אזניות שלופות • אלבומים חדשים שצריך להכיר

ג'אסטיס עם סאונד אפוקליפטי, הדראמז עושים שירים לבחורות בביקיני ופלורנס באורגזמה ווקאלית. הסתיו מביא איתו כמה יציאות חדשות מאמנים שתאהבו לשמוע - שרין לוי ליקטה עבורכם את השווים באמת

פלורנס + דה מאשין
פלורנס + דה מאשין | צילום: יח"צ

"Justice - "Audio Video Disco

ב-2006 ג'אסטיס רכבו על הגל שדאפט פאנק יצרו בזירת האלקטרו הצרפתי. צמד המפיקים הפריזאים עשו לרוקרים אאוטינג כשסחבו אותם לרחבה. שנה מאוחר יותר ואחרי כמה רמיקסים שקידמו אותם לפרונט, ג'אסטיס יצאו עם D.A.N.C.E - שלגון הפופ הרשמי של קיץ 2007.  בחודש הבא, כאמור, צפוי לצאת אלבומם השני באותו לייבל צרפתי, אד באנגר.

 

מה צפוי? ג'אסטיס טוענים להגנתם שמדובר באלבום פרוג-רוק עם נגנים שלא יודעים לנגן (הם עצמם יענו). עפ"י הספוילרים, כלומר, שני הסינגלים ששוחררו, יהיו הרבה ביטים שמנמנים והרגשה כללית של אלקטרוניקה אפוקליפטית. עפ"י הקליפ: אם תתקלו בעדר באפלו תוך כדי ספרינט עצבני, לא לדאוג, כולה העולם הגיע לקיצו.

 

תאריך יציאה: 25.10

 

Florence + the Machine

אחרי המוות העצוב - שהיה כתוב על השיר - של איימי וויינהאוס, אפשר להתנחם בדיוות הסול הבריטית, פלורנס וולש, הגרסה המיוסרת של לילי אלן למתקדמים. הפופ המיסטי משל תוקשר באמצעות אלבום הבכורה שלה עם המאשין, הכתיר אותה לתגלית השנה של 2009. עובדה שזורקת לשאלה הבאה: מה כל כך רע לך כשנכונה לך קריירה רבת שנים ומבטיחה כמו זו של גלית גוטמן? לא ברור.

 

מה צפוי? עד לכתיבת שורות אלו טרם נבחר שם לאלבום. בניגוד לשיתופי הפעולה של פלורנס בעבר (ג'יימי איקס איקס, דיזי ראסקל), ההקלטות באולפני אבי רוד נערכו בדלתיים סגורות. מה שכן, ככל הנראה, ההפקה המלוכדת של פול אפוורת' (אדל, בלוק פארטי) תדהר בגוספליות עוצמתית תחת הקול האורגזמתי של פלורנס. לא בקטע קומוניקטי או משהו, אבל זה כדאי.

 

תאריך יציאה: 31.10

 

"Summer Camp - "Welcome to Condale

סאמר קאמפ תפסו את המקום של בל אנד סבסטיאן על הסוס, אחרי שאלה החליקו ממנו מוקדם מידי. אחרי Young, האי.פי מ-2010 שהצטייר ככליל היופי, נשאר רק להכין טבלת ייאוש ולעקוב אחריה באובססיביות קומפולסיבית עד לתאריך יציאת אלבום הבכורה. כן, זה היה עד כדי כך טוב. כנראה שהסינת'ים האייטיזיים והלואו פיי שנות ה-60מי שתחזקו את חיוניות הנעורים של ג'רמי וורמסלי ואליזבת' סאנקי היו כל כך מחודדים, עד שאפשר היה לשמוע את הכמיהה של ילדי שנות ה-80 לשחק בחצר בין שתיים לארבע.

 

מה צפוי? זה מתחיל כבר בשיטת המכירה של האלבום שהיא סצנה שלמה בפני עצמה וכרוכה בשיתוף מלא של המעריצים ובהיסחפות; מסיבות בהן יחולקו מרצ'יינדייז חתומים על ידיהם, שני גיגים חגיגיים למעריצים בלבד, עוד מפגשים,  הקלטות של ביצועים אקוסטיים לשירים שהקהל בחר וכולי. קלטתם; וורמסלי וסאנקי נותנים דוגמא למוזיקאי החדש, כמו ליף ושמולי לישראלי.

 

תאריך יציאה: 31.10

 

"The Drums - "Portamento

רביעיית הגולשים (במלעיל) מברוקלין חוזרת עם אלבום שני וככל הנראה עם אותן מניירות ושירי קיץ-ים-בחורות. אי.פי הבכורה משנה שעברה יצא בקול תרועה הרבה בזכות גיטרות הרטרו לפיפטיז והקלילות/תמימות של אותו עשור, הקריצה לרוק הבריטי, והאמירה הטינאייג'רית שעובדת בעיקר בלנפוש ולעשות כלום. לפני שנה הם קפצו לארץ למופע שפתח את הקרנבל של LCD ובלייב התגלו במערומיהם כלהקה חמודה, אבל קיקיונית.

 

מה צפוי? עד לתאריך המיוחל הדראמז משחררים סדרת וידאו בהמשכים, וברגיל, אתם יודעים, 12 קטעי אינדי פופ להמונים - בלוז לחופש הגדול.

 

תאריך יציאה: 12.9

 

"Clap Your Hands Say Yeah - "Hysterical

אלבום הבכורה הסלף-טייטל של קלאפ יור האנדז מ-2005 הופק, שוחרר וקודם באופן כה עצמאי, עד שהדיבור על להקת "האינדי רוק החמה של הרגע" הזדמזם בהתחלה בקרב הבלוגרים והשתחל במהרה דרך מגזיני המוזיקה המקוונים המקובלים. כעבור שנתיים ואחרי האלבום השני התחילו לרוץ שמועות שהחמישייה מברוקלין לוקחת הפסקה, שהופרחו, כאמור, עם ההודעה המעודדת על יציאת אלבומם השלישי.

 

מה צפוי? האלבום הוקלט בשיתוף פעולה עם מודסט מאוס, אס.טי וינסנט כשעל עמדת ההפקה הוצב ג'ון קונג'לטון מוואקמן. אין סינגל, אבל יש טריילר מקדים עם שלושה שירי אולפן מתוך 11 הקטעים שבאלבום, כש-Mistake מתעתד להיות הקטע הכי חזק. היה מעריץ שהשווה את המוזיקה שלהם לבן אנוש ואילו הסולן אלק אוונסוורת' דימה את האלבום החדש לבירה לייט - לא לכולם, אבל מי שכן מחבב, ישתה בקבוע.

 

תאריך יציאה: 12.9

 

(סטרימינג)

http://3voor12.vpro.nl/speler/luisterpaal/45106299#luisterpaal.45106299