"שמחים לחזור להופיע יחד גם אחרי 20 שנה"

רגע לפני שחברי להקת כרמלה גרוס ואגנר שבים מהניינטיז למופע איחוד שיחמם את להקת אינטרפול, שוחחנו עם הסולן ערן צור על החיבור המחודש, ההופעה לפני הלהקה הבינלאומית והאפשרות לשירים חדשים יחד בעתיד

כרמלה גרוס ואגנר
כרמלה גרוס ואגנר | צילום: יחצ

שניה לפני שחברי אינטרפול יתפסו את הבמה של ביתן 1 בגני התערוכה בתל אביב ביום שלישי הקרוב, יעלו ערן צור (סולן, בס), אורי פרוסט (גיטרה), אורי בלק (תופים) ואבשלום כספי (קלידים) על הבמה, יתפסו את הכלים וינסו לשחזר את הקרירות הפרועה של להקתם מלפני 20 שנה - "כרמלה גרוס ואגנר".

 

אחרי שבשנות ה-90 גרמו לכך שכל בית ממעמד הביניים היה חייב תמונה אימפרסיוניסטית ושגם לאשכנזים יהיה את הזכות לשיר "אלינור", התפזרו חברי הלהקה לפינות שונות בעולם. ערן צור יצא לקריירת סולו מוצלחת וידועה, אורי פרוסט התפזר ללהקות רוק מעט פחות זכורות ("להקת ריר"/"רר") ובלק וכספי עברו לגואה ולונדון בהתאמה. אז אחרי שהחזירו לארץ את צמד היורדים, הלהקה מתכוננת לסמן את 20 השנה שעברו מאז אלבומם הראשון "פרח שחור" באיחוד מרגש. לכבוד המאורע שוחחנו עם ערן צור על הקאמבק:

 

אז למה להתאחד דווקא עכשיו?

"מי שעומד מאחורי האיחוד הם אבשלום כספי ויעל מרגלית (אמרגנית הלהקה דאז) שמדי כמה זמן מנסים לחבר בין הקצוות, והפעם הם התחברו. מספיק זמן עבר מאז האלבום הקודם שלי, והכי חשוב, 20 שנה לאלבום 'פרח שחור'".

 

לעובדה שמדובר בהופעת חימום של אינטרפול יש קשר לאיחוד?

"אני מאוד אוהב את אינטרפול. מצד אחד, להגיד להקת חימום זה... זה הרי איחוד של אחרי 20 שנה. מצד שני, אני כל כך אוהב את אינטרפול, שזו לא בעיה. אפילו נסעתי לאמסטרדם כדי לראות אותם. אז ככה אני גם מרוויח הופעה של הלהקה שהיתה לי, וגם מרוויח כרטיס חינם לאינטרפול!".

 

אתם מפוזרים ברחבי העולם, החזרה של כספי ובלק לארץ היא לקראת ההופעה?

"כן. הם באים לכבוד ההופעה, ולא בכוונה לגור כאן".

מתוכננים שירים מחומרים אישיים של חברי הלהקה?

"אני יכול לגלות שכן, קצת. גם במסגרת ההרכב עשינו פה ושם דברים שהם לא שלנו, לדוגמא הביצוע ל'אלינור' (של זהר ארגוב - מ.ש), שנעשה גם ביום שלישי".

 

בכלל תהנה בהופעת איחוד שכזו?

"זה מורכב. ברור שאני נהנה, אבל מצד שני, גם אחרי תקופה של 20 שנה הדינמיקה נשארה בדיוק אותה דינמיקה. זאת אומרת הריבים שהיו, הויכוחים שהיו ונשארו אותם ויכוחים. כך גם המוזיקה, וזה לטובה. היום, כשיש כבר אלבום והיסטוריה, באמת יותר קל לחזור לזה ולא להמציא את זה מחדש. מצד שני, לבוא אחרי 20 שנה ולנגן את זה ממש טוב זה לא ממש קל. בתקופה ההיא עבדנו שלוש או ארבע שנים עד שהגענו לסאונד הזה".

 

יש לכם תכניות להמשיך לעבוד יחד אחרי ההופעה הזו?

"קבענו שנעבור את ההופעה הזו ואז נשב ונדבר. סיכוי יש. עם כל המורכבות, הם עדיין חברים שלי ואני חבר שלהם. זה שקשה לי עם פורמט של להקה כשאני כבר סולן, זה גם נכון, אבל אני מתמודד".

 

בהצלחה ביום שלישי. אני בטוח שתהנה, אם לא בהופעה שלך, אז בהופעה של אינטרפול.

"אני אהנה בהופעה שלי. אני בא להנות וגם כדי שהקהל שלי יהנה. אני יודע שהרבה אנשים שלא הספיקו לראות את זה לפני 20 שנה בהרכב המקורי של הלהקה, ואני שמח לתת את זה שוב".

 

כרמלה גרוס ואגנר יופיעו ב-30.8 בביתן 1, גני התערוכה בת"א, כחימום ללהקת אינטרפול