הרכב ההיפ הופ ONYX יופיע בישראל

ההרכב האמריקני יגיע להופעה אחת שתתקיים ב-14 בנובמבר במועדון הבארבי בת"א, לצד שורה של כישרונות מקומיים, במסגרת פסטיבל היפ הופ

אוניקס
אוניקס | צילום: יח"צ

עוד משהו כמו חודש וחצי, ב-14 בנובמבר, צמד הראפרים פדרו סטאר וסטיקי-פינגאז - ONYX בשבילכם - ינחתו בארץ להופעה בתל אביב. למרות שקשה ליחס לשניים באזז עכשווי, עדיין מדובר באחד מסמלי ההיפ הופ של הניינטיז וגם אם אתם לא יודעים את זה, הגיוני שפיזזתם לצלילי החרוזים שלהם אי שם במהלך החיים.  

 

קצת קשה להגדיר את אוניקס. למרות שהם תמיד דיברו על הארדקור ואף היו פורצי דרך של רוח הדברים במונחים של היפ הופ, השניים התפרסמו בעיקר בזכות הקריירה התאטרלית שלהם. פדרו סטאר עשה לעצמו שם עולמי שנוי במחלוקת כשככיכב בטראש הטלוויזיוני "מואישה", סטיקי פינגז חוטא הרבה יותר בתחום והציג שורה של הופעות אורח סטריאוטיפיות בסדרות כמו חוק וסדר, המגן ו-CSI  מיאמי. למרות זאת, ברוב המקומות הם נתפסים כהרכב הארדקור מהאנדרגראונד שמתקבל אצל שני סוגים מרכזיים של מאזיני היפ הופ: המסחרי והמסחרי-פחות. חייבים להודות שהם מעולם לא נטשו את התכנים שאייפנו אותם מההתחלה וכנראה שבגלל זה הם עדיין מחזיקים מחנות מעריצים בכל העולם.

  

אוניקס התחילו לעבוד סביב 1988, ומשהו כמו שלוש שנים אח"כ התגלו ע"י Jam master Jay  שלקח אותם לסטודיו ואז לחברת התקליטים דף ג'אם. ב-93 הם כבר הוציאו שורה של להיטים וזכו לכמויות אדירות של השמעות בתקופה ש-MTV היה הדבר החם ביותר בעולם. הם הספיקו לשתף פעולה עם שמות ענקיים כמו WU TANG CLAN ו-DMX וגם בתחום הזה הם זכו להישג ידוע לשמצה, בתור הראשונים שנתנו במה גדולה לראפר צעיר בשם 50 סנט. 

  

גם אם השירים שהוציאו בתקופה האחרונה נשמעים כמו נסיעה במכונת זמן בהיבט הפחות מגניב של העניין, אין ספק שמדובר בהרכב מיתולוגי שייתן בראש לכל המעורבים. חוץ מהמחיר המעט יקר, אוניקס תמיד סחבו מוניטין של הופעת לייב משובחת וספק אם אתם רוצים לפספס את זה.

יש גם היפ הופ ישראלי

מעבר לגולת הכותרת של הערב, לפני ואחריי יתארחו גם כמה מקומיים שכדי לשים אליהם לב: די ג'יי מאש יידאג לסובב תקליטים וברוח ההארקור יתארחו ההרכבים RIVIERA REGIME, קור (חצי מסאדייל) עם פינט ופלאפל קראנק, הראפר זי.קיי ופלד, שעובד בימים אלה על אלבום בכורה ובין היתר סיפק לנו השנה את זה:

  

  

   

כאמור, כל זה קורה ביום שני, ה-14 בנובמבר במועדון הבארבי. לאירוע בפייסבוק