פלייליסט השאול • שירים ליום שישי ה-13

אנחנו חוגגים עם התאריך המצמרר והכנו עבורכם רשימת שירים היישר מהעולם התחתון. נו, ההוא עם הלהבות

שטן אילוסטרציה
שטן אילוסטרציה | צילום: צילום מסך יוטיוב

למרות שלסיפור הזה יש קונצנזוס ותהודה בינלאומית לא ממש ברור היכן התחיל הקונספט של יום שישי ה-13. יש היסטוריונים שטוענים שההיסטריה יצאה לדרך רק באמצע המאה ה-19 בהשראת האוטוביוגרפיה המפורסמת של המלחין האיטלקי רוסיני.

 

אחרים טוענים שהתאריך נקשר ליום בו מלך צרפת פשט על מסדר הטמפלרים במאה ה-14 והוציאם להורג.

 

כך או כך, התאריך, שחוזר כמה פעמים בשנה, נקשר עם מזל רע, פחד והתרחשויות שטניות. כדי לציין את המאורע המצמרר בחרנו עבורכם שירים מצמררים במיוחד. תזהירו את הילדים!

Screamin' Jay Hawkins - I Put A Spell On You

למרות שכנראה אין אדם המזוהה יותר עם השיר מנינה סימון האגדית, השיר בכלל נכתב, הולחן ובוצע על ידי  Screamin' Jay Hawkins. הוקינס נחשב לטיפוס שנוי במחלוקת והעבר שלו מבלבל אולי יותר מההופעה האקסצנטרית שהוא הציג בהופעותיו החיות. הוא התחנך כזמר אופרה, היה אלוף אלסקה באיגרוף למשקל בינוני ואסיר של הנאצים כחייל במלחמת העולם השנייה. כל אלה דחפו אותו אל הקצה והפכו אותו כנראה לטיפוס המושלם עבור יום שישי ה-13.  

            

Magnetic Man - The Bug

"מגנטיק מאן" הוא למעשה צמד, הכולל את צוות המפיקים והדיג'ייז מבריטניה, סקרים ובנגה. יחד הם מותחים את הגבולות האלקטרוניים ומשתדלים להימנע מהגדרות ז'אנרים מגבילות. אחד השירים המטרידים שהם יצרו ביחד הוא THE BUG החיידק השטני והרשע שלמעשה שולט בחיי כולנו.  

       

Eminem - Kim

אמינם ידוע כמובן ביצירת פרובוקציות ובהשלטת אי סדר בקרב קבוצות שמרניות. אבל חוץ מלהעליב כמה סלבס או לדבר על סמים, יש שירים בעברו שבהחלט גורמים לשירים המוכרים יותר להישמע כמו שרבוט של קרן פלס. בשיר "קים" מאלבום הסטודיו השני שלו, אמינם מתאר בפרטי פרטים את רצח אשתו לעיני בתם בת ה-4.

            

 

BETZEFER - Doomsday

בגזרה הישראלית בחרנו את להקת המטאל הטובה ביותר שיצאה ממדינת היהודים. אביטל תמיר ולהקתו אולי בחרו קונספט אחר ל"יום הדין" מאשר זה של חבריו של אלי ישי, אבל התוצאה בהחלט תדאג שתציינו את יום שישי ה-13 כמו שהשטן התכוון עבורכם. 

 

Borgore - Guided Relaxation Dub

בורגור הוא מפיק אלקטרוני מישראל שנחשב לסופרסטאר בינלאומי בכל פרמטר שתצליחו לחשוב עליו. כשהוא הוציא את "Guided Relaxation Dub" השיר נחשב לעוף מוזר בסצנת הדאבסטפ, יותר מאוחר השיר הוכתר כפורץ דרך. השיר יוצר דיסוננס בין מצב של טיפול רגיעה פסיכולגי להתפוצצות כל המעצורים. ממש כמו יום שישי שמתנהל בעצלתיים אל מול... יום שישי ה-13. 

     

Napoleon XIV - They're coming to take me away

ג'רי סמואלס, שהיה בסך הכל טכנאי סאונד באולפני האחים וורנר בשנות ה-60 התוודע לקיומו של מכשיר חדש הנקרא VFO. המכשיר איפשר לסמואלס לשנות את גוון קולו מבלי לשנות את קצב ההקלטה. בשיר, סמואלס לקח על עצמו דמות של אדם משוגע המנהל דיאלוג על הטיול לבית המשוגעים עם הכלב הדמיוני שברח ממנו.