במחנה • איך אלבום הבכורה של סאמר קאמפ?

הצמד הלונדוני אליזבת' סאנקי וג'רמי וורמסלי עושים שירים רגשיים ומשוחררים שמתרחשים בפרבר דמיוני בקליפורניה שבו הכול קורה תמיד בטוב וברוח שטות, ומצליחים לקבץ אותם ליצירה שיכולה להיות מועמדת רצינית לאלבום השנה

סאמר קאמפ
סאמר קאמפ | צילום: יחצ

כשעיתון תל אביבי בחר באלבום הבכורה של סאמר קאמפ כאלבום השבוע, סאמר קאמפ מיד הגיבו על זה בפייסבוק: "Wow". פעם, להקות גדולות עשו אלבומים גדולים שהיום חוגגים להם 20 שנים. עכשיו כבר ברור שמספיק להיות צמד צעיר ואנונימי שמעלה ככה סתם שירים בודדים לרשת תחת זהות מפוברקת וטה-דה! נולד אי.פי שיחגגו לו גם מאה שנה, אם צריך. "Young", המיני-אלבום של הדואו הלונדוני שיצא לפני שנתיים הגשים לכל הבלוגרים את חלומות ליל הקיץ. גם אלבום הבכורה שלהם עושה את אותה עבודה - לאף אחד לא איכפת שכבר נובמבר ובלילה קר, גם להם לא.

 

סאמר קאמפ הם אליזבת' סאנקי (שירה ולב) וג'רמי וורמסלי (כל השאר ושכל), התשובה המוזיקלית לאופנת הוינטג' שמסרבת לדעוך גם במחירים אפסיים. בינתיים אין סיבה שתעלם כשאפשר ליהנות מכל העולמות: גירל-גרופס ולואו-פיי בלוי משנות ה-60,  סינת'ים גסים מהאייטיז, השפעות תוכן קשות מסרטיו של הבמאי ג'ון יוז מאותה תקופה (חלק מהשירים מתחילים עם דגימות של דיאלוגים מהסרטים), תנועת צי'לוויב מורגשת וטווי פופ חמוד ועכשווי.

 

סאמר קאמפ - עטיפת אלבום
סאמר קאמפ - עטיפת אלבום | צילום: עטיפת האלבום

אליזבת' וג'רמי בנו להם עולם קטן ומומצא עם חוקים אחרים שמתקיימים ב- Condale, פרבר דמיוני בקליפורניה. לשם הם מזמינים את המאזינים כבר עם שם האלבום. אי שם בקונדייל, גם אם האהבה כבתה או לא התממשה, אין עם זה בעיה, כמו בעולם הפסטל של דובוני איכפת לי - הכול קורה תמיד בטוב וברוח שטות. יחסי הכוחות בין השניים, ווקאלית ולירית, הם משחק בין תמימות לבין שני אנשים שכבר ראו מערכות יחסים בחייהם. פעם הוא שולט ופעם היא משפילה, פעם הוא אדיש והיא רודפת, הוא מהוסס והיא חתיכת ביצ' ("אני אגרום לך לאהוב אותי עד שתבקש רשות לנשום"). שירים רגשיים ומשוחררים שלא לוקחים את עצמם ברצינות, סוכריות לאוזניים ולחנים קליטים - כאלה שמזדמזמים גם אחרי שהשירים נגמרים.

 

אליזבת' היא דיוות אינדי שיכולה לעשות עם הקול שלה כל מה שהיא רוצה וב-Condale היא מתאימה את הצלילות בנוחות לתוך התבניות של השירים החלומיים. אין שיר אחד מיותר, אפילו ש-Ghost Train הקטע היחיד שנלקח מהאי.פי בולט במבריקות שלו. I Want You הוא להיט סינת'פופ אגדי, Last American Virgin ו-Losing My mind שני דואטים ופסקול מושלם לטיול שריקות של אחר הצהריים שמשי בפארק עם קפוצ'ינו חם ביד, סיגריה מגולגלת בפה וחיוך בקצה.  

 

 

בזמן כתיבת האלבום סאמר קאמפ יצאו עם קמפיין מיזמי ופנו למעריצים ברשת בבקשה לתרומות כספיות שיסיעו להם לממן את הפקת האלבום. סטיב מקיי, הבסיסט של פאלפ, שהפיק אותם מוזיקלית החדיר אוויר נקי לצלילים, הסמיך אותם והדגיש את העדינות של אליזבת' והכיוון הברור שאליו היא רוצה להגיע בזמן שהיא נתמכת בנגינה של ג'רמי ובקולות הרקע שלו כשחקן משנה. עם יציאת האלבום, סאמר קמאפ פתחו חזית כשהתיישבו על אותה משבצת עם הבכורה של קאלטס שיצא בתחילת הקיץ - מי ייקח את אלבום השנה? שאלה לא רלוונטית, כי בקונדייל מסתמן, להקות קטנות עושות אלבומים שהגודל שלהם לא קובע, אבל האיכות כן.

 

Sammer Camp - Welcome to Condale