דיאטת אטקינס • הכירו את חואן אטקינס וקני לארקין

לרגל נחיתתם בישראל של צמד אגדות הטכנו מדטרויט, שיתקלטו הערב במועדון הבלוק בת"א, שי גרייבסקי נזכר בערב בו הפסיק לפחד מטכנו

חואן אטקינס וקני לארקין
חואן אטקינס וקני לארקין | צילום: יח"צ

הערב (שישי) ברזילי קרו ומועדון הבלוק ינחיתו בת"א צוות תקלוט אדיר, בדמות צמד אגדות  הטכנו חואן אטקינס וקני לארקין. למרות שאין ספק שהראשון נחשב לגדול ומשמעותי מבין השניים, הייתי רוצה דווקא להציע את החוויה האישית שלי לגבי האחרון.

 

לפני משהו כמו שלוש שנים הייתי עובד סופר זוטר במועדון הברזילי. כזה שתולה מעילים בשביל "חמישה שקלים, לא כולל טיפ". מידי יום שישי היו מגיעים למועדון מיטב אמני הטכנו, מה שאמר מבחינתי בעיקר לחכות עד שאחרון המסוממים ייקח את המעיל שלו, כלומר אווירת 7 וחצי בבוקר, כלומר לתעב טכנו ולקלל את אלוהים.  

 

כל זה השתנה ביום שקני לארקין הגיע לברזילי. למרות שהכנתי את עצמי לעוד ערב של סבל ארוך, היה משהו מיוחד באוויר באותו היום. המסיבה החזיקה מעמד עד משהו כמו צאת שבת ואני מצאתי את עצמי נוטש את עמדת המלתחה ומפזז ברחבת הריקודים. קני לארקין כתב על אותה מסיבה בבלוג שלו שזאת כנראה "המסיבה הטובה ביותר שהוא היה בה שנים". עבורי, זה היה היום בו התחלתי לאהוב טכנו.  

 

קני לארקין
קני לארקין | צילום: יח"צ

קני לארקין נחשב לבן הדור השני של הטכנו מדטרויט. את הרליס הראשון שלו הוא שיחררי בלייבל של ריצ'י הוטין. הוא הצליח לעשות לא מעט רעש בתעשייה, וכך הוחתם בחוזה הקלטות לאלבום ראשון שיצא ב-94 בלייבל האנגלי Warp. לאחר הפסקה של מספר שנים, לארקין הוציא אלבום מצוין בלייבל של קארל קרייג. הוא מנגן ללא הפסקה במועדונים נחשבים בעולם ולמרות שהקטעים שלו יחסית ישנים, הוא מתבסס על הופעת לייב יוצאת דופן. אין ספק שהוא פרע את השטרות בערב ההוא, בו זכיתי לראות אותו. מפיקי האירוע מבטיחים לנו שביום שישי בבלוק הוא ינגן סט בין טכנו עמוק ומרגש להאוס שמן ופ'אנקי, ועל זה נאמר מומלץ.

 

  

חואן אטקניס התחיל את הרומן שלו עם המוזיקה כבר בשנת 81', בגיל 16 בלבד, ונחשב לאחד ממייסדי הז'אנר. אטקינס שיחרר יחד עם ריק דיוויס מספר קטעים שנחשבים היום לקלאסיים ואפילו הראשוניים של הז'אנר. בהמשך שיחרר קלאסיקות כמו "No Ufo's","The Chase", ו "Clear" (שסומפל לפני שנים אחדות על ידי מיסי אליוט).

חואן אטקינס
חואן אטקינס | צילום: יח"צ

במקביל התחבר אטיקניס לדריק מיי וקווין סנדרסון והקים את הלייבל "Metroplex"  ששישחרר לעולם שלל טיונים שהפכו לקלאסיקות טכנו. למרות שפרץ לפני שנים רבות, אטקניס עדיין פעיל מאוד בשנים האחרונות וממשיך לנגן בבמות נחשבות ופסטיבלים גדולים כהד ליינר.

 

יום שישי, ה-16 בספטמבר במועדון הבלוק. לדף האירוע