שיר הפרחה • איך האלבום החדש של ג'יי-לו?

ג'ניפר לופז חזרה עם האלבום השביעי "?Love", בו היא ממשיכה לשיר על בנים, מסיבות ולבבות שבורים, על רקע הפקת דאנס-פופ משמימה. שרין לוי סימן שאלה

ג'ניפר לופז
ג'ניפר לופז | צילום: אימג' בנק / Getty Images

מאז שהפופ נהפך לגאגא, ובמנוע-חיפוש האסוציאטיבי "הפקה נוצצת" מעלה את השם בריטני, לא קל לנשות הפופ בימינו. כבר לא מספיק שתהיי כוסית ותשתקי, בזמן שהמפיקים וסוללת הכותבים חוגגים לך על התקציבים מחברת התקליטים. בגיל 42 ג'ניפר לופז הבינה שכדי להתקמבק כמו שצריך ב-2011 ולתת קונטרה למפלצות הפופ בנות ה-22 שצצות בקצב של ציוץ, היא חייבת לתת עבודה בכמה מישורים צפויים: 1. לנכס לעצמה מפיק, ואם יש קונקשן לבחור של ליידי גאגא (רד-ואן), זו הסתדרות. 2. לשתף פעולה עם הראפרים שהאמריקאים חושבים שהם אוהבים (ליל וויין ופיטבול). 3. להפציץ עם יציאת האלבום בסמוך ליציאת אלבום של קולגה כלשהי (בריטני ספירס, למשל). ואחרון ודי: למצוא דיי-ג'וב, לא מהסרטים (כי שם לא הכי הלך לה), אלא מהטלוויזיה, עם דגש על פריים-טיים. נניח, להנחות את העונה העשירית של אמריקן איידול?

 

אבל לא יעזור כלום; כל הלטין-סטייל והגלורי והאנטי-אייג'ינג והליל וויינים והרד-ואנים שבעולם, לא יצליחו להוציא את הפרחה מג'יי לו. עם קילומטראז' קריירה של למעלה מעשור מאחוריה, ג'יי לו עדיין מתקשה לשחזר את ההד שעורר הלהיט הגדול והמדבק שלה, "Love Don't Cost a Thing" מתחילת דרכה. זה פשוט מעולם לא קרה מאז.

מלצר, יש לי למבדה באלבום

אתמול, אחרי לידת תאומים, ארבעה בעלים ואינספור מקומות מכובדים במצעדי הבילבורד, ג'יי לו הוציאה את "Love?", אלבומה השביעי, בו היא ממשיכה עם ה-נה-נה-נה וה"פוט יור הנדז אפ אין דה אייר" הבלתי פוסק שלה; על בנים, מסיבות, לבבות שבורים וכמיהה לאהבה, ולבסוף, קרדיט והקדשה לקשת ליבליך. זה מתחיל כבר מהקטע הראשון באלבום, "On the Floor" שהוא למעשה רי-ורג'ן ללמבדה(!?) והסינגל הבומבסטי של הדיסק. אבל רגע, למה להעלות באוב ולסמפל את השיר עם הלחן הכי מאוס בסביבה, לא כולל את שיר הפופקורן - זה לא וינטג', אם זאת הכוונה, זה יותר נדנוד.

 

מכאן והלאה המצב רק הולך ומתמחזר, וכל מה שנותר ל-"Love?" להציע זה הרבה פופ במשקל קל, פה ושם אר נ' בי עממי, הזיפט של הדאנס שנדבק לנעליים למניעת הרקדה ואפס הנאה - עוד תוצר מדף ממותג של תעשייה ומסחר, שליהי גרינר בטח מזמזמת לעתי באוזן ברגעים אלה ממש. גרוע מזה, אם הוא היה פונה לקהל שאחד השירים מתוכו הוא הגילטי-פלז'ר שלו (שוב בריטני), אז אוקיי. אבל הקהל שיחפש אותה ביוטיוב, אחר כך יקנה את הדיסק וימצא בו חן הם, סליחה, הבוקים האמריקנים. כי על מי בדיוק יעבוד האוטו-טיון הממוסחר, הביט הזול והסירנות, אם לא על אלו מהשורה הקודמת.

 

העובדה ש-"Love?" הוא פלטה רצינית כנראה לא מטרידה את ג'יי לו במיוחד. מבחינתה מדובר באלבום הכי אישי שלה. לטענתה היא נגשה אליו למודת ניסיון בכל מה שקשור לרומנטיקה ולאהבה בכלל, ושם האלבום, פעם אחרונה, "Love?" מתמצת את כל העניין: אפילו האהבה הכי גדולה מוטלת בספק עם סימן שאלה.

 

"Jennifer Lopez - "Love