גיטר הירו • איך היה בהופעה של קאקי קינג?

השם שלה אולי מזכיר לכם משהו אחר, אבל קינג הצדיקה אמש בהופעה בת"א את תואר "מלכת הגיטרה" - בסשן גועש שלא דמה בכלל לזה של השנה שעברה. שרין לוי ויקינגית

קאקי קינג בהופעה בגני התערוכה
קאקי קינג בהופעה בגני התערוכה | צילום: נעה מגר

כמעט כל אמן שהופיע בישראל בשנה שעברה, קנה לעצמו קהל לשנה הבאה - אז אנדי מקיי יכול להזדיין, לנו יש את קאקי קינג. קתרינה אליזבת' קינג, גיבורת גיטרה אמריקנית, חזרה לארץ הקודש ולעיר החטאים לשתי הופעות שנה אחרי שהופיעה פה. בדרך היא בלעה כמה כדורי פלאפל, הגיחה לשחייה בים והתארחה אמש בבארבי ת"א להופעה עם פאסון, פרסטיז' ולוק אחרים לגמרי מהמופע של שנה שעברה, שנערך באותו מקום בדיוק.

בערך כשהייתה בת 10, קאקי התחילה לגדל על האצבעות הארוכות והגמישות שלה - שכל אחת מהן התפתחה עם השנים למסוגלות של יד בפני עצמה - איבר בצורת גיטרה עם מיתרים ונשמה. אבל לפני כל זה, היא נורא יפה. ואתמול היא עלתה לבמה אחרי שגזזה את שיערה והותירה רק פוני שאפשר לנפנף איתו כאות פתיחה לכל יציאה לריף משוגע. עם שורטס וטי שירט גזורה, כמו קיבוצניקית טובה, בלי טיפת איפור או גרגיר של סטאר-דאסט, קאקי קינג באה לעשות את תל אביב עם הופעה אנטי-להיטית לקהל של גיטריסטים שמהנהנים בהסכמה - כשהיא צמודה ל"קי-פרסון שלה" כלשונה, מלפני שנה, ההיפ-רוקרית תמר אייזנמן, יוצרת תוצרת הארץ וייחודית.

 

אבל רק בקטע העשירי, כשקאקי הבינה שהיא "שונאת לנגן לבד", תמר הפציעה. הן מנגנות אקוסטית אל מול אקוסטית ורק אידיוט לא ישים לב שהשתיים התאמנו על זה שעות בבית - הן פשוט יושבות טו-אוב יחד. מה הלך שם על הבמה עד אז? קאקי החליפה טונות גיטרות, עשרות. לכל שיר גיטרה אחרת מסוג שונה, וכל גיטרה זקוקה ממאמא-קאקי ליחס ולכוונון הנכון וזה לוקח זמן. בייחוד אם נושרת לך ציפורן מודבקת באמצע ההופעה (אותו סרט קרה לה גם בהופעה ההיא) ויש לך או.סי.די ובצדק לגיטרות במוניטור - עכשיו לכי חכי מול בארבי שלם עד שהציפורן תמצא, תודבק שוב, תיבש ותחזור לייעודה כמפרט.

 

קאקי קינג בהופעה בגני התערוכה
קאקי קינג בהופעה בגני התערוכה | צילום: נעה מגר

חשה עצמה בבית

ברוך השם, לקינג יש סיפורים בערימות, וזה בדיוק מה שאטם לה את אותן פינות פרוצות. האמת? אם היא לא הייתה כזו לבבית אפשר היה לתלות לה על המצח את השלט הבא: "כאן חופרים". תנו לה לטפל בגיטרות שלה, לעשות להן ניתוח לב פתוח, ואז להתקשקש עם הקהל ולהמשיך לעשות צחוקים כאילו היה חברה מהתיכון - ככל שזה נגע לשירה, היא המעיטה (בשונה משנה שעברה). זה תמוה, כי כשהיא שרה פתאום כל הרוק הפסיכדלי והאינסטרומנטליות החייתית נשברים לטובת הפופ. ולפופ של קאקי יש ריח של פינוק וטעם של חלווה - כשתרכיז המופע מורכב מג'אמים של השתוללויות, הפופ הקטיפתי שלה הולך ומתרחק.

 

צריך שבוע כדי להעביר את כל הסיפורים שקאקי סיפרה אתמול תחת אור הזרקורים, אבל הנה התמצית: היא קלטה שעל בחור אחד מהקהל תלויה חולצה של סווייד, אמרה לו "אתה האיש החדש האהוב עלי" ועשתה לו את הסופשבוע, "אבל רק לדקה הקרובה כי אני עוברת הלאה די מהר", הוסיפה. מעבר לתחושה הביתית ששררה על קאקי קינג בתל אביב, היא לא ניגנה אתמול שיר אחד שזהה לאקורד מההופעה של שנה שעברה - שזה מבורך. בלי השם שלה, אפשר היה לחשוב שמדובר בזמרת אחרת - טיגן או שרה (קאקי דומה לתאומות הקנדיות גם במראה וגם במוזיקה), או אנ הורס (עוד הרכב שלוחה של טיגן אנד שרה).

 

מלבד תמר יש עוד שני אשמים עיקריים לג'אם המתקומם שהתנער על הבמה: התופיסט שברגעים הרגועים עבד עם מקלות-מברשות, סופט סטיקס - אם מישהו תהה איך נשמעים סנר ומצילתיים שמתמזמזים. ובשאר הרגעים, כלומר, ברובם, הוא הפגין רצינות והביע נאמנות לקפריזות שקאקי הכתיבה. האשם השני הוא הדילדואיסט שיצר צלילים מכלי נגינה אלקטרוני דמוי דילדו שמחובר למיקסר, והקדיש את עצמו כל ההופעה לג'אגליניג בין חצוצרה לדילדו ולקונטרול.

 

קאקי קינג בהופעה בגני התערוכה
קאקי קינג בהופעה בגני התערוכה | צילום: נעה מגר

אחרי מופע פחות קומוניקטיבי אבל מהפנט קהלים, קאקי חזרה תוך רגע להדרן, והפעם עם הבייבי שלה - אם עד עכשיו כל החשמליות והאקוסטיות היו הילדות, את התינוקת היא שמרה לסוף - גיטרת לפ סטיל שנחה על ברכיה. בנמרצות ובזריזות אצבעות שלא יאומנו קאקי עושה את Gay Sons ומתחילה לסמפל את עצמה לדעת ולבנות שכבות של קצב וגרוב.

 

תמר עולה לעוד סשן שמרים את הקהל, הפעם קאקי על התופים וכל הגיטרה של תמר. וכדי להראות לנו כמה היא באמת אוהבת, קאקי עלתה להדרן שני וטרקה את ההופעה עם בלדה לירית אחרונה שלא היה כתובה בסט-ליסט ובכלל לא תוכננה, "SunnySide", שיר לבחורה על אהבה שבורה מאלבומה האחרון, "Junior" מ-2010. "זה שיר עצוב", היא התריעה עם האקורד הראשון את מחאי הכפיים ועושי הקולות והמשיכה: "תודה שבאתם, ולמרות השם שלי, מאוד נחמד מצידכם לבוא ולראות את כל השיט הזה. מדהים אותי שהשם שלי לא הוא אישיו בשבילכם, וכל השיטנס שלי מתקבל אצלכם בברכה - וול דאן, תודה. אתם יפים ואני אוהבת אתכם".

 

היא לא אמרה את זה סתם: מעניין שמעט מאוד אנשים היו עם אייפונים באוויר, רובם התקבצו שם כדי אשכרה לשמוע את ההופעה. קאקי יודעת את זה, ונתנה מופע חי וגועש, וכמעט ולא מסומפל. היי, אם אנחנו משיגים את המקסיקנים, הקהל הכי רועש אי פעם, אז יש סיכוי חזק מאוד שקאקי תהפוך את הביקורים שלה בארץ למסורת שנתית, כמו שהיא באמת הבטיחה.

 

קאקי גינג מארחת את תמר אייזנמן, בארבי ת"א, חמישי ה-14.7