תיעוד מיוחד: החלונות הגבוהים על הבמה

עד היום רק שמענו אותם מבצעים את השירים המיתולוגיים, אך השבוע נחשף וידאו נדיר של שלישיית החלונות הגבוהים בהופעה חיה. בואו לראות אותם שרים "התשמע קולי"

החלונות הגבוהים בהופעה נדירה בפריז ב-67
החלונות הגבוהים בהופעה נדירה בפריז ב 67 | צילום: צילום מסך חדשות 10

משמאל אריק איינשטיין, מימין שמוליק קראוס עם הגיטרה ובאמצע ג'וזי כץ - החלונות הגבוהים. 45 שנים מחפשים אוהבי ההרכב וידאו נדיר בו שלושתם על במה אחת, עד שהשבוע לפתע הוא התגלה. "סוף סוף רואים אותנו בהופעה, בארץ בכלל לא היו מצלמות וידאו. אז זו התרגשות", מעידה חברת ההרכב המיתולוגי, ג'וזי כץ. "הייתי מופתעת לראות את זה בפייסבוק שלי. וואו, מה זה, מי שם את זה?".

 

בערוץ היוטיוב של הגולש "ישראצ'אנל", פורסמו השבוע כמה סרטונים בהן נראות הופעות של ישראלים באיצטדיון האולימפיה בפריז בשנת 1967. מלבד יפה ירקוני ושלישיית גשר הירקון - התמונות של החלונות הגבוהים הן המסעירות ביותר, כיוון שעד כה לא היה ידוע על צילום של השלושה יחד. "ממש שלושה ילדים נאיבים וחמודים", מספרת כץ, "היה כל יום קהל של כמעט עשרת אלפים אנשים".

 

"זו אחת הפעמים היחידות שיש משהו אותנטי מאז", מספר עיתונאי המוזיקה יואב קוטנר. כץ מעידה שאחרי ההופעות בפריז החלונות הגבוהים הגיעה לסופה. "אם יש לי משהו מחוייך? לא, אין לי, הלחיים לא מתרוממות", מסכם איינשטיין.