הקשיבו ללבכם • איך היה בהופעה של רוקסט?

למרות שרוקסט שהופיעו אמש בת"א כבר לא נשמעים כמו פעם, קשה למצוא מעריץ שלא יצא לגמרי מבסוט מההופעה הנוסטלגית - באיחור אופנתי של שני עשורים. ליבי בגנו חשה ג'וירייד

רוקסט בהופעה בת"א 22.10.11
רוקסט בהופעה בת"א 22.10.11 | צילום: אמיר צומר

בהופעה של רוקסט אמש בגני התערוכה היה מה שנקרא "קהל שבוי". נדמה שלא באמת משנה מה היה מתרחש על הבמה, מעריצי ההארד קור המושבעים של הצמד השבדי היו יוצאים מדושני עונג מהאיוונט, רק משום שזכו לחזות באלילי הניינטיז שלהם שביקרו לראשונה בישראל - באיחור אופנתי של 15 שנים, אבל מי סופר?

כמות האנשים שהגיעה לחזות בצמד מארי ופר המקשישים הפתיעה אפילו את מי שמודע להערצה הענקית שרוחשים להם הישראלים. מדשאת גני התערוכה הייתה מפוצצת בקהל ומלאת אנרגיות  מטורפות של הרבה בני 30 פלוס (פלוס), שלרגע חזרו שוב לחטיבת הביניים/ תיכון/ צבא ונשבו מחדש בקסמי הבלדות העוצמתיות והמנוני הפופ הקליטים שרוקסט כל כך מצטיינים בהם.

 

הצמד הוותיק נראה נרגש באמת מהאהבה הכנה בה הוא נעטף ונתן את הכל (את כל מה שהיה יכול) בחזרה. לפני הכל, וחשוב מכל - ההופעה כללה את כל הלהיטים הגדולים של הלהקה. זהו כנראה הבונוס העיקרי בלהיות אמנים ששיאם כבר מאחוריהם - הרפרטואר ידוע, ציפיות הקהל ברורות, כל מה שצריך זה לספק את הסחורה. על ההתחלה קיבלנו את "Dressed for Success" ו-"Sleeping in my Car" המקפיצים שעוררו את הקהל והציתו את אש הנוסטלגיה בעיניו.

 

רוקסט בהופעה בת
רוקסט בהופעה בת"א 22.10.11 | צילום: אמיר צומר

כבר לא כמו פעם

אי שם באמצע ההופעה אחרי כמה שירים משמימים הגיע הפיק-מי-אפ הראשון, בדמותו של להיט הענק שלהם "It Must Have Been Love", ומשם והלאה החלו הלהיטים לזרום עד סוף ההופעה עם שני הדרנים שריסקו לקהל את הלב - הפאוור באלאדז הצ'יזיות אבל הכל כך מעולות "Spending my Time" ו-"Listen to your Heart", כשאמצע השתחל לו "The Look" הנצחי, נעלו הופעה שהייתה כולה אנרגיות חיוביות (באקסייט).

צריך לומר (כי באמת חייבים) שעל אף העובדה שקשה יהיה למצוא מעריץ שלא יצא לגמרי מבסוט מההופעה הנוסטלגית, שמארי פרדריקסון, שהייתה אחד הקולות המרהיבים של הניינטיז, לא נשמעת כמו פעם. אפילו לא קרוב. היא לא מזייפת, והיא עדיין סולנית נפלאה, והשילוב בינה לבין פר גסלה עובד כמו מכונה משומנת, ביחד עם הנגנים המלווים אותם מתחילת הקריירה המופלאה שלהם. אבל העוצמות בקולה כבר לא שם, היא אינה מצליחה להגיע לתווים הגבוהים והמופלאים שהייתה מגיעה אליהם ברגעי השיא של הבלדות האהובות שלהם ולעומת הפרטנר שלה, היא נראית גם עייפה וסטטית יותר.

 

רוקסט בהופעה בת
רוקסט בהופעה בת"א 22.10.11 | צילום: אמיר צומר

עם זאת, מדובר באישה שנלחמה בשנים האחרונות  בגבורה מעוררת השתאות בסרטן אלים ביותר שהתגלה במוחה, גזל ממנה שנים שהוקדשו לטיפולים, ואף הוביל לאובדן של יכולות קוגניטיביות מסוימות, ועדיין הותיר אותה מלאת תשוקה וחשק למה שהיא עושה הכי טוב. כשהמידע הזה מצוי באמתחתך, אתה לגמרי יכול לוותר על איזה היי-נוט פה ושם ומעריך יותר מתמיד את האנרגיות והאהבה האמיתית שיש לרוקסט להציע - לקהל שלהם ולמקצוע שלהם. ג'וירייד אינדיד.

 

רוקסט בהופעה, גני התערוכה בת"א, ראשון 23.10