האוצר האבוד • המלצות מוזיקה לסוף השבוע

יאכט בקטע משובח שצריך לחפור עמוק כדי למצוא, Why? בסשן אינטימי חדש, ההופעה של קניה ווסט מקואצ'לה ועוד המלצות מוזיקה מתא הקברניט של מיכל ישראלי

קניה ווסט בתצוגת אופנה
קניה ווסט בתצוגת אופנה | צילום: Getty Images / אימג'בנק

1. אחד האלבומים שאני הכי מחכה לו בזמן הקרוב הוא החדש של YACHT. ליאכט יש נתוני פתיחה מצוינים - זהו פרוייקט של ג'ונה בכטולט, שהיה חצי מהצמד המעולה The Blow, והם חתומים ב-DFA, הלייבל של ג'יימס מרפי. עד לא מזמן היה מדובר בפרוייקט סולו של בכטולט, אבל לפני כשלוש שנים הוא צירף רשמית את קלייר אוונס והפך, שוב, לצמד. השבוע דלף קטע שני מהאלבום החדש (את הראשון אפשר לשמוע כאן) - I Walked Alone. זה קטע אדיר, שמצד שני ממשיך את הכיף של האלבום הקודם אבל גם לגמרי מרענן ברמת ההפקה. ועכשיו מגיע הקאץ': עד לכתיבת שורות אלה, הקטע הוסר מכל הבלוגים עקב פניה של חברת התקליטים. כך שאם אתם ממש בענין שלו, תצטרכו להשקיע קצת מאמץ, ללחוץ כאן ולהאזין לדקה ה-51 של התוכנית של ליזה ריצ'רדסון ב-KCRW. דברים טובים לא מגיעים בחינם.

2. בשבוע שעבר, אחרי שהטור כבר נכתב, דייטרוטר הנהדרים העלו סשן של הלהקה האהובה עלי - Why? זה היה די מפתיע, כי בדרך כלל מגיעים לשם אמנים שיש להם משהו חדש לקדם, ולא ברור עדיין מתי יצא האלבום הבא של וואי. כרגע, יוני וולף מסיים סיבוב הופעות "אינטימי", שממותג כסיבוב סולו, למרות שאחיו ג'וסיה מלווה אותו. אני מאוד מקנאה בברי המזל שזכו לראות אותו בסיבוב הזה, כי הוא ניגן גרסאות ראשונות של חומרים חדשים. ממש החודש אמורים וואי להתאחד ולהכנס לאולפן להתחיל עבודה על אלבום חדש, והשמועות גורסות שיוני גם עובד על פרוייקט עם האקסית שלו (אוקוורד משהו). אם אתם, כמוני, לא מצליחים להרדם בלילות מציפיה לאלבום הבא, הסשן הזה הוא המעט שאתם יכולים להתנחם בו בינתיים.

3. נדמה שלא שמענו כלום מביירות כבר יותר מדי זמן, ובתזמון מושלם, שני שירים חדשים שלהם הופיעו ברשת. מדובר בשני קטעים שהם ביצעו בהופעה בוירג'יניה, והם נשמעים, ובכן, כמו קטעים של ביירות. זאק קונדון עדיין חמוד בטירוף, ועדיין יודע לעשות שימוש מדויק בכלים לא קונבנציונליים (יחסית). אין ספק שביירות הוא פרוייקט שאין לגביו קונצנזוס - או שאוהבים אותו או שלא. אם אתם משתייכים למחנה הראשון, הקטעים האלה ללא ספק יספקו את הצרכים שלכם עד ליציאת האלבום.

 

4. החדשות הטובות - יש הקלטה של ההופעה השלמה של קניה ווסט מפסטיבל קואצ'לה! הפחות טובות - היא באיכות לא מדהימה. ובכל זאת, כנראה שזה הכי קרוב שמישהו מאיתנו יגיע לשמוע את קניה בהופעה בזמן הקרוב, כי הוא מתעקש שלא לצאת לסיבוב הופעות מלא. לא ברור איך הוא מרשה לעצמו להזניח את המעריצים באירופה אחרי האלבום החשוב ביותר של הקריירה שלו. הוא אמור להוציא אלבום חדש בקיץ הקרוב, מה שעשוי להתברר כבחירה לא נכונה. אחרי אלבום כל כך גדול, עדיף לתת לדברים קצת להתקרר מאשר להוציא מיד עוד אלבום שבוודאי יסבול מההשוואות. בקיצור, קניה, בוא להופיע ביבשת קרובה יותר.

 

קניה ווסט
קניה ווסט | צילום: YouTube, ארכיון