מובי סטאר • איך היה בהופעה של מובי?

היוצר האלקטרוני שהופיע אמש בת"א אולי נתפס כמו כוכב מהעבר, אבל הצליח לזרוח ולספק לקהל שבא לראות אותו על הבמה 90 דקות של מופע מנצנץ

מובי בהופעה בת"א
מובי בהופעה בת"א | צילום: נעה מגר

 

"מובי מופיע בישראל? למה, את מי הוא מעניין?", שאל אותי חבר לאחרונה. ובכן, בתום הופעה שנמשכה יותר מ-90 דקות (ממש כמו שהבטיח) אמש, אפשר לומר שהיוצר לא רק שמעניין את אלפי האנשים שהוציאו את מיטב כספם בכדי לחזות בו במסגרת פסטיבל פיק.ניק, אלא אדם חשדן נוסף - אותי. מודה, הבטתי בו בפליאה כשהסביר במסיבת העיתונאים שקיים יום קודם למה החליט לנפנף את אלה שביקשו שיחרים את ארצנו הקטנטונת, והנחתי שמדובר בעוד אמן שנמצא רגע אחרי ההבנה שהוא סחורה משומשת ועליו לנצל שווקים נפלאים שישמחו לארח אותו להופעה על בסיס תהילת העבר - כמו ישראל. אבל כשעלה על הבמה עם כמה מהלהיטים הגדולים והמוכרים שלו, הוא הצליח לנפץ את מעטה הציניות ולכבוש אותי, ואת כל אלה שקיפצצו מאושר סביבי.

סל הפיקניק הראשון הכיל את כהן@מושון, שהופיעו בפני קומץ אנשים, והמשיך עם הגיטריסטית קאקי קינג שפרטה על מיתר אחד יותר מידיי מול כמה מאות צופים. הדיג'ייז קרודר אנד דורפמייסטר, שעלו לסט ארוך במיוחד מלווה בוידאו ארט מוצלח, סיפקו את החימום (המייגע, מאוד) באווירת הניינטיז לכוכב מהעבר - מובי - שחזר להופעה 16 שנים אחרי שכבר ביקר פה. הוא סיפר שאיש לא הזמין אותו לקפוץ לביקור חוזר עד היום, אנחנו העדפנו להתעלם באלגנטיות.

 

ואז, באיחור קל, התחיל המופע המרכזי. מובי עולה לבמה אחרי נגינת פתיחה פומפוזית, כשהוא לובש את המדים הרגילים שלו - חולצת טריקו שחורה, אבל נטול משקפיים. הוא פותח עם השיר "In My Heart" ומייד מספק את הטון למופע כולו. מובי כאן כדי לעשות לנו שמח. קצת ת'נק יו לקהל ומייד ממשיך בקטע בו הוא משלב נגינה בבונגלו, א-לה-קסם המזרח. הקהל מתחיל לענטז בסיפוק, הרי לא כל יום רואים אמן בינלאומי מוכר עושה להם גוד טיים. אחרי עוד תודה הוא עובר לשיר את השיר המצליח הראשון שלו "גו", שבמהלכו מובי מפרע על התופים.

 

מובי בהופעה בת
מובי בהופעה בת"א | צילום: נעה מגר

המסיבה הטובה ביותר בעיר

הבחור והקרחת הגיעו להופיע עם מיטב מלהיטיו ולהקה לא קטנה, שכוללת בין השאר את זמרת הליווי ג'וי מלקולם שהשביחה את המופע, נגנית בס בלונדינית דמויית דבי הארי וכנרית. מלבד המתופף, מובי מוקף בנשים מנגנות ונראה שהוא אוהב את זה. כשמגיע תורו של "Why Does My Heart Feel So Bad", הוא לא נח לרגע על הבמה, ואחר כך מתגאה שהוא היחיד  שחיבר שיר דיסקו על מכניקת הקוונטים עם אחד הלהיטים הגדולים שלו מהשנים האחרונות - "We Are All Made Of Stars", ואחריו שר גם את "Beautiful" בגרסת רוק סוערת. כל השואו מסביב מוסיף לאווירה - התאורה מהפנטת והעיבודים המוצלחים לשירים הוותיקים מלטשים את הספקטקל המיוחד שמשמח את הקהל.

 

מובי כבר המון זמן בעסק, לכן לא מפתיע שהוא יודע לפלרטט עם הקהל בדרכו החיננית, ולזרוק "תודה" בעברית בין השירים. כשהוא מסביר שזו הפעם הראשונה בה הוא משתתף בפסטיבל במקום סגור, מובי מבקש מהקהל לדמיין שהוא חלק מ-50 אלך בני אדם שחוגגים את המוזיקה שלו על אדמה בוצית, ממש כמו בפסטיבל אירופי מובחר. אז, הוא מבצע את "Bodyrock". הקהל מרחף באוויר. ג'וי שרה "In This World", מוציאה את הריאות, והקהל מצטרף אליה. אחרי כך מגיע תורה של הקלאסיקה המוכרת "Porcelain", ובין קריאות ה"מאן" וה-"וומאן", מובי מספיק להקדיש את השיר לקהל שבא לראות אותו מופיע בישראל היפה, ועל הדרך קונה אותו לחלוטין.

 

מובי בהופעה בת
מובי בהופעה בת"א | צילום: נעה מגר

אחרי השקט מובי סוער מחדש, הקהל נשטף באורות, התופים מרעישים את ההפקה האלקטרונית, והוא מקפיץ את ההמונים. כבר אין ספק שמדובר במסיבת אלקטרו-פופ לוהטת, וביתן 1 הוא המועדון המלא ביותר הערב. מובי מתופף, לפעמים קלידן, טופח באסרטיביות על הבונגלו, אבל בעיקר משמש כגיטר הירו - שמדלג על הבמה. באחד הקלוז אפים שקלטו מצלמות האירוע, ניתן היה לראות את תחושת הנירוונה בעיניים שלו. ככה מובי, באמצע כל הרעש והבלאגן, רואה כוכבים. זו כנראה הסיבה שהמשיך עם "Lift me up", שהביצוע שלו גרם לך להרגיש שאתה באמת בתוך פסטיבל רוק אמיתי, כזה כמו אלה שמעבר לים ולא במרחק של חצי שעה מהבית.

 

במהלך ההופעה מובי מתנצל שהוא לא יודע עברית, אלא רק כמה משפטים ביידיש, אבל זה לא ממש משנה. הוא כבר הסביר שהוא יגיע לארץ לתת לאנשים שואו, לא לדבר או לגנות - וכך בדיוק עשה. אחרי קאברים לשיר של לד זפלין "Whole Lotta Love" שבו הוא מתפרע על הגיטרה, וביצוע חביב של "Walk on the Wild Side", הוא סוגר את הערב ברייב דיסקו-שיק, שמשאיר את הקהל נרגש במידה הנכונה, והוציא כולם עם חיוך מסופק. מובי הוא אולי החנון המוזר של השכבה, אבל על הבמה בתל אביב הוא ללא ספק היה המלך של המסיבה.

 

מובי בפסטיבל פיק.ניק 2011, גני התערוכה ת"א, שלישי ה-12.7