חצי אוזן • הסינגלים של השבוע

אריק איינשטיין בפרשנות ייחודית ל"צליל מכוון", אהוד בנאי מוציא עוד נכס צאן ברזל ועוד סינגלים חדשים

אריק איינשטיין
אריק איינשטיין | צילום: זיו קורן
חצי אוזן - סטריפ
חצי אוזן - סטריפ | צילום: סטודיו nana10

אהוד בנאי - "אבן ספיר"

אהוד בנאי לא צריך הרבה כדי ליצור שיר שבמהרה יהפוך לנכס צאן ברזל. גיטרה חלודה, דף, עט ואת הקול העמוק, הנהדר בחוסר השלמות שלו. בנאי חוזר להיות אותו סינגר-סונגרייטר שהיה, ומספר סיפור קטן ופשוט על בחורה שהכיר, סיפור פשוט ונוסטלגי שמשאיר חיוך גדול, ממש כמו אהוד בנאי עצמו.

 

>>> האזינו ל"אבן ספיר"

 

 

אריק איינשטיין - "צליל מכוון"

הגרסה החדשה לשיר המופת של "צליל מכוון", ההרכב שמזוהה יותר מהכל עם יצחק קלפטר, זוכה לביצוע מחודש על ידי האיש שלא יזוז מהבית עבור מה שלא מלהיב אותו, וזה לא סתם שהשיר הזה הלהיב אותו. העיבוד המחודש שעשה הגיטריסט גיא בוקאטי לא מתרחק בהרבה משיר המקורי, אבל יחד עם הטונציה האיינשטיינית, שפועלת בקצב אחר מיתר העולם, החידוש המקסים הזה מקבל חיים משלו.

 

>>> האזינו ל"צליל מכוון"

מרסדס בנד – "מה פתאום"

בשנת 2011 גרוב היא כבר לא מילה גסה, ואחרי הדג נחש, קרולינה ומרסדס בנד, אפשר כבר למצוא המון גרוב ישראלי במיינסטרים. על זה כנראה בונים מרסדס בנד, שמציגים ב"מה פתאום" פ'אנק רוק מפוצץ גרוב שמנמן, עם ליין באס צ'ילי פפרזי ושירת פלצט של גל תורן. בהתחלה הקול מעט מציק, אבל עד סוף השיר הגרוב הממכר הזה כבר נשמע טבעי ומהנה.

 

>>> האזינו ל"מה פתאום" 

 

 

אביהו שבת מארח את קאשי - "את כל כך יפה"

על אף הדלות היחסית של הליריקה של שבת, העיבוד האנרגטי של ניצן קייקוב משפר את השיר בכמה וכמה דרגות, והוא מגיע לשיאו לקראת כניסתו של הראפר קאשי, עם המעבר מלחן מזרחי שעשוי להשמע מעט נדוש, ללחן לטיני עמוס כלי נשיפה.

 

>>> האזינו: "את כל כך יפה"

סאבו וקותי -"Plant It / Raggamuffin Soldier"

רונן סאבו ואופיר קותיאל כבר הספיקו לצבור קילומטרז' מוזיקלי נהדר בנפרד, מקומי ועולמי כאחד. אבל כשהם שבים לעבוד ביחד הם תמיד חוזרים לארץ הולדתם, לפחות בנפש, ג'מייקה. בדאבל סינגל החדש, עם אירוח של שלושה ג'מייקנים ונתנייתי אחד, הם מצליחים בכל אחד מהשירים להתמודד עם מיני סגנון אחר במסגרת ז'אנר המוזיקה הג'מייקנית הרחב, ולהשאיר טאצ' ישראלי.