פרס ישראל לנועם שריף ולשמעון מזרחי

בבנייני האומה בבירה התקיים טקס הענקת פרסי ישראל בהשתתפות רה"מ ונשיא המדינה. בתחום הספורט הוענק הפרס ליו"ר מכבי תל אביב, שמעון מזרחי. למלחין נועם שריף ניתן פרס בתחום המוסיקה

שמעון מזרחי בשדה התעופה
שמעון מזרחי בשדה התעופה | צילום: אתר ספורט 5

(16 שניות)

טקס הענקת פרסי ישראל התקיים הערב (שלישי) בבנייני האומה בירושלים. בטקס השתתפו נשיא המדינה, שמעון פרס, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שר החינוך, גדעון סער, ונשיאת בית המשפט העליון, דורית ביניש.

 

הצטרפו לעמוד הפייסבוק של חדשות 10

 

בין מקבלי הפרס, שזכה לתשומת לב מיוחדת, היה יו"ר מכבי תל אביב, שמעון מזרחי, שמכהן בתפקיד זה 42 שנים. "בכל שנות פעילותו תרם שמעון מזרחי תרומה ניכרת ומכרעת להישגיה הנפלאים של הקבוצה ולהצלחתו העצומה של מועדון הכדורסל 'מכבי תל-אביב'. הישגים אלו הביאו סיפוק והנאה גדולים למאות אלפי אוהדיה של הקבוצה, עוררו גלי אהדה למדינת ישראל, הביאו רגעים של אושר ושמחה להמוני בתים בישראל, וכן תחושת גאווה ושיפור מצב הרוח הלאומי", נכתב בנימוקי השופטים.

 

לאחר ההכרזה על הענקת הפרס נדחתה עתירה שהוגשה לבג"ץ נגד המהלך, בה נטען כי קיים ניגוד עניינים בשל  העובדה כי מזרחי ויו"ר ועדת הפרס, טל ברודי, מכירים שנים רבות ונמצאים בקשרי ידידות.

פרסים נוספים הוענקו לפרופ' רות גביזון על חקר בתחום המשפט, לפרופ' פנינה ש. קליין על חקר החינוך ולנועם שריף ניתן פרס בתחום המוסיקה. פרופ' מיכאל שורץ הוא חתן פרס ישראל על הישגיו בתחום מחשבת ישראל ופרופ' יעקב דורצ'ין בתחום אמנות פלסטית.

 

בתחום מדעי החיים הוענק הפרס ליוסף שילה, פרופסור לגנטיקה מולקולרית של האדם ולביוכימיה באוניברסיטת תל-אביב. דוד הררי, מנהל בכיר לשעבר בתעשייה האווירית קיבל את הפרס בתחום ההנדסה.

 

חולדה גורביץ' קיבלה פרס מפעל חיים על תרומתה לחייליים פצועים ונכים ופעילותה ההתנדבותית. לאלי אלאלוף, מנכ"ל קרן רש"י, הוענק פרס מפעל חיים גם כן, על פעילותו ותרומתו לקידומן של שכונות מצוקה, קליטת עליה, וכן מוסדות חינוך ורווחה בפריפריה.