קייטי פרי וליידי גאגא כבשו את טקס פרסי הוידאו של MTV

זה היה הערב הגדול של הנשים עם קייטי פרי שזכתה בשלושה פרסים בהם גם על הקליפ הטוב של השנה, גאגא שלקחה שני פסלונים גם היא, לצד אדל, ביונסה ההריונית ואחרים שזכו בטקס שנערך הלילה בלוס אנג'לס

קייטי פרי בטקס ה-VMA 2011
קייטי פרי בטקס ה Vma 2011 | צילום: Getty Images / אימאג'בנק

הנשים כבשו הלילה (שני) את טקס פרסי הוידאו (VMA) של MTV שנערך בלוס אנג'לס, כשהן לוקחות הביתה את רוב הפרסים הנחשבים של הערב. קייטי פרי (שחבשה כובע קובייה על ראש סגלגל) זכתה בפרס המרכזי של הערב, פרס הוידאו הטוב של השנה, על הקליפ לשיר "Firework" והקדישה אותו למעריצים.

 

מוקדם יותר, זכתה גם בפרס על האפקטים הטובים ושיתוף הפעולה הטוב ביותר יחד עם קנייה ווסט, עבור הקליפ החללי לשיר "E.T" - ולא חסכה את הבדיחה על חשבונו שאמרה לו על הבמה "עכשיו זה הזמן שלך להפריע לי", כשהתייחסה לתקרית המפורסמת ב-2009 בה הפריע לזמרת טיילור סוויפט כשקיבלה את הפרס על הבמה. ווסט צחק בתגובה, ורק הודה לאל ולפרי ש"היתה אמיצה" ונתנה לו להשתתף בשיר. "אלוהים, אין כמו פסלון איש הירח הראשון שלך, הא?", קראה פרי בהתרגשות.

 

אבל את השואו המרכזי של הערב סיפקה כהרגלה ליידי גאגא, שהופיעה לאורך הערב כאלטר-אגו הגברי שלי, אותו היא מכנה "ג'ו קלדרון". גאגא פתחה את הערב עם ההופעה הראשונה על הבמה כגבר מעשן, שותה ופרוע במיוחד - כששרה את הסינגל החדש שלה "You and I", כשמאחוריה עשרות רקדנים בדמותו של קלדרון.

 

ליידי גאגא ובריטני ספירס בטקס ה-VMA 2011
ליידי גאגא ובריטני ספירס בטקס ה-VMA 2011

גאגא ובריטני לא התנשקו

ליידי גאגא, שזכתה בפרס הוידאו עם המסר הטוב ביותר ופרס הקליפ הנשי הטוב של השנה על "Born this Way", חזרה לבמה כדי להציג את המחווה למי שהגדירה "אחת ההשראות הגדולות שלי" - בריטני ספירס. "היא לימדה אותי להיות חסרת פחד. את כולנו", סיפרה גאגא/קלדרון.

 

במהלך המחווה לספירס, ביצעה להקה של רקדנים שרשרת להיטים נבחרים שלה , בהם "Baby One More Time,  "Oops I Did It Again," "Toxic," "Slave For You" וגם את "Hold It Against Me" ו-"Till the World Ends" החדשים יותר, רגע לפני שקיבלה מידי גאגא את פרס למפעל חיים על שם מייקל ג'קסון. הרגע כמעט זכה להיות עוד אחד מאוסף הנשיקות של בריטני על במת ה-VMA, כשגאגא (שסיפרה שתלתה פוסטרים של בריטני בחדר ו"נגעה בעצמה" כשהיתה ילדה) רצתה להצמיד שפתיים עם ספירס, שמצידה נמנעה ואמרה "לא, כבר עשיתי את זה פעם!".

 

בריטני לקחה הביתה עוד פסלון גם עבור קליפ הפופ הטוב של השנה, ובעצמה העבירה את אור הזרקורים לביונסה (שבעצמה הפתיעה את כולם  עם הבשורה שהיא בהריון ראשון לה ולבעלה הראפר ג'יי זי ואמרה "אני רוצה להרגיש את האהבה גדלה בתוכי והצביעה על הבטן שלה), כשהציגה את הופעתה לשיר "Love on Top" מאלבומה האחרון. ביונסה, לקחה את הפרס על כוריאוגרפיה הטובה ביותר בקליפ עבור "Run the World Girls", וזכתה להצדעה חמימה מבעלה בסוף הביצוע על הבמה.

 

צפו: ביונסה משפשפת את הבטן

 

על הבמה: קנייה עם ג'יי זי ומחווה לויינהאוס

התגלית הבריטית שכבשה את אמריקה, הזמרת אדל, לא נשארה ללא פרסים כשלקחה שלושה פסלונים הביתה בקטגוריות מאחורי הקלעים (בהן על העריכה הטובה) עם "Rolling in the Deep", ניקי מינאז' לקחה את פרס קליפ ההיפ הופ, להקת הפו פייטרס את קליפ הרוק המשובח, טיילר דה קריאטור את פרס האמן החדש וג'סטין ביבר חזר עם פרס הקליפ הטוב לגבר, עבור זה לשיר "U Smile".

 

ומה עם ההופעות המצטיינות? מלבד ביונסה וגאגא, ג'יי זי וקנייה ווסט הפתיעו (בערך) כשביצעו את השיר "Otis" מתוך האלבום המשותף הטרי "Watch the Throne". אדל רגשה כהרגלה עם הופעה מלאת עוצמה לשיר "Someone Like You". גם הזמר כריס בראון התעופף באוויר בעוצמה במהלך הופעה שכללה מחווה לשיר "Smells Like Teen Spirit" של להקת נירוונה המיתולוגית.

 

את ההופעה המרגשת של הערב סיפקה המחווה לזמרת המנוחה איימי ויינהאוס. הקומיקאי (ובעלה של קייטי פרי) ראסל ברנד, שהיה חבר אישי של ויינהאוס, הציג את הזמר המבוגר טוני בנט שהקליט יחד עם איימי את השיר האחרון שלה. לאחר הצגת הסרטון הקצר מהאולפן בו הקליטו את שיתוף הפעולה המשותף שלהם, עלה לבמה ברונו מארס שביצע את השיר "ואלרי" שהקליטה הזמרת עבור אלבומה של מארק רונסון.   

 

>>> סולן מארון 5 לא צפה בטקס: "ערוץ MTV יכול להזד**ן"