חופשת שחרור • על האלבום החדש של הראל סקעת

ב"שוב מאושר", סקעת מביא לקהל אוסף שירי פופ ראוי, בו ממש אפשר להרגיש את תחושת ההקלה שלו אחרי חשיפת כל הסודות. אביעד קדרון סקעתי

האלבום "שוב מאושר" של הראל סקעת
האלבום "שוב מאושר" של הראל סקעת | צילום: עטיפת האלבום

הבשורה הגדולה ב"שוב מאושר", אלבום הקונספט החדש של הראל סקעת היא לא נושא הגאווה שמככב בכל אחד משבעת שירי האלבום. לא, הבשורה הגדולה מגיעה ממקום מפתיע: הראל סקעת נפרד מהפאתוס שליווה אותו מאז תחילת הקריירה. לא ברור אם מדובר בפרידה זמנית או בשינוי קבוע אבל עבור סקעת זו מהפכה של ממש.

לראשונה מאז שהגיע לעולם המוזיקה הפופולרית, כלומר מאז ימי "כוכב נולד", סקעת מרשה לעצמו להוריד הילוך ולתת לגורם אחר לקחת שליטה על יצירתו. הוא לא מתבסס על קולו העוצמתי והצלול, כי אם נשען יותר ויותר על הלחנים שמלווים את שיריו. "שוב מאושר" הופך את סקעת לאמן פופ ישראלי מהשורה הראשונה. סקעת כבר היה בשורה הראשונה של עולם המוזיקה הישראלי אבל לא כאמן פופ, הוא היה שם כזמר בעל יכולות שירה אדירות. כעת נדמה כי המאזינים מרוויחים את החבילה השלמה.

 

בדומה ל"האנשים החדשים", אלבומו השלישי של עברי לידר שיצא לאחר יציאתו הרשמית מהארון, גם "שוב מאושר" של סקעת מקים התנחלות נאה בצד האלקטרוני של מפת המוזיקה. בדומה ללידר, גם אצל סקעת היה ניתן למצוא רמזים לנטייתו המינית באלבומים הקודמים ובדומה לאלבומו השלישי של לידר, גם אלבומו השלישי של סקעת, מלא בפנינים מוזיקליות שהפכו ללהיטים שחרכו את הרדיו.

 

הברכה של פוליקר

האלבום החדש הוא לא רק יצירת פופ ראויה ושלמה, אלא גם תשובה נחרצת לכל המבקרים שטענו כי סקעת עדיין מסתתר בארון הגאווה ומסרב לקבל את עצמו. כל אחד משבעת שירי האלבום עוסקים בנושא הגאווה מזווית זו או אחרת. מרגש במיוחד הדואט "גיבור" עם יהודה פוליקר. בעיקר כי המשפט הראשון שמגיע מפוליקר הוא: "צא עכשיו לדרך, קבל את הברכה", שמשמש כמעין העברת לפיד מדור אחד של אמני פופ משובחים לדור אחר.

 

אובדן הפאתוס שהוזכר קודם מאפשר לסקעת להיות הרבה יותר קליל. הרבה יותר שמח, הרבה יותר מתקשר. סקעת חוגג עם "שוב מאושר" ומזמין את המאזינים להצטרף לחגיגה. פרט ל"כדורי המואר", השיר שחותם את האלבום, כל שירי האלבום עטופים באופטימיות פופית מתקתקה. אבל לא מתקתקה עד כדי בחילה. סביר להניח שההחלטה להסתפק בשבעה שירים אופטימיים ושמחים מנעה מ"שוב מאושר" להיות גלולה מתוקה בלתי נסבלת.

 

והחגיגה היא חגיגה של שחרור. אפשר להרגיש את תחושת ההקלה בכל שיר ושיר. כאילו משקל כבד ירד מכתפיו של סקעת. אותה תחושת הקלה היא זו שדוחפת את סקעת למקומות בהם לא ביקר קודם - מקומות אשר בעבר היו בגדר פוטנציאל. אלבום הקונספט החדש הוא המימוש הראשון של אותו פוטנציאל. מה טומן העתיד? אם נסתמך על הקריירה של סקעת עד כה ועל השיא החדש אליו הוא מגיע ב"שוב מאושר", אפשר להניח שהעתיד יביא עימו רק דברים טובים.

 

הראל סקעת - "שוב מאושר"

NMC, ארומה music

 

>>> צפו הראל סקעת עם "כמה עוד דרכים"

 

>>> האזינו לשיר "המאה ה-21"