"אני חושב שישראל צריכה יחצ"ן טוב יותר"

רגע לפני שהוא מגיע להופעה בארץ, הזמר מובי מספר בראיון בלעדי על הזכרונות שלו מהביקור הקודם בישראל, התגובות להחלטה לעלות על הבמה בתל אביב ומה דעתו על הצביעות האמריקנית

מובי
מובי | צילום: יחצ

יש משהו מבלבל במפגש עם הזמר והיוצר מובי, איש שקט ועדין שיוצר מוזיקה רועשת ועצמתית. הוא אמנם כבר מכר 15 מיליון עותקים מהמוזיקה שלו ברחבי העולם, אבל מנגד מספר שנקרא "מובי" כבדיחה של הוריו מייד אחרי שנולד, ופשוט נותר עם השם גם 45 שנים אחרי.

 

רגע לפני שהוא מגיע להופיע בישראל במסגרת פסטיבל "פיק.ניק" בחודש הבא, הוא מודה שהוא מחובר עם ישראל, כך שביטול על רקע פוליטי לא היתה אופציה מבחינתו. "אני חושב שישראל צריכה יחצ"ן טוב יותר, גם עליי העבירו ביקורת על ההחלטה להגיע להופעה שם", מספר מובי. "אבל ארה"ב היא אחת המדינות בעלות עבר גרוע בכל הנוגע לזכויות אדם, אז יהיה אירוני אם אמן אמריקני יתלונן על מדיניות זכויות האדם של מדינה אחרת".

 

מובי כבר עבד עם הגדולים ביותר. "ניגנתי בגיטרה אקוסטית בסלון שלי עם דיוויד בואי, שרתי עם להקת ג'וי דוויז'ן, ופעם אחת ניגנתי עם לו ריד", הוא נזכר. ומה הוא זוכר מביקורו בישראל, בשנת 1995? "כוויית שמש, שהכותל המערבי היה מלא בניירות של פקס וזה שהנהג שהסיע אותנו היה נורא רועש. אני חושב שאולי הוא היה בצבא ואיבד חלק מהשמיעה שלו, כי הוא דיבר כל כך חזק".

 

>>> מתי מובי מופיע? גלו בלוח ההופעות המלא של הקיץ

>>> בחזרה לתרבות ובידור