חצי אוזן • עברי מוביל בחזרה לסבנטיז

עברי לידר עושה דיסקו אולד סקול, אפרים שמיר מעבד את עצמו מחדש ומאבד מהקסם, נקמת הטרקטור חוזרים ועוד. ביקורת סינגלים בהאזנה אחת

עברי לידר וג'וני הקטן
עברי לידר וג'וני הקטן | צילום: רונן אקרמן
חצי אוזן - סטריפ חדש
חצי אוזן - סטריפ חדש | צילום: סטודיו nana10

אורטגה ונעה פראן - "רגעים"

בארצות הברית כשראפר וזמרת פופ משתפים פעולה, כולם יודעים שזה צפוי להיות להיט. בישראל משום מה הפורמט לא תפס מי יודע מה, ולכן כל כך כיף לשמוע שיר שכזה, שראוי וכדאי שיהפוך ללהיט קיץ. הפקה קלילה וקופצנית של יונתן גולדשטיין עם טאצ' של קותימן ורוח ראפ-ראגיי קלילה וממכרת, בית אחד קולע של אורטגה (שעומד לפני הוצאת אלבום סולו בשם "סנדוויץ' פועלים") והשירה של נעה פראן הפנטסטית. הכל ביחד - להיט מושלם.

 

>>> האזינו: "רגעים"

 

TYP - D.I.S.C.O

 

ואם כבר יונתן גולדשטיין, שאולי מוכר לכמה כג'וני הקטן, זהו סינגל ראשון של שיתוף פעולה מסקרן מאוד שלו עם עברי לידר. העברי לידר. שני היוצרים, כל אחד מצידו, מחוברים היטב למוזיקה אלקטרונית, ובהתאם שיתוף הפעולה בניהם - שנקרא The Young Professionals, אלקטרוני מאוד ונשמע נהדר. עם סימפול של השיר המדבק D.I.S.C.O של Ottawan מסוף עידן ה... אתם יכולים לנחש, הצמד מסובב את הכל וגורם לשיר להיות מגניב, רקיד ובעיקר מוצלח.

 

>>> האזינו: "D.I.S.C.O"

אפרים שמיר וגנבי הזמן - "נכון את יפה"

אלי אברמוב (הקליק) וזיו גולנד, שהפיקו בעבר את אלבומה של דנה אינטרנשיונל "הכל זה לטובה", חזרו לעבוד ביחד דווקא כדי לשבת עם אפריים שמיר, מהיוצרים האהובים בישראל, ולהפיק מחדש כמה משיריו המוכרים ביותר. מובן למה הם ירצו לעבוד עם שמיר, וניתן גם להבין ששמיר רוצה לחזור לעניינים, אבל קצת קשה שלא להאזין בעצב בשיר כל כך מלא רגש ובקלאסיקה אמיתית מאבדת קצת מקסמה. נותר רק לקוות שיתר השירים שיחודשו ישרדו את החידוש באופן יותר רגיש.

 

>>> האזינו: "נכון את יפה"

 

מאיר ישראל - "יש לי מוזיקה בלב"

 

המתופף הוותיק שכבר משודך לשלמה ארצי אינספור שנים מוציא, אחרי 14 שנות שתיקה, שיר ראשון מאלבום חדש, שלישי במספר. ההשפעות של חברו ארצי נשמעות בקלות, ועם נגיעות בוסה נובה, קצת כינור מסתלסל ולחישות מוזרות התוצאה לא ברורה ולא חדה, אבל גם לא מזיקה בשום אופן.

 

>>> האזינו: "יש לי מוזיקה בלב"

נקמת הטרקטור - "נשאר רק לרוץ"

החזרה המרגשת של נקמת הטרקטור מרגישה, אחרי שמיעת הסינגל הראשון, אחת מהראויות ביותר. אבי בללי וחברי הטרקטור שבים לאותו מסגרת של לחנים עוצמתיים ושירה עמוקה ונמתחת, מועטת במילים, אבל עמוסה משמעויות. אחד השירים היפים שיצאו השנה בא דווקא משליטי שנות ה-90, בקאמבק המלהיב מזה זמן רב.

 

>>> האזינו: "נשאר רק לרוץ"