ג'סטין ווינר • איך היה בהופעה של ג'סטין ביבר?

הבעיה היחידה אצל ג'סטין ביבר היא המעריצות שלו - חוץ מזה, אם לשפוט לפי המופע האדיר שהוא נתן הערב בת"א, מדובר לא רק במקצוען פופ מהשורה הראשונה, אלא במוזיקאי מוכשר באמת שלפניו עוד קריירה מבטיחה

ג'סטין ביבר בישראל - קהל
ג'סטין ביבר בישראל קהל | צילום: בוצ'צ'ו

עבור אדם בסוף שנות ה-20 לחייו, כתיבת ביקורת על הופעה של ג'סטין ביבר מחייבת אקט אחד, עיקרי ומרכזי: את הציניות שלי הפקדתי אצל המאבטח של שער 4 בגני יהושע והגעתי נקייה לחלוטין מכל ארס ורוע שכולם כל כך אוהבים להפנות כלפי הביבס. כצפוי, הגיל הממוצע של הקהל היה 12, כמעט כולן באאוטפיטס פרובוקטיביים להחריד, גוררות אחריהן הורים טרוטי עיניים ועמוסי ביסלי שנכנעים בסופו של דבר ליללות וקונים נקניקיה ב-20 שקלים ומרצ'נדייז מיותר לחלוטין. כל טכנאי שזז על הבמה וכל צל שעושה ציפור חולפת על המסך מעוררים גל צווחות מחריש אוזניים ומגוחך למדי. פלא שכולם יורדים עליו? זה בעיקר בגלל הקטקטיות המעצבנות שסוגדות לו.

 

>>> לייב בלוגינג: סיקור ההופעה, דקה אחר דקה

ההופעה מתחילה בזמן, בלי מריחות וחימומים, וכבר מהשנייה הראשונה ברור דבר אחד: הילד מקצוען. ביבר זז על הבמה כמו מישהו שעושה את זה עשרות שנים, האינטראקציה שלו עם הקהל פשוט מופלאה והפלרטטנות הכובשת שלו עוד תילמד ותיחקר לעומק במרכז לאמנות הפיתוי. המופע הוא מכונה משומנת היטב והכל זז בקצב מטורף ומסחרר שהופך את החוויה לעוצמתית בהרבה.

 

מתחת לפוזה, הילד המוכשר מיוטיוב עדיין כאן

חייבים לציין לטובה את הלהקה המעולה של ביבר, בהנהגת הגיטריסט הראשי והמבריק שלו, שבאמת מצליחים להעלות את השירים - הלעתים נבובים מעט - לרמה מוזיקלית מרשימה שמשפריצה מקצוענות. הסאונד בהופעה היה ללא רבב, ללא שריקה או צפצוף לרפואה, וההפתעה הגדולה ביותר (לפחות עבור הסקפטים שבינינו) הייתה ג'סטין עצמו. צ'ארמר או לא, דבר לא יכול לשנות את העובדה שבלייב, בלי פלייבק, בלי להטוטנות אולפנית ובלי טכנולוגיה להתחבא מאחוריה, ביבר פשוט מוכשר בטירוף. הקול שלו מעט מאנפף אבל לגמרי צלול ונעים לאוזן, הוא נותן את הנשמה על הבמה בכל שיר ושיר, ורואים את זה. מדובר באמן שמשקיע בקהל שלו בחזרה ונותן מיליון אחוז, בין אם בשירה, בריקוד או בפלרטוטים. אחד הקטעים הנפלאים ביותר בהופעה היה הסשן האקוסטי בו הפגין ביבר כישורי שירה ונגינה שבאמת הצליחו להרטיט וקילפו ממנו את כל הפוזה, עד שראינו שוב לנגד עינינו את הילד המוכשר שהתגלה ביוטיוב.

אז מה יש בו, בג'סטין, שכל כך מעצבן אנשים? הרי הוא רחוק מלהיות כוכב הפופ היחיד ששיריו קלילים ולא מחייבים ובעצם, הוא לא שונה משום להקת בנים כמו אלו ששלטו פה בניינטיז, רק שהוא עושה הכל לבד. ג'סטין טימברלייק התחיל גם הוא כילד מאנפף ששר שירי אהבה מפגרים והמנוני פופ קליטים, והפך ברבות השנים לאחד מאמני הפופ הפוריים והמצליחים בעולם. ביבר, רק בן 17, עובד כבר מתחילת דרכו עם המפיק ל.א. ריד והזמר אשר, שני אנשים מאוד משמעותיים בתעשיית המוזיקה בכלל ובעולם ה-R&B בפרט, שמסייעים לו לנווט את הקריירה שלו בדיוק לאן שצריך. ביבר לא ישיר שירי אהבה ילדותיים עוד זמן רב, ואחרי תצוגת התכלית שהוא נתן אמש בתל אביב, ברור לחלוטין שמדובר רק בצעד ראשון (אם כי היסטרי להחריד) בדרך לקריירה יציבה וארוכה.

 

ג'סטין ביבר בפארק הירקון, חמישי 14.4

 

>>> ג'סטין ביבר בישראל: סיקור מיוחד