לעבור הלאה באלגנטיות. היי מיסטר די ג'יי.

 

ברד: וות'ר גירלז - "It's Raining Men"

תודו שגם אתם חשבתם על השיר הזה כשאמרו לכם על המכה הזו, שנוחתת הישר משבר הענן שמרחף מעל הראשים שלכם. הנשים הגדולות שרות, אבל שום מטרייה לא תציל אתכם מהגברים הרנדומליים (שקצת יותר כבדים מגוש ברד ממוצע), שינחתו עליכם. רק נקווה שתהיו מספיק ברי מזל כדי לקבל אחד שהוא עור ועצמות.

 

ארבה: בליינד מלון - "No Rain"

מילא הילדה התחפשה לחרק, מילא צחקו עליה והיא נעלבה, מילא היא אספה את חברותיה הכעורות לרקוד לצלילי הניינטיז של בליינד מלון - אבל למה להרוס את המדשאה? כולנו צריכים לסבול? ארבה דלוקס.

 

חושך: פייב - "When The Lights Go Out"

לא בטוח שכולם מזהים את פיסת הניינטיז הזו - אבל כשהאורות כבו פעם, לפני כמעט 20 שנה, בנות היו מאוד מאוד מתרגשות לשמוע את חבורת הבנים הבריטית שרה לה את המילים הרומנטיות. "הו, רק שיהיה חשוך", אמרה תמי במסיבת הפיג'מות. "אבל את ההוא עם הפירסינג אני מקבלת!", התלהבה חברתה אפרת. נו, ככה זה שאין מספיק אור.

 

מכת בכורות: MGMT - Kids

סלחו לנו, אבל הגענו כדי לקחת את בנכם הבכור. טוב, אז אם לא לפחות להוציא לו את המיץ בהפחדות כמו שMGMT עושים לעולל האומלל בקליפ המאוד מוצלח שלהם ל"קידס". הוא רואה את כולם כמפלצות, אנחנו מרחמים, המשימה הושלמה. מכה.