מסיבת שחרור • איך האלבומים החדשים של CSS והראפצ'ר?

הרכב הדאנס-רוק-פופ-ועוד מסאו פאולו חוזר עם אלבום שלישי שמח שלא מחדש הרבה אבל עושה את העבודה, והראפצ'ר מודל 2011 נשמעים כמו השאריות שג'יימס מרפי השאיר על רצפת חדר העריכה. שרין לוי קרנבל ברזילאי

css
Css | צילום: עטיפת האלבום

"גם אם תשמעו אלף פעמים 'לא', אבל פעם אחת 'כן' - זה קוּל", אמרה בראיון Lovefoxxx, השופר של הלהקה הברזילאית מסאו פאולו CSS, ראשי תיבות של Cansei de Ser Sexy, בתרגום מפורטוגזית: 'נמאס לי להיות סקסית' - גילוי נאות של ביונסה מתוך ראיון שנתנה. ב-2003 סי אס אס אימצו את המשפט הפילוסופי של הכוכבת, פירקו אותו לאותיות - כי זה נורא איני - ותפרו לעצמם שם. אפילו שסי אס אס שמעו אלפי פעמים 'לא' בחייהם, שמונה שנים אחרי, עם אלבום שלישי בשם 'השחרור' (הפעם בתרגום מספרדית), מדובר בלהקה שאופטימיות, כיף ושמחה הם פירות עמלה - קריצה לאימרה שהדרך להצלחה רצופה באכזבות כואבות.

 

אז סי אס אס נשמעים כאילו הם עושים את המוזיקה שלהם תוך כדי ניתור על טרמפולינה, או גלישה על קאמיקזה. יש להם את כל מה שצריך כדי לההפך ללהקה שקל לאהוב: דאנס הול, רגאיי פאנק, אפרו ביט, אלקטרו פופ, רוק גיטרות, פסנתר, מקלדות וחצוצרות, קרובי משפחה כמו פיצ'ז, גיברס ודה גו! טים, שיתופי פעולה עם דיפלו וראטאטאט ושיק ספרדי כפול.

שלוש שנים אחרי 'דונקי', אלבומם השני, סי אס אס חוזרים עם ההרהורים המוזרים שלהם על אהבה ומוזיקה: "אתה נתקל בי ועכשיו האור שלי תמיד ירוק" - מהקטע האחרון Fuck Everything. או: "תקן אותי עם נשיקה, תקן אותי עם כל מה שאני צריכה; אהבה ושיט", מקטע הפתיחה, I Love You. הסינגל המנצח של הקיץ, Hit Me Like a Rock, שיר פופ ארס פואטי שנכתב על שיר שמכה כמו אבן עם קריאות צהלה הו הו הו, שיכניסו למוד גם את חית המחמד שלכם. לא כל השירים באלבום עובדים חזק כמו הסינגל, אבל למי איכפת, גם הרמיקסים של נוי אלוש כבר די מיצו את עצמם - בעונת המהפכות, קצת שיחרור זה כל מה שאנחנו באמת צריכים.

 

"CSS - "La Liberacion

 

"זה חמוד להיקרא המייסד של סצנה כלשהי, אבל אני פשוט רוצה להיות חלק מלהקה טובה" - לוק ג'נר, סולן הראפצ'ר פותח את הפה אחרי חמש שנים בהן התאבל על אמו שהתאבדה ופנה, בדומה לרענן שקד, לעסוק באבהות. עכשיו, אחרי שהראפצ'ר ידעו תקופות של חילוקי דעות והתערערות היחסים בין החברים - ג'נר עצמו עזב את הלהקה, שקל לרגע קריירה בתור שחקן בייסבול, ושב אליה בעצת חברו ג'יימס מרפי - הם חוזרים עם אלבום רביעי In the Grace of Your Love ב-DFA הלייבל של אותו מרפי הגדול.

 

בתחילת שנות ה-2000, כשהעולם נשם פוסט-פאנק, הראפצ'ר היו שם; אלבומים כמו Pieces of the People We Love ו- Echoes הרחיבו את רחבת הריקודים אחרי שהפילו את החומות בין הרוק לאלקטרו ועשו מקום ללהקות כמו הוט צ'יפ, LCD ו-MGMT שבסוף אותו עשור גנבו להם את התהילה תחת תאורת אייטיז.

 

ועדיין, כשהם חתומים בלייבל הכי נכון ורתומים למפיק פיליפ זדר (פיניקס, כרומאו), הראפצ'ר מצליחים לעבור ליד האוזן. קחו את הסינגל שאמור להיות הטיזר של האלבום, How Deep is Your Love: תוף רפטטיבי, מחי מחי כפיים, לופ פסנתר שהולך ומתעצם ושירה מעומק הלב של ג'נר שמטפסת עד לשיא סקסופון בלתי נשכח. לא לשכוח את צירוף המילים ששב ונשנה (שם השיר) - שאלה טחונה שמעוררת השראה כמו קרטיב לימון. גם הקטע הפותח Sail Away  נשמע מבטיח כמו שיר שהלך לאיבוד איפשהו על ריצפת העריכה של Sound of Silver של LCD. אפשר להמשיך ולכתוב על הלחן של Roller Coaster שהכי יתאים כרקע לפעילות של ילדי הגן רגע לפני ריכוז. אבל לא נעים - הוא שר מהלב, אז תנו לו צ'אנס, בחייכם.

 

"The Rapture - "In the Grace of Your Love