חצי אוזן: יוצאים ממרוץ העכברים

יובל זדרמן מלחין את מאיר גולדברג, ברי סחרוף מתארח אצל יאיא כהן אהרונוב, רמלה עולים על גג המחאות. ביקורת סינגלים בהאזנה אחת

יובל זדרמן
יובל זדרמן | צילום: יחצ

סטריפ

חצי אוזן - סטריפ חדש
חצי אוזן - סטריפ חדש | צילום: סטודיו nana10

יובל זדרמן – "עכברים ואנשים"

על אף הלחן הבולט, שנע בין שיר קאנטרי לשיר ילדים, ודיקלום-שירה מצויין, אין ספק שהכוכב האמיתי של השיר הוא גם מה שנפחו ומשקלו הוא המשמעותי ביותר - הטקסט. הפיזמונאי האגדי מאיר גולדברג ("אמפריות נופלות לאט", "זן נדיר") הוא האב של הטקסט המקסים הזה. סיפורה הקטן של אסתי, שמרגישה במרוץ עכברים, ממש כמו כולם, ונלחמת בשיניה עד הסוף המר-מתוק והקטרזיס התואם.

  

>>> האזינו: "עכברים ואנשים"

יאיא כהן אהרונוב – "קאבוי של שושנים"

גרוב-רוק זה הסטייל, ויאיא כהן אהרונוב זה השם המאוד ארוך. נו, הבאסיסט הותיק של הדג נחש. השיר מתבסס על טוויסט רעיוני די חביב. הנייס גאי, לא גברי ולא מאצ'ו, פונה לגברת ואומר לה שבתור הגבר החדש, הוא שווה לך יותר. כבר ראינו את הפרק הזה בנשואים פלוס, בסוף היא הולכת עם פאביו, ובאד נשאר לבד. לפחות יצא מזה גרוב נהדר.

 

>>> האזינו: "קאבוי של שושנים"

רמלה – "פתרון"

זה היה רק עניין של זמן עד שהרכב מסוים ינצל את תנופת המחאה ויוציא שיר ברוח התקופה. כמה טוב ומתאים שדווקא היו אלו "רמלה" שהיו מהראשונים. עם חברים מהרכבים כרוקפור ותעני אסתר, יש לרמלה את הכשרון המוזיקלי לייצר לחן חזק ומעניין לטקסט פועם שמזכיר את הקלסטרופוביות של כל מי שחי במדינה הזו, שרק רוצה לצאת לרגע לנשום אוויר, אבל לא מצליח. רמלה קולעים בול פגיעה. כנראה למדו את זה בלוד.

 

>>> האזינו: "פתרון"

N.O.D – "קומו בני זונות"

בין היפ הופ לספוקן וורד וסתם פרקים של לוני טונס עומדים אן או די, להקת הראפארודיה והראפואטיקה המצחיקה ביותר בסביבה. הם גם היחידים. עם שיר שכבר הפך למיני להיט בהופעות וקליפ מדויק, הקומיקאים הרציניים ביותר בהיפ הופ קולעים שוב ומנסים לגרום לכם להזיז ידיים ולקום יא בני זונות. כי יש פה אנשים שאין להם ידיים. לכם יש. אז תרימו וקומו בני זונות.

 

>>> האזינו: "קומו בני זונות"

מוריה אור – "שרה אליך"

למוריה אור ולואי להב לקח שלוש שנים להשלים את העבודה על אלבום הבכורה של הראשונה. זה לא מעט זמן, אבל האם זה שווה את העבודה הארוכה? לפי הסינגל הראשון לא ממש. "שרה אליך" מתאים בדיוק ללפני שלוש שנים, ואם לא היה תאריך מוטבע, היינו יכולים להמר שמדובר בעד אחת מ"חבורת רימון". לא, ממש לא. סתם מאחרת.

 

>>> האזינו: "שרה אליך"