פלישת חוטפי הכותבות • המלצות מוזיקה לסופ"ש

אם תהיתם למה חוץ מהאנטלרס ופי.ג'יי הארווי השתרבבו לטור ההמלצות של מיכל ישראלי גם קטעי פולק ואלבומים אקספרימנטליים מוזרים, אז זה כי נמרוד צוק חטף אותה, כלא אותה במרתף ההוא שלה וכתב את הטור במקומה

האנטלרס
האנטלרס | צילום: יחצ

1. שנתיים אחרי אלבום הפריצה המוערך "Hospice", האנטלרס חוזרים עם אלבום רביעי, "Burst Apart", וב-NPR נותנים אותו להאזנה מלאה. אמנם כבר המלצנו לכם פה על "Parentheses", הקטע הראשון ששחררו פיטר סילברמן וחבריו הברוקלינאים, אבל שווה להשקיע האזנה גם בשאר השירים, ובמיוחד ב-"Every Night My Teeth Are Falling Out" המופתי, קטע שהוא שיעור מאלף באיך עושים שיר שמתחיל לאט ונגמר בפיצוץ אדיר.

3. אם לא שמעתם עדיין את הגרסה המודלפת של הפליט פוקסס החדש, "Helplessness Blues", אתם יכולים למצוא עותק חוקי ב-NPR - אבל האמת שהוא קצת מרדים, ועדיף לקפוץ לאגף המעניין יותר של הפולק: daytrotter נותנים השבוע שלושה ביצועים חיים חדשים לשירים ישנים של ביל קלאהן, אקא סמוג, לרגל האלבום החדש שלו, "Apocalypse", שיצא בתחילת החודש. השירים, שניים מאלבומים קודמים שהוציא תחת שמו ואחד מאלבום של סמוג, זכו להפקה ברוח האלבום החדש, שנשמע ככה:

 

 

 

4. הצלם סימוס מרפי יצר פרויקט וידאו שמלווה את אלבומה האחרון של פי.ג'יי הארווי, "Let England Shake", וכולל 12 קליפים שמורכבים מחומרים שצולמו באתרים שונים בבריטניה, יחד עם קטעים מהופעות חיות של הארווי. את 10 הקליפים ששוחררו עד כה אתם יכולים למצוא בדף הפרויקט, חוץ מהאחרון, הוידאו לשיר "Bitter Branches", שיצא אתמול ונמצא כאן.

5. ספינר (או AOL Music, בשמם החדש והפחות סקסי) ערמו השבוע כמה אלבומים חדשים ומספקים ב-Listening Party שלהם. Jookaboks, הפרויקט המוזיקלי של דייויד "מוס" אברמסון מאינדיאנאפוליס, הוציאו את "The Eyes of the Fly" בלייבל Asthmatic Kitty של סופיאן סטיבנס, אלבום שהוא אחד הדברים המוזרים והמאתגרים שיצא לכם לשמוע בקרוב - אינדי פופ-רוק מלוכלך שהולך לאלף כיוונים בו זמנית - אבל בקטע טוב. "Sit Resist" של לורה סטיבנסון והקאנס נשמע קצת כמו האלבום האבוד של רג'ינה ספקטור, והאלבום השני של ה-Wombats הליברפוליים מתחיל טוב אבל נהיה קצת יותר מדי אואזיס ברצועה מספר ארבע.

 

6. אמנם כבר דחפנו לכם את שני הסינגלים הראשונים מהחדש של הביסטי בויז, את הסרט הקצר עתיר השחקנים הקולים שמלווה אותו ואת ההשמעה הראשונה שלו מהמדיסון סקוור גארדן - אבל נותנים לכם את האלבום כולו באיכות נורמלית בסאונדקלאוד, לא תיקחו?