כת קופי • על החדשים של Cults ו-Givers

ה-Cults וה-Givers, שני הרכבי אינדי-פופ טריים, הוציאו החודש אלבומי בכורה מעלפים, עם ריח של נשיקות ראשונות ולילות חמים. שרין לוי קיץ על החוף

cults
Cults | צילום: עטיפת הסינגל

מי לא זוכר את הפסקול של אסקימו לימון. שירי פרום-פופ-פיפטיז נאיביים ומסוכרים, שמנוגנים על וינילים ומקפלים בתוכם רומן נעורים של קיץ. כזה עם התחלות ואהבות ראשונות, בגידות ואכזבות וגעגועים כמו בסרטים. בדיוק כמו בסצנת "הפעם הראשונה" המשוכפלת - כשהוא משחרר לה באיטיות את הסוגר של החזייה, פורם את שיערה ונפעם כמה טוב היא מריחה. ברקע נשמע ריקי נלסון עם I Will Follow You למשל, או כל אחד מהשירים של הסופרימס.

 

עכשיו תעשו פורוורד ל-2011 ותכירו: קאלטס הם מדלין פולין (קולות) ובריאן אובליביון (גיטרה וקולות), דו-או בני 21 מברוקלין, שקיים בסך הכל שנה אחת (גם בתור זוג בחיים). אז מה מיוחד בהם? שמש קליפורנית זורחת להם מהגרון וכשרון תמים משאר החורים.

בזמנים של סטרימיניג זה כבר נהיה שכיח: שני סטודנטים לצילום העלו שלושה שירים לעמוד הבנדקאמפ שלהם - פעולה פשוטה שכמעט כל אוחז גיטרה או אחד שמקרב לעצמו מיקרופון לפה עושה - ובום! הפופ החלומי של הקאלטס החל להתלקח ברשת. זה עבר דרך פטפוטים בבלוגים לשתי דקות עד שמגזין מוזיקה מקוון אחד, פיצ'פורק, שם עליו את ידו - והשאר היסטריה. בכלום זמן הקאלטס הוחתמו בלייבל "אייטנו", הופיעו בפסטיבלי מוזיקה נחשבים, והיום הם חובקים את אלבום הבכורה שלהם הנושא את שמם.

 

שלא יהיו טעויות: Cults הוא לא עוד אלבום רטרו או התלהטות של הייפ מאשין. הוא 30 דקות מזוקקות של דרים פופ ביישני שנשפך עליו ריוורב, הופק ברישול ונשמע כאילו הוא מושר בגשם (Bad Thing), פסקול עבור אלה שעושים אהבה מתוקה (You Know What I Mean), ומה שהבנות מגבירות בבית בזמן שהן מתארגנות לגירלז-נייט-אאוט (Go Outside). קאלטס זה מה שקורה כשסאמר קאמפ וויויאן גירלז מתלטפים, או כשבנצי וקוזינה מתגפפים. קאלטס זה המקום שאליו הולכות הנשיקות הראשונות אחרי שהכול נגמר.

 

"Cults - "Cults

 

גם הגיברס חוגגים בימים אלה אלבום ראשון שמתפקע משמחה אחרי אי.פי בכורה. חמשת הילדים מלואיזיאנה מעדיפים לתאר את עצמם כך: "אפרו-ביט, מכנסי ריקוד ואינדי-פופ לאברז". הגיברס הם חבורת טינאייג'רים צוהלים שנשרו מהלימודים ופרשו מלהקות קודמות לטובת ההזדמנות של החיים שלהם לצאת לטור עם הדרטי פרוז'קטורז, ואם תשאלו לדעתם זו הלהקה הטובה בעולם. כתוצאה, הגיברס הם להקת הבת של הפרוז'קטורז, אבל את האפרו-ביט הם קיבלו דווקא מהרכב האינדי-פופ ומפייר וויקנד - את זה ואת ברק הדבש בשיער. לפרוז'קטורז לעומת זאת, הם דומים בקול ובאף.

הפופ האקזוטי והשובב של הגיברס עשוי בסטייל היפסטרי מסמפלרים, סינתיסייזרים, גיטרה, בס, תופים, פרקשנס ואפילו יוקלילי - כל מה שהילדים של היום אוהבים. על הבמה הם מקפצים, עושים פרצופים ושיגועים, וניכר כי החיוניות סמוקת הלחיים שלהם חיברה ביניהם בזמן שאלוהים בדיוק קפץ לבקר והביא איתו את המילים.

 

ככה ממש נשמעים השירים של הגיברס: מפגן מרנין של מוזיקה אנטיאייג'ינג שנועדה למחוק את קמטי הזמן של העולם, ולהצעיר את הקהל. גורמת לו לרצות לשוטט בלילות הקיץ החמים ולפצוח בדילוגים פתאומיים, לרכב על אופניים בעמידה, או לנטר מהמיטה לספה - להתלהב, להתאהב, לחלום.

 

רוב המאזינים יפנו את תשומת הלב בקלות קודם לקטע הראשון שפותח את האלבום, "Up Up Up" ומשליט את הוייב האפ-ביט-טמפואי ב-In Light. הקטע השני, "Meantime" לא נשאר פראייר וממשיך את הרית'ם הויטלי. הבא בתור, "Saw You First", לוכד רגש עם ליריקה הזייתית ומברטר אותו למאזין תמורת חלומות. הגיברס, יותר מהכול, הם נותני חסות לחלומות צבעוניים שמופרחים לאוויר כדי שיתגשמו - ככה מתחילים קיץ.

 

"Givers - "In Light