נפרדים מהקצה • אנשי תקשורת על תוכנית הרדיו

אחרי ההודעה על ביטולה של התוכנית "הקצה" בגלגל"צ, אספנו כמה אנשי תקשורת ורדיו שסיפרנו לנו מה דעתם על החדשות הרעות. קוואמי ונדב, הקשיבו טוב

נדב רביד
נדב רביד | צילום: יח"צ

בעקבות ההודעה כי תוכנית הרדיו האלטרנטיבית "הקצה" תרד בתחילת 2012 מלוח השירודים של גלגל"צ אחרי 13 שנות שידור, ביקשנו מכמה אנשי מפתח במוזיקה הישראלית ובעולם הרדיו המקומי לומר כמה מילים על התוכנית :

 

גון בן ארי - סופר ועיתונאי

"הקצה הייתה תוכנית הרדיו היחידה שאי פעם הקשבתי לה בכוונה".

 

סער גמזו - עיתונאי ועורך תחנת הרדיו קול הקמפוס 106fm

"הקצה היא הגב לרוץ אחריו, היא בית ספר לרדיו אמיתי שבא מהבטן ונוגע בלב, היא תחנת התרעננות והתחדשות לאלה שחושבים שכבר שמעו הכול, היא סיבה מצוינת לנדוד במורד הסקאלה".

 

יבגני צ'רטקוב - שדרן רדיו ודיג'יי

"הקצה מעצבת טעם מוזיקלי והתוכנית הכי טובה ואיכותית שהייתה בגלגל"צ". 

 

אלון עוזיאל - עיתונאי, תקליטן ובלוגר

"הקצה היא חלק מהותי בהתפתחות של כל מי שאני מכיר ושומע מוזיקה, אבל נדב וקוואמי הם אנשים מדהימים שבטוח ימצאו דרך חדשה להשפיע, ביחד או לחוד. בקיצור, אני לא עצוב כי היחידים שמפסידים כאן הם גלגל"צ ולא באמת אכפת לי מהם".

 

הבלוגר אלון עוזיאל, שהשמיע מוזיקה ורקד במרפסת מעל בית הקברות בו נקבר סמי עופר
הבלוגר אלון עוזיאל, שהשמיע מוזיקה ורקד במרפסת מעל בית הקברות בו נקבר סמי עופר | צילום: צילומסך, "צינור לילה"

לאון פלדמן - עיתונאי ושדרן רדיו

"מעבר להיותי חלק מהתוכנית הזאת בשנתיים האחרונות, מעבר לעובדה שקוואמי ונדב הם קולגות רדיו אדירים, מעבר לכך שבקצה גיליתי מאות שירים ולהקות שלא הייתי נחשף אליהם באופן אחר, אני פשוט עצוב בשביל הסצנה המקומית ששוב מקבלת בעיטה באחוריים כשמבטלים לה פלטפורמה כל כך משמעותית".

 

ניב הדס - עיתונאי, עורך ותקליטן

"מי שחושב שהבלוגים, הפורומים, הטורנטים, המיקסטייפים והקטלוגים המקוונים ייתרו את הרדיו כנראה לא שמע לאחרונה את הקצה בגלגל"צ. דווקא כשהמידע הזורם מאיים להטביע תחתיו כל חובב מוסיקה עם פס מהיר וכמה לינקים הכרחיים במועדפים, יש למלאכת האיסוף, הברירה, העריכה והתיווך של נדב רביד וקוואמי חשיבות גבוהה מאי פעם".

 

רועי צ'יקי ארד - עורך מעין ופעיל בגרילה תרבות

"הבנתי שעומדים להגיש בג"צ בעניין".

 

עטר רפפורט - צלמת מוזיקה

"אני מורעלת על התוכנית. נשבר הלב שמקום כה יקר לקהילת המוזיקה האלטרנטיבית כבר לא יהיה. מקווה שזה לא באמת הסוף ושנוכל לשמוע עוד מקוואמי, נדב ולאון - האנשים שהשפיעו עלינו מוזיקלית ב-13 השנים האחרונות".

 

צילום: יח"צ

חולית בלאו - עיתונאית ושדרנית רדיו

"הורדת התכנית החשובה הזאת מהאוויר מלמדת אך ורק על התחנה בה היא משודרת וממש לא על תכניה או מגישיה. קוואמי ונדב רביד העזו לנגן מוזיקה שלרוב לא זכתה לחשיפה המגיעה לה, לקהל שאולי לא היה זוכה להכיר אותה בדרך אחרת. אישית, הם עשו לי חשק מטורף לשדר ברדיו ולהתחיל לחקור רבדים עמוקים יותר בעולם המוזיקה, ועל זה אני מודה להם".

 

אורי בנקהלטר - שדרן רדיו ומעצב פסקול

"הקצה היא בין הצינורות החשובים להפצת מוזיקה. היא מייצגת רדיו אישי, מקצועי שבא מאהבה ותשוקה אדירה למוזיקה ולרדיו. וכל כך מרגישים את זה. רדיו כמו שאני אוהב .קוואמי ונדב רביד הם אנשי מוזיקה מדהימים וחברים לדרך - דרך של אנשים שבאו להפיץ מוזיקה ואהבה, אותה דרך שעוד לא הגיע לקצה שלה.

 

מתן שרון - עיתונאי

"אם במיינסטרים נפלה שלכת, מה יעשו אזובי האינדי? אוי גלגל"צ, גלגל"צ. לוותר על עלה התאנה האחרון? אחרי עזיבתה של עסק שחור לפני כארבע שנים, הקצה הייתה התכנית האחרונה בתחנה הנודעת לשמצה ששמה בראש ובראשונה את העורך המוזיקלי, ובהתאם גם את המוזיקה, בפרונט. לכתה של הקצה, שהיוותה גטו קטן למוזיקה הרפתקנית, היא הרבה יותר מסתם 'מהלך כלל תחנתי', אלא הבהרה שהרדיו הנשמע ביותר במדינה כבר מזמן לא 'בגלל המוזיקה'".

 

עמי הלר - שחקן ובלוגר (מעבר לים)

"הקצה זה טקס. כל ראשון ושלישי מארץ הקור קנדה, קוואמי ונדב עורכים עבורי את פסקול אחר הצהריים המושלם. מוזיקה נדירה שלא הייתי מתוודע אליה אילולא השניים. ארבע שעות קודש בשבוע שבהם זה רק קוואמי או נדב, השירים ואני. לא מסוגל לחשוב על הריק שייווצר החל מינואר. אז בינתיים אנצור את רגעי הקסם הנותרים".