MTV ועובש • איך היה טקס EMA השנה?

הבחירות הצפויות, ההופעות המשעממות והמגישים שיצאו מהנפטלין. לא ליידי גאגא ולא אבא ביבר הצליחו להלהיב בטקס פרסי המוזיקה של MTV האירופי, עד שהגיע בחור ערום אחד. אמיר צומר הריח את המאמץ

היידן פנטייר בטקס ה-EMA
היידן פנטייר בטקס ה Ema | צילום: Getty Images / אימאג'בנק

לפני עשור, פחות או יותר, טקס פרסי MTV האירופים (או בקיצור ה-EMA) היה אחד מטקסי המוזיקה הלוהטים והמדוברים בעולם. אמני ענק היו מגיעים כדי לקחת את הפרס ועומדים בתור כדי לחשוף את השירים החדשים שלהם לייב, עושים שמח כשהם מעניקים פסלון, ועושים קצת נחת בשידור חי גם לצופי הרשת המוזיקלית שלא חיים באזור הזמן של יבשת אמריקה - ויכולים לראות את הכל קורה בלי עריכה וקיצוצים.

 

בשנים האחרונות, והשנה יותר מתמיד, כל מה שנותר מהמופע האקסטרווגנטי מלא הזיקוקים של פעם הוא כמה פרסים יבשושיים שמתקבלים ללא התרגשות, הופעות סוג ב' של אמנים סוג א' וגבר מקומי שהיה מספיק טיפש כדי לעלות מעורטל על הבמה ולחשוף את הגבריות המתפרצת שלו. כן, כך נראה טקס ה-EMA של אמש (ראשון), שחילק את אותם פרסים של לפני שנה, לאותם אמנים שקיבלו אותם גם לפני כשנה. וזה מה שהלך שם.

 

צילום: Getty Images

השיר הטוב ביותר: הלהיט הנדוש שלכם

קייטי פרי, ליידי גאגא ואדל מועמדות בקטגוריית שיר השנה? מישהו פה נרדם אחרי הטקס של 2010 והתעורר בדיוק בזמן כדי לקבוע את המועמדויות החדשות. פרי היא הזכייה הבטוחה של הקיץ שעבר (אבל משכה את הלהיטים מהאלבום עד הקיץ האחרון), גאגא נולדה ככה בתחילת החורף והצליחה להמאיס את השיר גם על המעריצים האדוקים, ואדל? אמנם שחררה את השיר בנובמבר, אבל זה של לפני שנה בדיוק. אם שוחרי התרבות של אירופה היו רוצים לגוון, הם היו בוחרים להעניק את הפרס במקרה הטוב לרימון של ברונו מארס שהרטיט את הרדיו באופן קצת שונה מכל האלקטרו-פופ-ארנ'בי שאנחנו שומעים מכל מקום בשנה האחרונה, או במקרה הפחות נורא לג'יי לו, שהצליחה להתקמבק למרות שאף אחד כבר לא זכר איך היא נשמעת. אבל גאגא זכתה בעוד כבוד והאירופים זכו להיות ממש כמו שאר תושבי העולם. משעממים.

 

ליידי גאגא בטקס ה-EMA
ליידי גאגא בטקס ה-EMA

בנים VS בנות: כבר שמענו אתכם

מתברר ש-2011 לא היתה שונה בהרבה מזו שלפניה, או זו שלפני הקודמת. למה? כי המועמדים בקטגוריית הזמר או הזמרת הטובים ביותר כבר היו שם בעבר - מה שהופך את הזכיות הצפויות למשעממות יותר מעוד הופעה של אמני אייטיז בארץ. אצל הבנות תמצאו את כל החשודות המיידיות - גאגא, קייטי, אדל, ג'יי לו - בתוספת ביונסה, שהיה השערה שתיקח את פרס הנשים בגלל הבטן הפוטוגנית (כי אין נשי יותר מרחם לוהט) אבל לא הגיעה. אצל הבנים, השילוב אמינם-קנייה-ביבר הפופולרי זכה בתוספת מפתיעה - דיוויד גטה, שהפך במפתיע מדיג'יי צרפתי לזמר. בסוף (ובאופן שנראה לא מקרי בכלל) גאגא את ביבר, הזוכים של לפני שנה בדיוק, לקחו את התארים הנחשקים גם הפעם. קופי פייסט או משהו.

 

צילום: Getty Images

הפריצה: הכי מלהיבים השנה

למרות הביקורת על רשימת המועמדים הכל כך צפוייה, בקטגורייה הזו מתגלות הבחירות המלהיבות ביותר. אם חידשתם, הקפצתם או שעשעתם את הקהל השנה - סימן שקיבלתם מועמדות לפרס "האמן החדש הטוב ביותר", ששופע בשמות לוהטים במיוחד לאחרונה. LAMFO (שהבעירו את האולם אמש, אחרי פתיחה של קולדפליי שממנה נהנה רק כריס מרטין) ו-Far East Movement באמת עשו לנו שמח במסיבה, ג'סי ג'יי הזכירה לנו שכסף מסובב את העולם (עם הופעה שהוכיחה שליידי גאגא היא לא הקשוחה היחידה בעולם הפופ), וויז קליפה וברונו מארס מעכו אותנו עם הקול הצבעוני שלהם בעולם שרובו בז' - כל אחד בדרכו שלו. כולם היו ראויים, ברונו לקח את הפסלון אחרי מיליון הפסדים אחרים. אפשר לנשום לרווחה.

 

ההרכב LMFAO בטקס ה-EMA
ההרכב LMFAO בטקס ה-EMA

הרגע שכולם מדברים עליו: האיש הערום

העובדה שהדקות היחידות של הטקס שמעסיקות את כולם השנה היו כאלה שכלל לא עסקו בהופעה משובחת, אמן נרגש מסויים או תוכננו מראש (למרות שזה היה טוב מידיי כדי להיות אמיתי) - מעידה עד כמה פרסי ה-EMA לא היו רלוונטיים. במקום להוקיר את האמנים שעשו את השנה בשילוב הופעות שנזכור בשנים הבאות או בחירות מפתיעות (של מועמדים וזוכים), מה שנזכור מהערב הזה היה מתפרץ אלמוני שרץ לבמה עם כל הסחורה בחוץ, נשאר עליה דקות ארוכות (בלבוש אדם וחווה) מבלי שאיש לא דורש ממנו להתפנות (מתוסרט? כנראה) ונראה דיי בהלם מעצמו ומהקהל, הביך את היידן פנטייר והאמת - גם את הסניף האירופי של הרשת הגדולה.

 

אורח עירום על הבמה בטקס פרסי mtv
אורח עירום על הבמה בטקס פרסי mtv | צילום: Getty Images

מי היה שם: מי זוכר?

כבר אמרנו שפעם כולם רצו להגיע למופע? השנה היו שם סלינה גומז כמנחה בגיל בית הספר שלכם, דיוויד האסלהוף (ההוא שרץ עם פמלה אנדרסון ב"משמר המפרץ" לפני 20 שנה) שמשום מה הגיח מהנפטלין בלי שום הצדקה, השחקנית היידן פנטייר שעוד מחפשת תפקיד טוב להתקמבק בו (ונאלצה להתמודד עם הבחור הערום) ובר רפאלי - שהעניקה את הפרס האחרון והשווה של הערב - ואם היא מפורסמת מספיק כדי להעניק אותו, סימן שהטקס באמת היה בצרות. גם ההופעות של קולדפליי, הרד הוט צ'ילי פפרז או גאגא בלבוש צלחת לוויין לא הרימו את המופע. זהו, אפשר להודות בגלוי שאין יותר מה לחפש באירופה, אולי מאסיה תגיע הבשורה.

 

בר רפאלי בטקס פרסי mtv
בר רפאלי בטקס פרסי mtv | צילום: Getty Images

>>> רשימת הזוכים בטקס ה-EMA לשנת 2011