פייסבוק נגד קורט קוביין

הרשת החברתית הסירה מהדף הרשמי של נירוונה את עטיפת האלבום NEVERMIND בשל "הפרה של תנאי השימוש"

nevermind
Nevermind | צילום: צילום מסך

שני עשורים עברו מאז נירוונה שיחררה את האלבום המיתולוגי "NEVERMIND", והעטיפה שלו עדיין ממשיכה לעורר מחלוקות: בימים האחרונים פייסבוק הסירה מדף המעריצים של הלהקה את תמונת עטיפת האלבום ועליה התינוק העירום השוחה אחר שטר הדולר, אחד האייקונים הויזואליים המוכרים ביותר בהיסטוריה של הרוק, בשל "הפרת תנאי השימוש של האתר", כך פרסם ה-Hollywood Reporter.

 

בסתיו הקרוב יצויינו 20 שנה ליציאת האלבום, ולרגל האירוע הוא אמור לצאת במהדורה מיוחדת, שעטיפתה הועלתה לעמוד הפייסבוק של הלהקה. בתגובה, קיבלו מנהלי הדף את ההודעה הבאה: "פייסבוק לא מאפשרת תמונות שתוקפות אינדיבידואל או קבוצה, כמו גם תמונות המכילות עירום, סמים אלימות או מפרות תנאיי שימוש אחרים". כמה שעות לאחר מכן בוטלה ההגבלה ומנהלי האתר אפשרו את פרסום התמונה.

 

לספסנר אלדן, התינוק המצולם שהיום כבר בן 20, ממש לא מפריע הפרסום החושפני. כשהתבקש להתבטא בנושא הוא אמר: "אני מניח שלא מעט אנשים בעולם ראו את את איבר המין שלי. האמת שזה דיי מגניב".

 

כאמור, בספטמבר הקרוב נירוונה עתידה לשחרר מהדורת דלוקס של  האלבום בו יכללו גרסאות נוספות לשירים המוכרים, הקלטות מהופעות חיות והופעת לייב ענקית שקיימה הלהקה בחג ליל כל הקדושים של 1991.