היטמן 2011 • המלצות רמיקסים לקיץ לוהט

רק בעולם הרמיקסים ריהאנה זוכה לטיפול אקספרמנטלי, לה-רו רוקדים כמו אבן מתגלגלת, דפש מוד מתרעננים ואדל נפטרת מההו-הא. שרין לוי ליקטה כמה להיטים שעברו טיפול מיוחד ויעשו לכם נעים באוזניים

ריהאנה
ריהאנה | צילום: YouTube

רמיקסים, הם בכל מקום. בתקופה של אולפנים ביתיים ושפע מוזיקלי עם נגישות הקלקה, רמיקס לשיר הוא הקאבר החדש. כשיוצר מתבנקר בסטודיו עם עצמו, זה מה שקורה: כולם רוצים לשתף פעולה עם כולם. כי מוזיקה, אישית ככל שתהיה, עושים ביחד - ורמיקס (פירוק שיר לגורמים והרכבתו מחדש) זו הדרך הקלה והמרקידה ביותר לאמן בימינו לעשות ג'סטה לאמן אחר שהוא קצת מעריץ. אז ארזנו לכם את הרמקיסים שעשו לנו את המחצית הראשונה של 2011, שלא תגידו שבגלל החום אנחנו יושבים רגל על רגל בים ומשזפים את הרגליים. 

Xiu Xiu - Only Girl (In the World) - Rihanna

לשיו שיו יש חולשה ליורוטראש. דואו הפופ-ארט מסן חוזה, לקח על אחריות על הלהיט הענק של ריהאנה - Only Girl, והעלה אותו לסטנדרט אחר לגמרי. קחו בחשבון שהמקור כבר ראה טונות של קאברים ורמיקסים וששיו שיו הם הרכב פופ, אבל בסקשן האקספרמנטלי. קרה והם יצאו חצי בשו-שו עם גרסת כיסוי דארק-ביט אופורית ובוטה במדהימותה. הסינגל מופיע בבי-סייד במהדורה מוגבלת כחלק מהאלבום הבא שלהם, אבל בסטרימינג יש אותו בשפע. וחוצמזה, על ההתחלה יש שם דגימה מ- It Not My Name הוואן היט של דה טינג טינגס - כי היי, למה לא?

 

Caribou - Little By Little - Radiohead

אחרי האלבום האחרון שלהם, עליו דובר פי לא יודעת כמה יותר מששמעו אותו, רדיוהד עדיין עמוק במאני-טיים. הקיץ הזה הם החליטו לחלטר עם שחרור רמיקסים לקטעים מ-"The King of Limbs". הבחירה באנשי מפתח באינדיטרוניקה, כמו קאריבו ופליינג לוטוס, זה לא סתם להיות בעניינים, זה להיהפך לעניינים עצמם. וככה בדיוק נשמע הרמיקס של קאריבו (דן סניית') ל-"Little By Little". הד"ר למתמטיקה הקנדי רישת את המנלכוליות המנימליסטית של רדיוהד עם סאונד אישי: אלקטרו מימי, ביט מרשרש, בס עמום, נבל (!), מניפולציה קולית ליורק ותמרון שקוף למחזות רקידים. עזבו מה אומרים, רדיוהד יודעים לזהות בושם טוב כשהם מריחים אותו. וקאריבו? בעניים עצומות, זה השיט.

 

Beck - Get Some - Lykke Li

נכון שבסטנדרטים אינטרנטיים, הרמיקס של בק ללייקי לי נחשב לעתיק, אבל למי איכפת כשהוא כל כך טוב. כי כשלייקי לי גנחה באלבום האחרון שלה "אני הזונה שלך, אתה הולך לקבל משהו", בק כנראה לא עמד בזה, עט על השיר ולא עזב אותו עד שהתקבל המייקאובר המושלם. הפופ הנערי של השוודית הצעירה הפך עם לילה לקטע קלאברי מהדהד בבק סטייל לא נורמאלי - חובה בכל תקלוט, עד לשנה הבאה.

 

La Roux - Under My Thumb - Rolling Stones

לה רו, הרכב הסינת'פופ הלונדוני (טופ דאנס בבילבורד, רק השנה) רעננו לא מזמן את האלבום היחיד שלהם מ-2009 עם רמיקסים חדשים וכל מיני גרסאות מעודכנות. בין היתר הם שתלו שם קאבר שאנחנו בעדו ל-"Under My Thumb" של הרולינג סטונס. המקור הכי רוקנ'רול-קלאס בעולם, מתמוסס אל מול הקלידים האייטיזיים  מ-2011 שלא מביישים להרקיד במסיבת פיג'מה את הבנות שכל מרצן מסתכם בכיף מתחת לאגודל.

 

James Blake - Bills Bills Bills - Destiny's Child

אם למישהו עדיין לא ברור, 2011 שייכת רשמית לנסיך הלאב-סטפ, ג'יימס בלייק. הרמיקס/קאבר שלו לשיר השולט של דסטניז צ'יילד הוא חתיכת יציאה, שתופסת יפה אפילו אוזניים של כאלה עם טעם מוזיקלי מוגבל. הצ'ילאאוט דראם-ביט שהמפיק הבריטי מתמחה בו הביא סופסוף את הדאב-סטפ למקום שבו הוא מתחיל להתרגש. אם מוסיפים את הפופ האנורקטי של בילז בילז התוצאה היא מינימום חמש שמיעות רצופות כדי להגיע לסיפוק אמיתי, באחריות.

 

Star Slinger - Apollo Throwdown - The Go! Team

האלבום האחרון והאינטנסיבי של דה גו! טים פתח את 2011 עם הרבה צלצולים, סירנות ושירת ילדים רועשת, ולא סתם מדובר באחד מאלבומי השנה. שיתוף הפעולה בין השישייה התזזיתית מברייטון למפיק הצעיר סטאר סלינג'ר, הוא מסוג הדברים שמופצים מפה לאוזן, או מבלוגר לכתב מוזיקה והופכים מיד למגיפה קטלנית. הרמיקס של סלינג'ר ל-"Apollo Throwdown" הוא משהו שכל די.ג'יי שמחזיק מעצמו חייב שיהיה לו אותו בסטש בשלף. סלינג'ר קילף את החלקים האינסטרומנטליים והקוליים בשיר, והדביק עליהם את הטריפ-הופ החלומי והמרומם שלו. מה זה אומר לגביכם? דאונלואודינג עכשיו.

 

J.Viewz - The Day - Moby

ובפינה הישראלית: ג'יי וויוז עשו למובי טובה היסטרית, כשרמיקסו לו חתיכה מהאלבום האחרון והמחורבן שלו. להרכב הקוסמי של יונתן דגן יצא דיסק חדש שעושה מכללה לצ'יל-סוו-אאוט המזדקן של מובי. דגן המציא צליל שהוא רק שלו, מחול ים וברק של מים. מאז אלבום הבכורה של ג'יי וויוז (כולל) כל תבואה הכי קטנה שגדלה בגן של דגן, שווה זהב. אז אי אפשר יותר לחמוק: The Day של מובי מעולם לא נשמע כל כך נכון.

 

Diplo - Techno Fan - The Wombats

הסופר-פרודוסר האמריקני דיפלו, ידוע בטיפול העשרת אלפים שלו לשירים כמו השמות שהוא עשה ל-"Young Folks" של פיטר ביורן וג'ון ול-"Paper Plane" של M.I.A. עכשיו הוא החליט ללכת על השיר הטוב באחרון של דה וואמבאט, הרכב אינדי פופ מליברפול ולגרור אותו לרחבת המיינסטרים. פוט יור ווליום אין דה אייר, מה שנקרא.

 

Jamie xx - Rolling in the Deep - Adele

ג'יימי איקס איקס הוא בערך הרמיקסיונר הכי קצר בזמן שפועל היום. לא שזה מנע ממנו להגיע לארץ לתקלוט לפני כמה חודשים, בכל מקרה הטיפול שלו במגה-להיט של אדל לא התרחק יותר מדי מהמקור וגם אין צורך, מפני שכמו שהוא, הוא עושה יפה את העבודה. אז ג'יימי העניק לשיר את הפרשנות הנקייה שלו שחפה מקשקושים ומבליטה את השירה של אדל שפותחת את שערי שמיים. בקיצור, אדל בלי כל ההו-הא, רק וואו.

 

Royksopp - Puppets - Depeche Mode

מי שפופ לו ושמח ולגמרי בעניין של הזיגזוג הרויקסופי בין נסיוניות אלגנטית לפופיות גלוסית, שיציץ בקולקציית הרמיקסים שדפש מוד פמפמו בחודש שעבר (גם אנקל ו-M83 לא טמנו את ידם). הצמד הנורבגי הבריק את השיר כשהרתיח את הסינת'יים הקפואים עם פעימות מוגברות. הטריות של רויקסופ עושה פלאים לסאונד העייף של הלהקה הותיקה. למעשה, רויקסופ עושים את מה שהם צריכים לעשות - בפני שיבה, הם קמים.

 

Mylo - Will Do - TVOTR

הפתיח של הפסקה הזו כבר נכתב לפני כמה ימים. אם לדייק: ביום שבו הרמיקס של המפיק הסקוטי, מיילו, יצא לעולם ושם טיל לפייסבוק. באחד מהקומנטים נכתבה התגובה המדויקת הבאה: "לא מתעלה על המקור, אבל אלוהים איזה כיף!". ממש. הסינגל מהאחרון של טיוי און דה רדיו מחובק בשמחה.  מיילו לקח את הגבץ' המוזיקלי הכי מעניין בסביבה, הכניס להילוך את הבי.פי.אם וגיזגז את האלקטרו. משם הרוק והדיסקו רק הולכים מכות - וואלה, לא כוחות.