עולים לג'וירייד • מיקסטייפ רוקסט לקראת ההופעה

מלהיטי פופ קופצני לבלדות שמאלץ קיצוני - רגע לפני ההופעה בארץ, אספנו עבורכם את השירים הגדולים של רוקסט שצריך להכיר בעל פה. כי אתם חייבים להקשיב ללב שלכם

רוקסט
רוקסט | צילום: יח"צ, Caroline Roosmark

בסדר, אנחנו מודים, הידיעה על כך שצמד הפופ השוודי רוקסט מגיע להופעה בארץ, בערך 20 שנים אחרי ההצלחה המטורפת שלו סביב העולם, גרמה גם לנו לחוש כאילו "בוורלי הילס 90210" היא התוכנית הטובה ביותר כרגע בטלוויזיה, מייקל ג'קסון עדיין חזק בהליכת הירח ופרוזן יוגורט הוא הפינוק הכי מגניב בעולם. 1993, בערך. 

 

ובכל זאת, משהו במכונת הלהיטים המשומנת של פר גאסל ומארי פרדריקסון גורם לישראלים רבים לא להסס ולרכוש כרטיס להופעה שכולה פאן פופ ומסחטת רגשות. רגע לפני שאתם מקפצצים מחר בערב לצלילי "האו דו יו דו" ופריטת גיטרות בומבסטית, הנה כמה מהלהיטים שאתם חייבים להכיר. 

 

 

It Must Have Been Love (מתוך פסקול "אישה יפה")

 

נתחיל דווקא בבלדה נוגה, אבל כשמחברים את קולה של הסולנית מארי פרדריקסון לשיר שקט, מובן שהתוצאה תהייה פאוור-באלד מרגשת. מפתיע לגלות שהצמד בכלל שחרר את השיר בפעם הראשונה שלוש שנים לפני שג'וליה רוברטס וריצ'ארד גיר בכלל הגיעו לסט הצילומים יחד, רק שעם שחרורו כשיר המוביל מפס הקול של סרט הבנות הרומנטי - הוא הפך למגה להיט מרגש יחד עם קליפ תואם, שנחקק בליבן של המון בנות שחשות עד היום כמו אישה יפה.

 

The Look (מתוך האלבום "Look Sharp!")

החצי הגברי של הצמד, פר גאסל, מרייר ב"לה לה לה" על המראה האטרקטיבי של בחורה מסתורית - בשיר שהביא לפריצה הבינלאומית של הלהקה מחוץ לגבולות אירופה. "הלוק" היה הראשון שלהם שהגיע למקום הראשן במצעד האמריקני, וגרם לעולם כולו לאמץ את תסרוקת הקוצים הלוהטת ההכרחית לאותה תקופה של שנות השמונים. כי זה היה המראה! (סלחו להם, בכל זאת אייטיז).

 

Wish I Could Fly (מתוך האלבום "Have a Nice Day")

לקראת סוף הניינטיז, שחררו רוקסט שיר שקט נוסף ששמר על הרוח הפומפוזית של הבלדות שלהם, בקליפ מיוסר תואם. הצמד ייחל להתעופף מעל כולם, וכך הפך את השיר שלמושמע ביותר באותה שנה ברחבי אירופה. למרות המעמד, הטראק המעופף לא זכה להצלחה חריגה במצעדים.  

 

Spending My Time (מתוך האלבום "Joyride")

הו, אהבה, למה את כל כך מכאיבה? זה המסר מאחד הלהיטים הגדולים של הלהקה, שיר שמתאר את התחושה החמצמצה שבאובדן האהוב, ההמתנה והייסורים הארוכים. כן, "החיים ממשיכים" אמרו החברים, אבל כל מה אנו רוצים לעשות הוא להתכרבל במיטה עם השיר הנוגה בלופ אינסופי ולקוות שהצד השני חושב עלינו לפחות כמו שאנו חושבים עליו. והימים חולפים, חולפים...

 

Listen to Your Heart (מתוך האלבום "Look Sharp!")

אם למדנו משהו מרוקסט, הוא שצריך לדעת להקשיב לרחשי ליבנו. המגה-להיט שניסה להתחקות אחרי הסאונד של הרוק-פופ האמריקני שנשחק עד דק באותן שנים - על כל השמאלץ, קולות הרקע המלאכותיים וסולו הגיטרה באמצע - פשוט מכריח אותך לקחת את המצית (או הסלולרי היום) להדליק ולנופף מצד לצד. לא פלא שמדובר כנראה בשיר הכי מזוהה עם הצמד, הכי הקשב לליבך. 

 

Joyride (מתוך האלבום "Joyride")

הלו, חמודים, אוהבים אתכם. השיר האחרון של רוקסט שממש כבש את פסגות המצעדים שוחרר ב-1991, אבל פריך וקופצני בכל פעם מחדש עד היום. גאסל קיבל את הרעיון לשיר מאשתו, שהשאירה לו בוקר אחד פתק בו נכתב בפשוט "טפשון, אוהבת אותך" - מי ידע שהפתק התמים הזה יעשה להם המון כסף. אז קדימה חברים, חגרו את חגורות הבטיחות, הפאן מתחיל.