ליידי מי? • ההופעות הגדולות של מדונה

אחרי שלוש שנות שקט יחסי, מלכת הפופ תחזור ביום ראשון לבמה במופע הסופרבול הענק - הזדמנות מעולה להיזכר בכמה מההופעות הגדולות בקריירה של מדונה. ובלי אף פטמה סוררת

מדונה בפסטיבל ונציה 2011
מדונה בפסטיבל ונציה 2011 | צילום: Getty Images / אימאג'בנק
סיקור מיוחד מדונה
סיקור מיוחד מדונה | צילום: סטודיו nana10

אפילו מדונה עדיין מתרגשת. כמעט 30 שנים אחרי שהתפרסמה, מלכת הפופ בת ה-53 מודה שההופעה המאוד מצופה שלה ביום ראשון הקרוב (5.2) כמופע המחצית של הסופרבול - גמר ליגת הפוטבול האמריקנית ואחד ממשדרי הטלוויזיה הנצפים ביותר בארצות הברית ובעולם בכל שנה, מכניסה אותה ללחץ. עם שיר חדש אחרי ארבע שנים שלמות בשם "Give Me All Your Luvin'", אלבום חדש בדרך וסיבוב הופעות עולמי קרוב (שכנראה ייפתח פה בישראל) - נראה שעומד להיות עמוס במיוחד אצל מדונה, שיודעת שהמון זוגות עיניים יראו אותה על המסך.

 

אחרי תקרית הפטמה החשופה של ג'נט ג'קסון באותו מופע מחצית של לפני כמה שנים, מדונה הבהירה שהפעם "לא יהיו הפתעות לבוש, בכלל". "יש לי 12 דקות בלבד להעלות את המופע הטוב ביותר בעולם, לפחות כזה שראיתם עד עכשיו. זה מרגש", היא גילתה בראיונות שונים, אבל אנחנו לא ממש קונים את החששות. האישה כבר הספיקה להתלבש, להתפשט, לנשק, לחבק, לקפוץ, לארח ובעיקר - להפתיע בכל פעם מחדש על הבמה. עובדה, אספנו עבורכם מדגם מייצג של כמה מההופעות הטובות שלה בטלוויזיה, אף אחת לא דומה לשנייה. שנתחיל להתרגש בשבילה? 

 

>>> צהוב זה טוב! עדכוני בידור וסלבס בעמוד שלנו בפייסבוק 

התחילה על הרצפה: “Like a Virgin”

טקס פרסי הוידאו של MTV לשנת 1984. מדונה, אז עוד נערת דיסקו וזמרת בתחילת דרכה מופיעה לראשונה בטקס פרסים בתור כלה תמימה, עם הלהיט שהפך אותה למוכרת - אבל ממש מוכרת. ואז הנעל שלה נפלה, היא התגלגלה על הבמה כדי לקחת אותה בחזרה כשבדרך חשפה ביריות ותחתונים נועזים (בטעות?) והשאר נכתב בדפי ההיסטוריה. כן, בלי ההופעה הנועזת הזו, ייתכן שמדונה לא היתה הופכת למלכת הפופ. בתולה? פחחח.

 

מדונה-אנטואנט: "Vogue"

כמה שנים אחר כך, בטקס הוידאו של MTV לשנת 1990, הגברת כבר לקחה את זה צעד קדימה והפכה את הבמה שנועדה לחלוקת פרסים לתיאטרון. עם תנועות הריקוד המיתולוגיות, איפור כבד ושמלה כבדות אפילו יותר, מדונה עשתה מ"Vogue" שלה אופנתי, חצוף וכייפי. מי אמר שהיא לא יודעת לשחק?

 

תפילה לעולם: "Like A Prayer"

המדונה סיפקה את אחד הרגעים המרגשים בין כל אלה שהיו במופע הענק הגלובלי "Live 8" בשנת 2005, כשהעלתה את הפליטה האפריקנית יחד איתה על הבמה בלונדון ושרה את "Like A Prayer" האלמותי, בליווי המקהלה המתבקשת. זה יכל להיות קיטש, אבל בפועל זה היה כנה ואמיתי. פלא שזה היה הרגע עם הכי הרבה רייטינג בשרשרת הופעות הגדולה הזו?

 

שואו חלומי: "Bedtime Story"

אבל גם לממלכה המאוחדת מגיע, ובטקס פרסי ה"בריטס" לשנת 1995, מדונה הפתיעה עם אחד השירים היותר ניסיוניים שלה - "Bedtime Story" - בהופעה מיוחדת ושונה, כשמדובר בדיוות הדאנס פופ. היא לא רוקדת, היא שרה בקול נמוך ובכל זאת - מצליחה להפנט את הקהל. אולי זה כל הלבן הבוהק הזה.

 

ההוא עם האוסקר: "You Must Love Me"

אז היא לא היתה מועמדת לאוסקר על תפקידה בסרט המוערך ביותר בו שיחקה - "אוויטה" - אבל שיר הנושא המרגש מתוכו היה מועמד ואפילו זכה בפרס השיר הטוב ביותר מסרט בשנת 1997. לעומת כל מיני דיוות אחרות שמעדיפות להתמרמר (היי אלטון), מדונה התייצבה כדי לשיר את הבלדה ואפילו עשתה זאת בצורה מעוררת השראה.

 

החתן והכלות: "Like A Virgin / Hollywood"

כשמדונה הבינה בשנת 2003 שאין ברירה אלא לייצר הופעה בלתי נשכחת לפחות כמו זו בטקס של MTV משנת 83', היא ידעה בדיוק מה לעשות - לנשק את בריטני ספירס. נכון, גם כריסטינה אגילרה היתה שם כדי להצמיד איתה שפתיים ומיסי אליוט קיפצצה קצת לקראת הסוף, אבל מהביצוע הסליזי משהו ל"Hollywood" נשאר בעיקר הפרצוף הספק המום ספק נלהב של הנוכחים באולם רגע אחרי שנסיכת הפופ ליקקה את המלכה. מרגש.

 

שומרת על העולם: "La Isla Bonita"

כשהזמינו את מלכת הפופ לשיר כדי לשמור על העולם, היא החליטה לקחת את הלהיט הקלאסי שלה ולתת לו טוויסט צועני משהו. מדונה עשתה עם להקת גוגול בורדלו ערבוב של לטיני עם צועני, ולכולם בעיקר שמח בעיניים. ראיתם אותה מרוצה יותר בזמן שהיא שרה? לא בטוח. 

 

תפוסים עליה: "Hung Up"

מדונה חזרה עם דאנס חדש ב-2005, כשלקחה את הצלילים של להקת אבבא ועשתה מהם משהו חדש לחלוטין. התוצאה היו מעורבים בגד גוף, להקת רקדנים צמודה והרבה כדורי דיסקו - אבל אם כבר הופעה שבה רואים התרגשות על הפנים שלה - אז זאת ההופעה. אל דאגה, העולם האנג אפ עליך, מדונה!

 

 

>>> בסוויטה עם מדונה: ראיון מיוחד עם המלכה

 

>>> לעוד כתבות על המלכה: נותנים אהבה למדונה