Return to Forever יופיעו בישראל

הרכב הג'אז הוותיק של צ'יק קוריאה יקיים הופעה אחת בישראל ב-1 באוגוסט, במסגרת סיבוב איחוד עולמי

ההרכב Return to Forever
ההרכב Return To Forever | צילום: C. Taylor Crothers, Kimberly Wright, Miles Standish Pettengill III , יח"צ

הרכב הג'אז-רוק Return to Forever בראשות צ'יק קוריאה יגיע לישראל להופעה אחת, שתתקיים ביום שני ה-1 באוגוסט 2011 באמפיתיאטרון בקיסריה. זאת, במסגרת סיבוב איחוד עולמי של ההרכב, המשלב אלמנטים מההיסטוריה של RTF לצד ג'אז עתידני.

 

הגרסה הנוכחית של ההרכב, שהחל את דרכו בתחילת שנות ה-70, כוללת את הקלידן צ'יק קוריאה, הבסיסט סטנלי קלארק והמתופף לני וייט. אליהם הצטרפו הכנר ז'אן-לוק פונטי והגיטריסט פרנק גמבלה. חברי הלהקה החדשים מביאים השקפת עולם יצירתית רחבה עוד יותר לסאונד הג'אז-רוק-פיוז'ן של RTF המיתולוגית. במסע ההופעות הנוכחי, שהחל באוסטרליה בפברואר, מבצע ההרכב את היצירות הקלאסיות של RTF, ביניהן "המנון לגלקסיה השביעית", לצד יצירות מקריירות הסולו של המוסיקאים וכאלו שנכתבו במיוחד להרכב הנוכחי.

 

למרות לוח הזמנים העמוס שלו, קוריאה מצפה בקוצר רוח לסיבוב ההופעות של 2011. "בסיבוב ההופעות האחרון שלנו ב-2008, המנגינה היחידה שניגנו מההמנון של הגלקסיה השביעית היתה מנגינת הנושא", אומר הפסנתרן ומהלחין, זוכה 16 פרסי גראמי. "בגרסה הנוכחית של ההרכב, נרצה לנגן יותר מהמוסיקה, אבל עם טוויסט חדש. כבר יש לי כמה רעיונות לגבי עיבוד מחודש של היצירה. וכמובן, נוכחותו של ז'אן לוק תעניק לו סאונד אחר לגמרי". עבור וייט, ההרכב החדש מספק הזדמנות להגשים את שאיפתו "להחזיר את הרוק לג'אז-רוק". "זה לגמרי מעודכן, וזה יהיה כיף גדול", הסביר הבסיסט קלארק.

 

מחירי הכרטיסים ינועו בין 299 ל-549 ש"ח. מפיקת המופע בישראל היא חברת "הדרן".