כיסוי למיטה • אוסף קאברים למצב רוח רומנטי

סקרלט ג'והנסון בשיר מזמוזים, ביונסה זוכה לביצוע מקפל לבבות ובק עושה מהוולווט אנדרגראונד חיבוק חם. לכבוד חג האהבה המתקרב, שרין לוי בחרה עבורכם את 10 גרסאות הכיסוי של שירים שתרצו לשמוע עם אהוביכם

סקרלט ג'והנסן
סקרלט ג'והנסן | צילום: אימג' בנק / Getty Images
ספיישל ט
ספיישל ט"ו באב 2011 בלייף סטייל | צילום: סטודיו נענע 10

חג האהבה - מה זה השטויות האלה? (אנחנו משתדלים לחגוג אותו כל יום). אז כדי לא לטרחן לכם את המוח עם מיקסטייפ שירי אהבה, כי יש ים מאלה, החלטנו ללכת על כיסויים.

 

אספנו לכם עשרה קאברים למזמוזים שהפכו את המקור, שהאפילו עליו, שהצעירו אותו. קאברים שבלעדיהם בחיים לא היינו שומעים את הגרסה המקורית שוב, סתם ככה בכיף שלנו, אבל כאלה עם פרשנות חדשה. אז אנחנו בעדם, נא להתכסות בהתאם.

(Florence + the Machine - Addicted to Love (Robert Palmer

פלורנס וולש היא בחורה שיודעת לקרוא את התקופה. היא והמאשין הגיעו למסקנה שאם כבר כולם ממחזרים מהאייטיז, אז למה לא ללכת עם זה עד הסוף? באלבום הכל-מיני-גרסאות-מעודכנות שלהם, היא נטעה את הקאבר הלא בסדר הזה אחרי שעקרה אותו מ-1985. מה לא בסדר? פלורנס ידועה כזמרת שמתנפלת על קאברים כמו חיה רעה (ע"ע You've Got the Love) - לא פייר לקחת שיר, לכסות אותו ואז לייתר את המקור. אבל האמת? ככה כן בונים קאבר.

 

 

(Scarlett Johansson - Falling Down (Tom Waits

 

סקרלט ג'והנסון, דייב סיטק ועשרה שירים של טום ווייטס נכנסו לאולפן. מה יצא? אוקיי, אלבום שמיימי שאפשר לדמם איתו על הבר אחרי שהדייט תקע אתכם. אבל אפשר גם להסתכל על זה אחרת: וול, נכון ל-2008 מדובר באלבום המזמוזים המושלם. גם כאן כמו בסרטים שלה, ג'והנסון חושפת הכול, אבל הפעם נשארת רק עם הקול.

 

(Tegan and Sara - Dancing in the Dark (Bruce Springsteen

התאומות הקנדיות טיגן אנד שרה הן האנטי-אייג'ינג הכי פעיל שהרוק האמריקאי המזדקן יכל להעניק לעצמו. משהו שמבדיל אותן מהיה יה יהז או מדת' קאב פור קיוטי - גם בגיל 30 הן נשמעות בנות 15, עם אותן כמויות של תשוקה והתלהבות אם לא יותר. הקאבר לספרינגסטין בוצע לפני ארבע שנים בתוכנית רדיו אוסטרלית שבה התאומות התארחו. השדרן, מעט סקפטי, לא היה בטוח שהן תצלחנה בהצלחה את השיר האלמותי. אבל ברגע שהן השחיזו מיתרים ופצו פה, קלט הסקפטי שהוא מבין את המילים של השיר כמעט בפעם הראשונה.

 

 

 

(The Magic Numbers - Crazy In Love (Beyonce

 

כמו השדרן מהפסקה הקודמת ששמע את המילים קמות לתחייה מהקאבר שרענן את המקור, כך תרגישו כשתשמעו את הביצוע של האחים האנגלים דה מג'יק נאמברס למולטי-להיט של ביונסה. הפופ המנופח להמונים הופך את עורו לגרסה אקוסטית נקייה ושלווה שמקפלת את הלב לארבעה חלקים שווים.

 

 

(Eddie Vedder - Dream a Little Dream (Ozzie Nelson

 

השיר הוקלט לראשונה ב-1931 על ידי אוזי נלסון ומאז עבר יותר גלגולים מבודהה. הכיסויים של המאמאס והפאפס ולואי ארמסטרונג למשל, הם בין המוכרים. לפני חודשיים אדי ודר - האיש, הקול והיוקלילי - יצא עם גרסת כיסוי חדשה לשיר מאלבום הסולו השני שלו, שנשמעת כמו משהו בין סרנדה לאהובה לבין שיר ערש לילדה. מה שכן, זו מתנה מעולה לחג האהבה, לא לילדים בלבד.

 

 

(Beck - I'll Be Your Mirror (Velvet Underground

בק אמר לשמוע את האחרון של שרלוט גינזבורג. בק אמר להחזיר בזמן את סוזאן של לאונרד כהן. לאכול את הבננה של הוולווט אנדרגראונד. הופה! לא אמרתי בק אמר. אבל אמרנו: וולווט. אלבום בננה. רקורד קלאב. הבית של בק. חברים. הקלטות. מחווה. תעשו את החיבור בעצמכם, התוצאה לא פחות ממרהיבה.

 

 

(Anita Lane - Sexual Healing (Marvin Gaye

 

גם השיר הנ"ל כוסה אינספור פעמים כמו אישה הודית מאמינה. אבל אם כבר סגרנו על מיקסטייפ למזמוזים, אז אנחנו לא מתחמקים.

 

 

 

(Jose Gonzalez - Heartbeat (The Knife

 

איזו סימביוזת מקור-קאבר: דה נייף עושים אלקטרו-פופ אפל, חוזה גונזלס מחזיר להם בבלדה אקוסטית בוכייה. דה נייף בקטע של לרקוד, גונזלס רוצה לבד. דה נייף רודפים אחרי השמש ששכחה לבקר בשבדיה, גונזלס משלים שם עם היום, שממהר להחשיך מוקדם. דה נייף מכפילים הארטביט, גונזלס נשאר ארטיסטי. עכשיו תצמידו את זה לאוזן כמו קונכייה. שומעים? אלה פעימות הלב של העולם.

 

(Dave Matthews Band - Time of the Season (The Zombies

כי זה בדיוק הזמן בעונה. כי אלה פאקינג דייב מת'יוס בנד שהיו ככה קרובים לבוא לכאן. כי אלה הזומביז מהסיקסטיז שבדרך אלינו. כי מקסימום תתאהבו. אולי זה ישמע לכם  קצת חיה בזומבילנד אבל בבוקר לח בט"ו באב עורו עם הקאבר הזה ותגבירו חזק כדי שגם החבר'ה של רוטשילד ישמעו.

 

 

(Old Man River - Umbrella (Rihanna

נציגנו כחול לבן: אולד מן ריבר, או אוהד ריין, ישראלי שחי בשנים האחרונות באוסטרליה, חבר למגאן וושינגטון, זמרת מקומית אנונימית ויחד הם הקליטו קאבר לזמרת אנונימית מעט פחות. ריין כיסה את ריהנה בבלדת דואט עדינה שמעיפה לשמיים את המטרייה של כוכבת הפופ. הקאבר מעולם לא יצא רשמית והוא מבוצע כצ'ופר רק בהופעות - שם, לפחות למשך 3.7 דקות, גם אתם תרצו להיות מרי פופינס.