דיפ פרפל: "אין לנו כבוד לפוליטיקאים"

חברי להקת הרוק הכבד המיתולוגית דיברו על הקושי הפוליטי עם קיום הופעה בישראל, אמריקן איידול והשינויים בהרכב, במסיבת עיתונאים שקיימו לקראת הופעתם בארץ בסוף השבוע

דיפ פרפל, מסיבת עיתונאים
דיפ פרפל, מסיבת עיתונאים | צילום: יחצ

"כשאתה נוסע להופיע במדינה בסכסוך פוליטי, אתה לא לוקח צד. המוזיקה צריכה לספוג את הדברים האלה. זה שאנחנו באים להופיע בישראל לא אומר שאנחנו מצהירים על תמיכה בממשלה. זה כמו להגיד שאם הופענו בלונדון לפני 10 שנים, אז תמכנו בטוני בלייר". כך אמר איאן גילן, סולן "דיפ פרפל", במסיבת עיתונאים שערכה היום הלהקה לקראת צמד הופעותיה בקיסריה, שיתקיימו במוצ"ש וראשון הקרובים. "כמו שאנחנו לא מכבדים את הפוליטיקאים אצלנו (בבריטניה), כך אין לנו יחס של כבוד לפוליטיקאים אצלכם", הוא הוסיף.

 

גילן התייחס לשינויים בהרכב הלהקה לאורך השנים (הגיטריסט המייסד ריצ'י בלקמור עזב אותה לפני כ-20 שנה, וחברים אחרים התחלפו), ואמר כי "כמו כל משפחה, גם הלהקה משתנה. אנשים מתים, אחרים מצטרפים. ההשתנות של הלהקה מאוד אורגנית. מי שיסתכל עלינו בהיום טיסה או בחדר ההלבשה, יראה להקה מאוד שמחה".

 

הגיטריסט סטיב פורס יצא נגד תרבות תחרויות הכשרונות, ואמר כי "הרבה מהאמנים הצעירים היום רק רוצים להיות מפורסמים ומהר. המתמודדים ב"אמריקן איידול" או "האקס פקטור" הופכים לכוכבים תוך שבועות או ימים, בלי שיצטרכו לבנות שום דבר לאורך זמן.

 

לשאלה אילו שירים הם מתכננים לנגן בהופעה, גילן פירט כי היא מורכבת משילוב של להיטים, שירים פחות מוכרים וקטעי ג'אם, ואמר כי "הסטליסט הוא פחות חשוב, מה שיותר זה מה שקורה בתוך השירים".

 

על שלוש ההופעות הקודמות בארץ, אמרו חברי הלהקה כי "הן היו נהדרות, הקהל היה מצוין, האנרגיה בהופעה היתה כמו של כדור שלג מוצלח שהולך וצובר תאוצה".

 

דיפ פרפל יופיעו במוצאי שבת (14.5) ובראשון (15.5) ב-21:15 באמפיתיאטרון בקיסריה