מחוץ לרוק • 10 שירים שהם פשע מוזיקלי

בשבוע שבו מרגול חשודה בסחיטה באיומים, נזכרנו בכמה מקרים חמורים לא פחות בהיסטוריה של עולם המוזיקה - להיטים שהיוצרים שלהם ראויים למאסר עולם (לפחות). האזיקים כבר שלופים

מיכל אמדורסקי
מיכל אמדורסקי | צילום: אוהד רומנו

יש כאלה שמרגיזים אותך, יש כמה שמפתיעים. יש את אלה שמזכירים לך את הפעם האיומה ההיא שרצית למחוק מהראש, ויש את ההם שיגרמו לך פשוט לכבות את הרדיו בהתרגשות או להעביר ערוץ בטלוויזיה לפני שתספיק לומר "הצילו". שירים גרועים, הם בכל מקום.

 

בימים בהם החשדות נגד פשעים שלכאורה ביצעה מרגלית צנעני תופסים את הכותרות, נזכרנו בכמה אירועים מוזיקליים שהם פשעים אמיתיים נגד האנושות בדמות שירים שוחררו במהלך השנים - כאלה שהיה עדיף שלא היו מגיעים לרחבת הריקודים. אנחנו פה כדי להזכיר ולהתריע על שמירת מרחק. אל תאשימו אותנו, האשימו את הבוגי.

Will Smith - Miami

וויל סמית' היה הסחורה הכי חמה בניינטיז. עם סדרה שהפכה לקאלט בטלוויזיה, יכולת פריסטייל משעשעת על הבמה וצבע העור הכי פוליטיקלי קורקט בשכונה, זה היה רק עניין של זמן עד שיהפוך לכוכב הקולנוע הרווחי שהוא כיום. אבל רגע לפני המילניום החדש, בין הראפ באולפן לילדים המזמרים פרי חלציו, סמית' שחרר שיר אהבה לעיר השעשועים והנופש מיאמי. סלחנו לו עד אז כי היה בלתי מזיק, אבל על שיר הבריכה המשעמם שכולל אנחות, גניחות ושאר בחורות מתארחות (והפך ללהיט הכי נמכר שלו בכל הזמנים) אנחנו לא נותנים לו קרדיט. ככה זה שם? אנחנו מעדיפים להשאר בארץ.

 

Sisqo - Thong Song

ועוד בגזרת מיאמי: ממש לא רחוק מהחוף בו רוקד וויל סמית', שכן לו זמר ה-r&b סיסקו, והתפייט על נפלאות הביקיני שכנראה העניק לו השראה לכתוב את יצירת המופת - "שיר החוטיני". לא שאנחנו מתלוננים, בכל זאת שיר שלם על כוסיות מיוזעות שמפזזות בתחתונים מזעריות. במחשבה שנייה - שיר שלם על תחתונים מזעריות?! בתוספת הקליפ שמציג את החברות שלו כמו נתח קצבים בדוכן הבשר בשוק, נראה שעדר נשים שוחרות שיוויון (או אלימות במיוחד) העלימו את הבחור. וטוב שכך.

 

Ricky Martin - She Bangs

איש משפחה וחבר בקהילה הגאה? בתקופה שריקי מרטין עוד חי את הלה וידה לוקה שלו סביב נשים שוות, הוא בחר להתקמבק בשיר "היא פצצה" (בתרגום חופשי) - שמפאר את יכולותיה של האישה בה התאהב על רחבת הריקודים. אבל למרות להיט הסלסה החריף הקודם שלו, מילותיו של שיר ההלל הנשי הזה הן לא מהמובחרות שבשירה המודרנית, שכולל שורות כמו "היא נראית כמו פרח, אך עוקצת כמו דבורה. כמו כל בחורה בהיסטוריה". ברצינות, ריקי? לא פלא שעברת צד.  

 

 

מיכל אמדורסקי - חייל שלי

אנחנו בעד הגברת אמדורסקי, באמת שכן. אבל השיר שאיתו בחרה להיחשף לתודעה כזמרת, הפך אותה ממשהי בעלת פוטנציאל להפוך לאחת מאושיות הפופ המובחרות במדינה, לכוכבנית סליז - עם קטע מלא ברמיזות (עסיסיות אבל לא אלגנטיות) למעשה האהבים בינה לבין החייל הפרטי שלה, מי שלא יהיה, ומצליח להביך בכל האזנה מחדש. אז מה, הוא פרק את כדור הזהב?

 

Marilyn Manson - Tainted Love

לקחת קלאסיקת אייטיז חביבה של Soft Cell (שבעצמם חידשו את גלוריה ג'ונס מ-65'), ציפית אותה בדיסטורשנים, החרשת עם צרחות האימה שלך ונשכת בשיני הכסף שהשתלת. למרות הקליפ המשעשע לא מדובר בפארודיה, אלא בגרסה מחודשת ונוראית במיוחד של מנסון לשיר על האהבה הקשה - סיוט שהיינו מעדיפים שלא היה יוצא לאוויר העולם. אהבה זה כואב, בהחלט.

 

 

Baha men - Who Let the Dogs out

מי נתן לכלבים לרוץ חופשי? מי, מי, מי. סליחה, אבל מי נתן לבאהא-מן להיכנס לאולפן ההקלטות ולצאת עם שיר שהפזמון שלו מדמה נביחות של חברינו ההולכים על ארבע? ומי היה צלול מספיק כדי להחליט שהוא להיט קיץ ראוי? איפה באהא-מן לעומת יצירת המופת "כלבלב הו-בידי-בם-בם" של מתי כספי. הב.

 

Billy Ray Cyrus - Achy Breaky Heart

הפתעה! אם חשבתם שהשירים של כוכבת דיסני מיילי סיירוס מזעזעים, חכו עד שתשמעו את אבא שלה עושה קאנטרי. בילי-ריי סיירוס, שאחראי על ילדת הפלא (שלצערכם אתם אולי מכירים כ"האנה מונטנה"), שחרר את אחד משירי הקאנטרי הדלוחים ביותר שהפכו ללהיט - חודשים ספורים לפני שבתו הגיחה לעולם. זו הסיבה, כנראה, שכבר אז תרגל שפה ילדותית משהו, כששר על הלב ה"כואב(י)-שביר(י)" שלו (בתרגום חופשי(שי), כמובן). שלל הפארודיות, בהן של הצ'יפמאנקס ואל ינקוביץ', רק מדגישות כמה רע השיר. כואבי?

 

שרונה ודניאלה פיק - תמיד עולה המנגינה

כשיורם טהרלב ויאיר רוזנבלום כתבו את השיר ללהקת חיל האוויר המיתולוגית, הם לא חלמו שיום יבוא ואת ה"לה-לה" שלהם ייקחו שתי בנותיו של כוכב פופ מכובד, ישירו דרך האף ויערבלו את כולו עם אוטו-טיון כדי לייצר אפקט מכאני אפילו יותר. שרונה ודניאלה, עם מנגינה שכזו, עדיף שתרדו מהבמה. כי לשמוע את הביצוע הזה, זה הכי להשתגע.

 

 

Kylie Minogue - The Loco-Motion

כשעוד הייתה פרח אייטיז צעיר ורענן, קיילי מינוג אהבה לשחרר גרסאות כיסוי לשירים שהצליחו לא הרבה שנים קודם לכן. עוד לפני החידושים שלה ל-"Celebration" או "Tears on My Pillow", הדיווה האוסטרלית פתחה את קריירת הזמרה שלה עם הלוקו-מושן. את השיר המו-טאון הגרובי מהסיקסטיז היא הפכה לסוכריית פופ מתוקה שגורמת לבחילה (אבל פיצתה על כך עם עוד עשרות קאברים מוצלחים יותר במהלך השנים). קיילי, לא.

 

Eiffel 65 - Blue

בעולם שבו אקווה עשו את זה מוצלח יותר והוונגה-בויז עשו את זה שמח יותר, נראה ששיר הדאנס הטראשי של אייפל 65 לא אמור היה לזכות להיכנס לספר דברי הימים של המוזיקה העולמית. אבל הוא שם, לצערנו, כמו עוד הרבה אחרים. דה-בה-די, דה-בה-דה. זה הכל.