שאקירה: "אני ממש רוצה להגיע להופעה בישראל"

במסיבת עיתונאים שקיים נשיא המדינה יחד עם הזמרת הקולומביאנית במסגרת ועידת הנשיא, אמר פרס כי שאקירה נמצאת בלבבות הצעירים "בזכות הטוהר ועומק השירים שלה". היא בתגובה הדגישה את חשיבות החינוך

פרס ושאקירה בועידת הנשיא
פרס ושאקירה בועידת הנשיא | צילום: משה מילנר

(עודכן 19:30)

הזמרת הלטינית שאקירה הודיעה כי היא מעוניינת להגיע להופעה בישראל, במהלך אירועי "ועידת הנשיא" בהם היא מתארחת. נשיא המדינה שמעון פרס והזמרת קיימו אחר הצהריים מסיבת עיתונאים במסגרת מליאת פתיחת הועידה, שמתקיימת השנה תחת הכותרת "פונים אל המחר". באירוע, שהתקיים במרכז הקונגרסים בבנייני האומה בירושלים, פרס קרא בטעות לזמרת "שאריקה", אבל מיהר לתקן את הרושם כשאמר כי הדור הצעיר מאזין לאמנים וזמרים יותר מאשר לפוליטיקאים. "את נמצאת בלבבות שלהם בזכות הטוהר והעומק של השירים שלה. את לא שייכת לשום מחנה מלבד מחנה השלום, ההבנה והחינוך", אמר.

 

"אני מאמין שרצון טוב הוא הצורה החזקה ביותר של כוח, והוא ינצח. את מייצגת את התקווה לעתיד טוב יותר", אמר הנשיא פרס. שאקירה מצידה טענה כי היא רוצה להקדיש את הכנס הזה לחשיבות של החינוך ושל ההחלטות שאנחנו מקבלים - "למען עתיד טוב יותר. אני מאמינה שהמפתח לשלום ולעתיד טוב יותר טמון בהקניית גישה אוניברסלית לחינוך איכותי. הביקור שלי בבית הספר הדו-לשוני בו לומדים יחד ילדים ופלסטינים היה מאוד מעורר השראה".

 

"הקרן שלי ממשיכה לבנות בתי ספר שמשרתים אלפי ילדים באזורי עימות. יש לי הרבה סבלנות, ואני לא רוצה לבזבז את הזמן או הכסף שלי - ותאמינו לי, אין שום בזבוז בהשקעה בחינוך. השקעה בחינוך היא הכלי הטוב ביותר כדי להגיע לשלום וליציבות בינלאומית. ככל שהילד גדל, ההשקעה בחינוך שלו משתלמת יותר. אני שמחה מאוד להיות בישראל, אין מקום יותר טוב להבהיר בו כמה דחוף להתחיל להשקיע את המקסימום בחינוך. יותר מבעבר, אנחנו צריכים ללמד מוחות צעירים, לא חשוב מאיפה הם באים. הדור הבא צריך לקבל את כל הבטחון והעידוד שאפשר לתת לו כדי שיהיה מוכן למחר", אמרה אחר כך, דיברה על הופעה אפשרית בישראל, "הלוגיסטיקה לא באמת תלויה בי, אבל אני ממש רוצה להגיע להופעה בישראל".

 

"היהודיות מתפרצת ממני כמו שלשול"

 

בהמשך התכנסויות הוועידה, השתתפה שאקירה סדרת הרצאות בנושא עיצוב העתיד לצד שרה סילברמן, הקומיקאית האמריקאית. "לא הלכתי לראות את דילן כי הייתי בהצגה של האחיינית שלי", מגלה סילברמן. "אין לי ממש דת. אני יהודיה באופן שאינני יכולה לשלוט בו, זה מתפרץ ממני כמו שלשול. יש מי שאוהב אותי אותי ומי שלא, אני לא לכל אחד. רגע, אנחנו לא אמורים לדבר על מחר טוב יותר, לא על למה אנשים שונאים אותי?", צחקה.

 
"כשאני חושבת על היהודים והפלסטינים, הפתרון היחיד זה ה-buddy movie formula - לפעול יחד למען מטרה משותפת, כמו ניצול אנרגיית השמש או לחימה במפלצת מהחלל החיצון. אנרגיה סולרית יכולה לצמצם את התלות שלנו בנפט, פחם, כורים גרעיניים. זה יכול להפוך את העולם כולו למקום טוב יותר, לא רק את המזרח התיכון", היא היגגה, ולשאלה מה היא עושה היום, היא ענתה: "אני עובדת על תוכנית טלוויזיה חדשה, ומגשימה את הפנטזיות שלי. זה על החיים שלך (למנחה האירוע, יגאל רביד) וזה עומד להיות ממש מעניין", התבדחה סילברמן.

 

בהמשך עקצה את שאקירה, ואמרה כי "צריך לחנך את כל הדור הבא לא לשנוא". לשאלה האם היא מתכננת להתחתן, ענתה כי "אני פשוט לא צריכה שהממשלה תתערב בחיי האהבה שלי. אני בטח לא אתחתן עכשיו, כשנישואים הומו-לסביים אסורים בארה"ב. קודם נהפוך את הנישואים ההומו לסביים הרגילים לחוקיים בארה"ב , אחר כך נדבר על אלה היהודיים", אמרה. סילברמן תופיע בהמשך השבוע בשתי הופעות קומיות לקהל הרחב.