רגע לפני פריצה בינ"ל? עברי לידר חוגג 15 שנות פעילות

בלי ששמנו לב עברו 15 שנה מאז שעברי שיחרר את האלבום הראשון שלו "מלטף ומשקר". לכבוד החגיגות, רגע אחרי החתימה על חוזה גדול בחו"ל ושניה לפני הוצאת אלבום סולו נוסף, תפסנו את היוצר העסוק לשיחה על מוזיקה וצמיחה

קמפיין נגד התאבדיות בקהילה הגאה
קמפיין נגד התאבדיות בקהילה הגאה | צילום: ליאל בומברג

תאמינו או לא עברי לידר מציין בימים אלה 15 שנות פעילות מוזיקלית. אי שם בשנת 1997 הזמר הצעיר שיחרר את אלבום הבכורה שלו "מלטף ומשקר" - והשאר היסטוריה.

 

מאז ועד היום, לידר הספיק להוציא ארבעה אלבומי סולו נוספים: יותר טוב מכלום (1999), האנשים החדשים (2001), זה לא אותו דבר (2005), ובקצב אחיד בתנועות של הגוף (2008). ב-2011 הוא חבר לג'וני גולדשטיין במסגרת ההרכב האלקטרוני TYP, והצמד חגג אלבום בכורה. הסינגל D.I.S.C.O מתוכו זכה להשמעות רבות.

 

לידר לא נח לרגע. שניה לפני שהוא משחרר לרדיו סינגל ראשון מתוך אלבום סולו חדש, יחגוג הזמר 15 שנה ל"מלטף ומשקר". במסגרת החגיגות יתקיימו שתי הופעות בהם יבצע את שירי האלבום ההוא, במועדון התיאטרון ביפו. לרגל המאורע המרגש תפסנו אותו לשיחה.

צילום: רונן אקרמן

איך אתה מסכם את 15 השנה האחרונות? ציפית שכל זה יקרה?
"היה טוב (צוחק) היה ממש כיף ולא יכולתי לבקש יותר ממה שקיבלתי. כשהתחלתי לעבוד לא כל כך ידעתי למה לצפות. ציפיתי להיות מוזיקאי ולעשות עוד ועוד ממה שאני עושה. אני מניח שבמובן הזה הצפיות שלי  התגשמו. אין תלונות".

              

איך אתה רואה את התעשייה היום לעומת זאת שנכנסת אליה לפני 15 שנה?
"דברים השתנו מאוד. האינטרנט שינה את כל האופן שבו מוזיקאי מתנהל היום. פעם הייתה תוכנית אחת ומקום אחד שבאמת סיפק את הבמה, כל העסק היה הרבה יותר ריכוזי. אז באופן הזה היום הרבה יותר קל ליצור קשר ישיר עם הקהל שלך. המהירות בה אתה מקבל תגובה על משהו בפייסבוק די מדהימה. מצד שני הוואקום ההוא היה נחמד, כי במובן מסוים היה יותר שקט ליצור. כנראה שלכל אחד מהזמנים יש יתרונות וחסרונות".

                

איך האלבום הראשון מרגיש בראייה לאחור?
"שמעתי אותו כמה פעמים ברצף בימים האחרונים כדי להתכונן למופע והבנתי שאני ממש אוהב אותו. אני שמח שיש לי הזדמנות לחזור ולעשות את השירים האלה שנעלמו מההופעה עם השנים. זה כיף, ואני יודע שגם הקהל שלי אוהב אותם. זה נורא רחוק, 15 שנה, אז אני מרגיש שאני מקשיב לו אובייקטיבית ואני אוהב את זה".

 

 

עברי לידר  גיף ולתפארת מדינת ישראל
עברי לידר גיף ולתפארת מדינת ישראל | צילום: רונן אקרמן

יש שיר באלבום הראשון שאתה יכול להגדיר כאהוב עלייך ביותר?
"לא באמת. יש שם כל כך הרבה שירים שאני אוהב. 'ליאונרדו' ו'תמיד אהבה' היו המשעמעותיים מבחינת החשיפה ליותר אנשים. אבל קשה לי לשים את האצבע כי באותה מידה אני אוהב את "אף אחד משנינו" ו'מרי לנצח'".

            

ההתפתחות המוזיקלית שלך נגעה בלא מעט ז'אנרים. איך אתה רואה את זה?
"אני אוהב מוזיקה באשר היא. אני יכול להגיד שלאורך שנים ניגנתי גם מוזיקה קלאסית, ג'אז ומוזיקה אלקטרונית ובעיקר התעסקתי במה נשמע לי נכון. עשיתי מוזיקה למופעי מחול ותיאטרון ונהניתי מכל אחד מהפרויקטים. אני אוהב הרבה ז'אנרים".

                 

ומה קורה עם עברי בעתיד? אתה עובד על אלבום חדש ובמקביל מקדם את TYP. על מה אתה שם דגש?
"אני משתדל להשקיע כמה שיותר בשניהם. TYP חשוב לי מאוד, ואני משקיע בזה הרבה מאוד מאמץ. אנחנו עוד לא ממש מדברים על זה, אבל חתמנו על חוזה גדול בחו"ל, שאמור ממש לסדר אותנו מכל בחינה - מהופעות ועד הפצה בינלאומית. אנחנו ניתן את כל הפרטים בקרוב באופן מסודר, אבל הכיוון מצוין. בימים אלה אני עובד גם על אלבום סולו נוסף, בעברית, עם יועד נבו שהפיק איתי את האלבומים הראשונים. אני חושב שאני יכול לעשות את שניהם והדבר היחיד שאני יכול לבקש זה להמשיך ככה עוד 15 שנה".