"מוזיקה זו אמנות שלא מזדקנת לעולם"

רגע לפני שהם מגיעים להופעה שניה בישראל, דיברנו עם אמדאו מבלונד רדהד על האלבומים שהוא שומע עכשיו, הלייבל החדש והסוד מאחורי הישרדות הלהקה לאורך כל כך הרבה שנים

בלונד רדהד
בלונד רדהד | צילום: יחצ

בשבוע הבא יגיע לישראל בפעם השניה, במסגרת פסטיבל פיק.ניק, הטריו הניו יורקי בלונד רדהד. הלהקה פועלת מ-1995, אבל לתודעת הקהל הרחב היא פרצה רק באלבום השישי והטוב ביותר שלהם עד כה, "Misery is a Butterfly" מ-2004, שנכתב בהשראת תאונה במסגרתה הסולנית היפנית של ההרכב, קאזו מאקינו, נרמסה על ידי סוס.

 

השילוב בין סגנון ההגשה הווקאלי של מאקינו - לחשני, בכייני ודקיק ומעקצץ כמו מחט - יחד עם הפיוז'ן הסגנוני שמוסיף טיפות של אלקטורניקה לרוק פסיכדלי, שאב אל חיק הלהקה עוד ועוד מעריצים במשך השנים. שני שוקי המשולש הנוספים הם התאומים האיטלקים סיימון ואמדאו פאצ'ה (גיטרות, תופים, סינת'ים וקולות), ואנחנו תופסים את אמדאו לשיחת ועידה לקראת הביקור בארץ:

 

היי אמדאו, מה קורה? חיכיתי ליד הטלפון כמו באייטיז.

"היי, אנחנו פשוט מסתובבים. רק התחלנו טור ארוך לפני כמה ימים שימשך עד אמצע ספטמבר. היום אנחנו בגרמניה, מחר בשוויץ, יומיים אחרי בפורטוגל. מאוד אינטנסיבי".

 

זאת הפעם השנייה שלכם בישראל. איך היתה הראשונה?

"היה נהדר, זו הייתה חוויה חיובית וחדשה עבורינו. אנחנו מצפים לביקור הבא".

 

איך היית מתאר את הסגנון שלכם?

"אני לא מתאר ואף פעם לא מגדיר את הסגנון המוזיקלי שלנו. אנחנו לא אוהבים להסביר לאנשים מה אנחנו עושים - אנחנו אוהבים שאנשים מסבירים לנו. הקהל שלנו מפתיע ומעלה פרשנויות ורעיונות חדשים, וככה אנחנו לומדים על עצמנו".

 

מה אתה שומע לאחרונה?

"אהבתי את האחרונים של דירהאנטר וביצ' האוס".

 

טעם טוב. מה לגבי שיתופי פעולה?

"אנחנו מקימים לייבל חדש שהמטרה שלו היא לגייס תרומות ליפן. יש לנו ליינאפ של לא מעט להקות ואמנים כשכל אמן תורם את העבודה שלו; זה יכול להיות דמו או שיר לא גמור. וביניהם; אינטרפול, פור טט, אריאל פינק ועוד רבים".

 

18 שנה ושמונה אלבומים. מה מחזיק אתכם נצח כזה, חוץ מהעובדה ששניים מכם תאומים?

"מוזיקה בעיניי זו אמנות שלא מזדקנת לעולם. ככל שאתה עושה אותה יותר, אתה לומד יותר - אין לזה סוף. אני מרגיש שיש לנו כלהקה עוד הרבה מה לומר, שאנחנו יכולים לכתוב מוזיקה יחד ולעשות עוד הרבה דברים. הרעב הזה לעוד הוא מה שמחזיק אותנו, אני חושב".

מה לצפות מההופעה? אחרי ההופעה הקודמת, אנשים דיברו על פלייבק, זה נכון?

"את יכולה לקרוא לזה איך שאת רוצה. אנחנו בסך הכל שלושה בלהקה ומן הסתם אנחנו לא יכולים לעשות הכל. יש לנו מכונת תופים וקלידים שהם גם סמפלרים עם סימפולים שמוכנים מראש. כמובן שככל שזה נוגע לשירה הכל חי".

 

אני חייבת לדעת, למה אומללות היא פרפר?

"זו שאלה קשה, אני לא יודע. אולי כדאי להפנות את השאלה הזו לקאזו - היא כתבה את המילים לשיר. אנחנו עובדים באופן ספונטני וכמעט ולא עוצרים לחשוב כשאנחנו יוצרים, אחרת היינו מפסיקים".

 

בלונד רדהד יופיעו ב-31.8 בבארבי בת"א וב-1.9 לצד ג'יינס אדיקשן בפסטיבל פיק.ניק בגני התערוכה