30 דברים ש(אולי) לא ידעתם על ביונסה

הדיווה השחורה וההריונית הלוהטת ביותר בעולם חוגגת היום 30, אז שלחנו את אמיר צומר ללקט עליה כמה עובדות חשובות יותר או פחות. אכן, Bday

בגראמי 2011
בגראמי 2011 | צילום: Getty Images/אימאג'בנק

שחורה, עוצמתית, אלגנטית, נשית, בוערת, מרגשת - ביונסה נואלס, היא הדיווה הפורה והלוהטת ביותר ברחבי העולם כיום. לפני שבוע בדיוק חשפה בפני העולם את העובדה שהיא הרה (עם חיוך גדול מרוח על פניה,) קצת יותר מחודשיים אחרי ששחררה אלבום סולו רביעי, ועם קריירת זמרה של כמעט 20 שנים מאחוריה. כן, אין סיבה שביונסה לא תחוש על הטופ של העולם - עם שלל הפרסים שנערמים על המדף וצאצא ראשון בבטן, בי חוגגת היום (ראשון) יום יומולדת 30 - ולרגל המאורע והחלפת הקידומת, אספנו שלושים עובדות שייתכן שאת חלקן (או רובן) לא באמת ידעתם על ילדת הזהב השחורה על הפופ האמריקני. 

 

1. היא נולדה לפני 30 שנים בדיוק במדינת טקסס האמריקנית, למתיו וטינה נואלס. את שמה, ביונסה ג'יזל נואלס, קיבלה כדי ששם המשפחה של אמה (ביונסה במקור) ישמר גם לדורות הבאים.

 

2. שיגעון גדלות: כילדה היא גבתה מהאורחים שהגיעו לבית הוריה לא פחות מחמישה דולרים, רק כדי לזכות בכבוד ולחזות בה מופיעה. היום משלמים יותר.

 

3. כשהיתה כמעט בת 10 חברה לבת דודתה קלי רולנד ועוד שתי חברות אחרות, שיחד הקימו את להקת "Girl's Tyme". שלוש שנים אחר כך החליפו את שמן ל"דסטניז צ'יילד", אבל הפריצה הגדולה של ביונסה והלהקה קרתה רק ב-1998, עם שחרור אלבומן "Destiny's Child".

4. "Bills, Bills, Bills" הוא השיר הראשון שלה (עם הלהקה) שצעד בראש מצעד הבילבורד האמריקני. מאז היו עוד שמונה כאלה בקריירה שלה, כשהמגה-להיט האישי שלה "Single Ladies" הוא האחרון - בנתיים.

 

5. המילה "בוטילישס" ("Bootylicious") הוכנסה באופן רשמי למילון אוקספורד האנגלי, לאחר שהשיר שכתבה עבור חברותיה בדסטניז צ'יילד זכה להיות אחד הלהיטים הענקיים שהוציאו יחד כלהקה.

 

6. ביונסה מוחתמת באותה חברת תקליטים מאז שהיתה בת 12, ולטענתה לא היתה בחופשה של יותר מחודש וחצי עד לתקופה שאחרי אלבומה הקודם. אז פיצתה על העבודה ונחה שנה שלמה עד שהתחילה לעבוד על אלבומה האחרון "4".

 

7. את שמו של האלבום אגב, היא בחרה אחרי שראתה שכך מעריציה מכנים את האלבום כשהיה עוד בעבודה. "חשבתי שיהיה נחמד לתת למעריצים לקבוע את השם, זה בזכותם".

 

8. הספרה "4" מקבלת משמעות מרכזית בחייה של הזמרת, כשהיא חוזרת על עצמה פעם אחר פעם בחייה: בתאריך הלידה שלה, של אמה ושל בעלה ג'יי זי - וגם ביום נישואיה ה-4 באפריל (בחתונה סודית שנערכה בשנת 2008). "לכולנו מספרים מיוחדים בחיים, אצלי זה המספר 4", מסבירה הגברת. אובססיה? אולי.

9. היא לא מתחרטת על כך שעבדה במרבית שנות ילדותה, "העבודה השאירה אותי בפוקוס, זה היה הזמן לעבוד הכי קשה שיכלתי. עכשיו כשאני אישה, אני יכולה להתמקד בנישואים שלי, בעצמי ובילדים שלי". אנחנו נמתין.

 

10. היא הוציאה 6 אלבומים עם דסטניז צ'יילד, ו-4 אלבומי סולו (שרק הם נמכרו ביותר מ-22 מיליון עותקים!)

 

11. ביונסה שיחקה ב-8 סרטים (אחד מהם יראה אור בשנה הבאה), עליהם גם היתה מעמדת לפרס גלובוס הזהב וגם בטקס פרסי הקולנוע של MTV.

 

12. גם דיוות אוהבות טראש. ביונסה מודה שכשהיא בחופש מהעבודה היא נהנית לשבת מול הטלוויזיה ולהתפנק עם לא אחרים מאשר חברי "חוף ג'רזי". "בזמן החופשי שלי אני אוהבת לא לעשות כלום מלבד להימרח על הכורסא, ו'גרזי שור' היא הגילטי פלז'ר שלי".

 

13. אז מה היא עושה בזמן שלא משדרים ריאליטי טראש? ביונסה מתלהבת מביקור במוזיאונים, חובבת קונצרטים של מוזיקה קלאסית ומופעי בורדווי... אבל גם אוספת את האחיין מבית הספר ומבשלת ארוחות ביתיות לבעל (אחרי שחוזר מיום ארוך וקשה באולפן, כנראה).

 14.  חשבתם שאין לה זמן לחברים? תתפלאו. מלבד החברות מ"דסטניז צ'יילד" קלי ומישל, לביונסה חבורה מגובשת של חברות קרובות. "נשים בלי חברות מפחידות אותי, אני מתה על ישיבה עם הבנות שלי ולהקשיב לסיפורים".

 

15. ואם כבר גירלפרינדז, אחת החברות הקרובות שלה היא השחקנית גווינית' פאלטרו. "כשאתה מגיע לבית שלה היא גורמת לך לא רצות לעזוב", היא אומרת בהערצה, "היא כל מה שאני מקווה להיות יום אחד".

 

16. נשים שולטות בעולם? את שני שיתופי הפעולה שלה עם ליידי גאגא, היא מסבירה בכך שהגברת גורמת לה להשתולל, שלא כהרגלה. "היא לא מפחדת ורצתה שנעשה דברים משוגעים! פשוט זרמתי עם זה".

 

17. הסיבה לכך שהיא משחררת כל כך הרבה קליפים (גם לשירים שלא יוצאים לרדיו), היא הדמיון המפותח שלה. "אני כבר רואה איך השיר יראה על המסך כשאני מקליטה אותו, אני יודעת איך הכוריאוגרפיה תהיה עוד לפני שמישהו שמע את השיר", היא מספרת.

 

18. מתברר שגם אחרי שהופיעה מול מיליונים, בי עדיין יכולה להרגיש מבוכה. "אני ממש לא חשה בנוח כשאני לא מופיעה מול ההמונים, נניח בזמן צילומים כשכולם מתבוננים בי ומצפים לשואו". היא בכלל טוענת שהיא טובה יותר בשיחות של אחד על אחד. נניח.

 

19. חשבתם שהאלטר-אגו שכיכבה באלבומה האחרון " I Am Sasha Fierce..." הוא סתם גימיק משעשע? אז מתברר שלפני שהיא עולה על הבמה להופיע, היא אוהבת שפונים אליה כ"סשה". כל אחד והקיק שלו.

20. בחודש מרץ האחרון הודיעה שאביה, מתיו נואלס, כבר לא משמש כמנהל האישי שלה. השניים הפרידו כוחות מקצועיים, אחרי שהיו יחד מאז ימיה המוקדמים בלהקת דסטניז צ'יילד. "נפרדנו רק ברמה המקצועית, אני מודה לו על הכל", מיהרה להרגיע ולהכחיש שמועות על סכסוך אישי.

 

21. היא נחשבת לתורמת גדולה לארגוני עזרה וסיוע, ומתנדבת כשיכולה מבלי לפרסם את זה בפומבי. "כשאתה רואה את כל מה שלא טוב בעולם, אתה חייב לנסות ולעשות שינוי. לא משנה כמה גדול או קטן אתה, זה ברור לך". צדיקה.

 

22. כמיטב מסורת הניחוחות של הסלבס, לגברת שני בשמים שנושאים את שמה - "Heat" והחדש יותר "Heat Rush", שניהם משלבים את ניחוח הפרח האהוב עליה - הסחלב. שניהם אגב, אושרו קודם על ידי הצמוד האישי ג'יי זי.

 

23. בין האמנים האהובים עליה,היא גילתה במהלך השנים שהיא מתה על המוזיקה של סטיבי וונדר, ווייקליף ז'אן וגם של להקת הבנים אנ'סינק (!).

 

24. בימי הקיץ הלוהטים, ביונסה לא מסוגלת לומר לא לגלידת חמאת פקאן. אבל אחרי הליקוקים, היא יודעת שעליה להתאמן כדי להשאר חטובה. "לכולם יש קטע עם עצמם. אצלי מדובר בזרועות והרגלים, שצריכות להיות הדוקות", היא משתפת. "זה דורש עבודה, תאמינו לי".

 

25. כמישהי שנחשבת לאחת הנשים המבעבעות בעולם, הרבה שאולים אותה מה הסוד שלה למראה סקסי? התשובה (הקלישאתית משהו) היא ביטחון עצמי. "את יכולה ללבוש שמלה עם עקבי סטילטו. אבל אם את לא תפגיני כמה את בטוחה בעצמך, אף פעם לא יראו כמה את שווה". שחקי אותה, בי.

26. כשהיתה ילדה, חבריה לכיתה הקניטו אותה בגלל אוזניה הגדולות. "אמרו לי שהן גדולות יותר מהראש שלי", סיפרה פעם. היום היא משחקת אותה עם עגילי ענק, שרק מדגישים את הנכסים הטבעיים שלה. הכי שיק.

 

27. סרבול לא נעים: המאבטח של ביונסה שבר פעם את בוהן רגלה, אחרי שדרך עליה בטעות בזמן שהגן עליה מפני קהל המונים שהתנפלו עליה. אאוץ'.

 

28. היא שימשה כדוגמנית בתצוגת האופנה הסופר-סודית של מעצב העל טום פורד, כשהציג את קו אופנת הנשים החדש שלו באביב האחרון.

 

29. עוד לפני שגילתה לכולם שהיא בהריון (בטקס פרסי MTV בשבוע שעבר), ביונסה לא הפסיקה להלל נשים עובדות שהן גם אמהות. "יש לי כל כך הרבה הערכה לנשים שיכולות לאזן בין האמהות, העבודה והמשפחה", היא השתפכה.

 

30. באותה ההופעה ממש היא שרה את הסינגל האחרון "Love on Top". במהלך הביצוע קראה לקהל ההמום "אני רוצה שתרגישו את האהבה שגדלה בתוכי", והתכוונה לתינוק. ברוכה הבאה למועדון, מאמא.

 

>>>  ב' זה ביונסה: קאברים שעושים כבוד לזמרת