ילדי הפסטיבל • המלצות מוזיקה לסוף השבוע

שני פסטיבלים חשובים פרסמו מיקסטייפים רלוונטיים, קנייה ווסט מארח חברים מוכרים על הבמה ועוד המלצות מעמדת המודיעין של מיכל ישראלי

Grooms
Grooms | צילום: יח"צ

1. רוב ההרכבים שאני אוהבת מצליחים, בצורה כזו או אחרת, לשלב בין אלמנטים מתנגשים. לרוב מדובר בסאונד מחוספס אל מול מלודיות רכות, בדיוק מה שמאפיין את Grooms, הרכב מברוקלין (אלא מה) שמוציא אלבום חדש בשם "Prom". מדובר באלבום שמכיל לא מעט רגעים בעיתיים, שלוקים בעיקר במאמץ יתר. אבל כשגרומס נשמעים חסרי מאמץ, זה עובד מעולה, למשל בשיר הפותח - "Tiger Trees" או ב-"Psychics" הקצר והאינסטרומנטלי ו-"Aisha" שבא מיד אחריו. זהו לא האלבום הראשון שלהם, אבל בכל זאת מדובר בהרכב צעיר יחסית, אז הבוסריות של האלבום לחלוטין נסלחת ומכילה לא מעט הבטחה לעתיד.

2. לא מזמן פורסמה אחת הידיעות המרגשות ביותר לחובבי הפסטיבלים שגרים בארץ - פסטיבל פיצ'פורק מקבל גם גרסה אירופאית - שתערך בפריז. השנה הליינאפ עוד די צנוע, אבל כמו כל פסטיבל, גם זה עוד יגדל וצפוי להיות מתחרה ראוי לפסטיבל פרימוורה שבברצלונה. פסטיבל פיצ'פורק תמיד מכיל ליינאפ מהודק ומדויק לחובבי אינדי, כראוי לגוף שמאחוריו. הפסטיבל ה"רגיל" מתקיים בסוף השבוע הזה בשיקגו, ולמרות שרובנו נעדיף לחסוך לכרטיס טיסה לפריז ולוותר על האופציה הזו, אפשר כבר להכין את עצמנו עם המיקסטייפ שהכינו פיצ'פורק עבור רשת הביגוד אורבן אאוטפיטרס, שלא מפתיע שמשתפת פעולה עם האתר. מי שמקפיד להיות מעודכן באובססיות המוזיקליות של הכותבים, לא ימצא כאן הפתעה גדולה, אבל תמיד נחמד לקבל מיקסטייפ שמכיל כל כך הרבה דברים רלוונטיים. מדובר באוסף ממש מוצלח לשים ברקע של כל פעילות יומיומית, במיוחד בגלל שנבחרו בחוכמה שירים קיציים במיוחד.

 

3. חגיגת המיקסטייפים-לקראת-פסטיבלים-קיציים ממשיכה, והפעם עם פסטיבל I'll Be Your Mirror שיתקיים בלונדון בסוף השבוע הבא. מדובר בסדרת בת של פסטיבלי All Tomorrow's Parties שאוצרים אמנים, ואת הפסטיבל הקרוב אצרו פורטיסהד. בניגוד לפסטיבלי הענק שעלולים להיות מתישים, מדובר בפסטיבל של יומיים בלבד, עם ליינאפ צנוע בכמות, אבל בהחלט לא באיכות - פורטיסהד המארחים יופיעו בשני הערבים, בנוסף לגריינדרמן, פי ג'יי הארווי, MF DOOM, ביץ' האוס, קאריבו ועוד. מיקסטייפ ההכנה לפסטיבל הוא מושקע במיוחד וכולל שעתיים של מוזיקה מרוב האמנים המשתתפים. בניגוד למיקסטייפ של פיצ'פורק, לא מדובר בהאזנה קלילה בכלל, אבל בהחלט יותר משובחת.

 

פורטיסהד בהופעה
פורטיסהד בהופעה | צילום: ויקיפדיה

4. ועוד באווירת פסטיבלים - בפסטיבל SXSW האחרון, קניה ווסט נתן הופעה עם רשימה ארוכה של אורחים, שבראשם ג'יי זי. Vevo היו שם להקליט אותה, ועכשיו הם סוף סוף העלו קטעים מתוכה לערוץ היוטיוב שלהם. מי שמחפש סיפוק מיידי עם קטעים כמו "Power" או "Runaway" צפוי להתאכזב, אבל עדיין מדובר בקניה ווסט, אז אף אחד מהקטעים שנבחרו לא מאכזב. מומלץ במיוחד לצפות ב-"H*A*M", הסינגל המשותף שלו עם ג'יי זי. זה לא שיר מוצלח במיוחד לטעמי, אבל שני הענקים האלה פשוט נפלאים ביחד על הבמה, ועושים המון תאבון לאלבום המשותף שלהם, שיוצא ממש עוד רגע.

 

Kanye West & Jay-Z - H*A*M