ב' זה ביונסה • קאברים שעושים כבוד לזמרת

לכבוד יום הולדתה של הדיווה השחורה החלטנו לפנק אותה במתנה מגניבה וליקטנו לה אוסף שירי כיסוי של עצמה. ליזה שיפרין באגו טריפ

ביונסה בהריון
ביונסה בהריון | צילום: רויטרס

V.V Brown - Crazy in Love

רוב הסיכויים שאת השם של וי וי יצא לכם לשמוע כבר. הבחורה הבריטית פרצה לשוק כבר ב-2009 עם האלבום "Traveling Like the Light". האלבום עצמו היה לא הכי מלוטש, אבל יצאו ממנו להיטים כיפיים ומתקתקים כמו "shark in the water" ו-"crying blood". וי וי החליטה למתג את עצמה כלילי אלן מספר 2 (רק עם קצת יותר אותנטיות), וכנראה שאחרי מסיבת פיג'מות פרועה במיוחד היא הקליטה עם החבר'ה את הקאבר הזה לביונסה. אין ספק שנקישות הגיטרה של ויוי הפכו את השיר של ביונסה להרבה יותר פ'אנקי וגרובי.

 

 

Snow Patrol - Crazy in Love

 

הלהקה האירית הוציאה בשנת 2009 אלבום אוסף אשר סיכם 15 שנה של פעילות מוזיקלית. בדיסק הבינוני למדי הזה (כי בוא נודה סנואו פטרול הם הכי שם נרדף לבינוניות ומטה) מסתתרת פנינה אמיתית, דוגמה לקאבר איכותי שלוקח את התמה המוסיקלית ומבצע אותה בסגנון שונה לגמרי. סנואו פטרול הפכו את הפופ סוכריות של ביונסה לשיר רוק מדכא ועגמומי א-לה-רדיוהד המוקדמים. רק על זה מגיע להם ניקוד.

  

Pomplamoose - Single Ladies

אם הגרסא הזאת נשמעת לכם מוכרת, כנראה שאתם צופים ביותר מדי פרומואים של תוכניות טלוויזיה: pomplamoose הם צמד מוזיקלי שעושה קאברים אלקטרוניים ועדכניים לשירים שונים. נטלי דאון וג'ק קונטי הם זוג מחונן בעל טעם מוסיקלי רחב, שבוחרים לטפל בלא מעט יצירות הזויות כמו "טלפון" של ליידי גאגא ושירים של "earth, wind and fire" מצד שני. בגירסא שלהם לביונסה, דאון וקונטי נותנים הזדמנות גם לבנות הלבנות, שאין להם את האטטיוד ויכולות נענוע תחת כמו של ביונסה, להזדהות עם השיר. פופלהמוז (אשכולית בצרפתית, למי שלא ידע) לקחו את השיר, פיזרו עליו קצפת וסוכריות מתוקות מלמעלה, ושלחו אותנו לטיול שמשי ברחובות ניו יורק. לגמרי עדיף על בגד גוף משמין.

 

 

florence+machine - Halo

 

טוב אנחנו מודים, אנחנו הכי מתים על כול נישת האוונגארד שפלורנס וולש, הידועה יותר בכינויה פלורנס+מאשין, כבשה לחלוטין. הבחורה יכולה לעשות הכל ועדיין להשמע מיוחדת ומחדשת. אז נכון, דווקא בשיר הזה היא בחרה שלא לטפל במנגינה, אבל לפחות עכשיו אנחנו יודעים איך השיר היה נשמע אם ביונסה הייתה מתכוונת למה שהיא אומרת בו. שימו לב לחיבור העמוק של פלורנס למילים, נשבעים שכמעט שמענו אותה חותכת וריד לקראת סוף הפזמון.

 

 

Glee cast - Telephone

 

מבחינת כיפיות, אין ספק שחברי הקאסט של "גלי" יודעים לעשות את העבודה. הקליפים שלהם מושקעים, העיבודים שלהם מפתיעים ולקורט יש מנעד קולי של דיווה בברדווי. "גלי" החליטו שביונסה הייתה מנומנמת לאחרונה ולכן הביאו את השיר שלה עם ליידי גאגא בגרסת דאנס מקפיצה, שבריטני ספירס הייתה מתה לקפץ לצליליה עד שהעולם נגמר.

  

 

Draw - Girls

היא נראית כמו אדל  וג'סי ג'י, המנעד הקולי שלה מזכיר קצת את הסלסולים של שאקירה ויכולות הנגינה שלה בהחלט קיימות. קבלו את דרו, שיצרה גרסא אקוסטית מקסימה לשיר הפרחי ביותר של ביונסה - על אלה ש"run the world" וכו'. בעוד ביונסה הלכה על כיוון הסקאנקי פופ, דרו החליטה טו קיפ איט ריל, להשמיט את כל הקללות ופשוט להבהיר לכולם בקול מתקתק וקצב מענטז שבנות באמת שולטות בעולם, ואין צורך לצעוק את זה.

 

 

 

At Last - Etta James

 

אז אחרי ששמעה את כל האנשים שהחליטו לעשות לה כבוד, החלטנו שאין בן אדם מתאים יותר לסגור את הרשימה הזאת מאשר ביונסה בעצמה - שעשתה לא מעט קאברים, אבל זה כנראה המוצלח ביותר מביניהם. ביונסה מציגה בקאבר הזה יכולות קוליות רחבות טווח ויכולות הזדהות עם האגדה והמנטור שלה, מיס אטה ג'ימס. ושום מילה על טקס ההשבעה של אובמה.

 

 

>>> וגם: 30 דברים ש(אולי) לא ידעתם על ביונסה