חבר שועל • המלצות מוזיקה לסוף השבוע

החדש של הפליט פוקסס דלף, ברוקן בלז משתפרים ועוד המלצות מוזיקה מהאקווריום של מיכל ישראלי

פליט פוקסס
פליט פוקסס | צילום: יחצ

1. כבר כמה שנים שאני מנסה לשכנע אנשים שאלבום הבכורה של פליט פוקסס לא היה מדהים כמו שהם חושבים, ושה-EP שהם הוציאו לפניו - "Sun Giant" - הוא הדבר האמיתי. באלבום, כמעט ולא נכחו כל התכונות שהפכו את "Sun Giant" (שהוא בעיניי הדוגמה המושלמת לאיך EP צריך להשמע) למצמרר, חוץ מהקול של רובין פקהולד, שאי אפשר ממש לגרום לו להשמע רע. השבוע דלף לרשת האלבום השני שלהם - "Helplessness Blues" (בגלל שאנחנו חוקיים פה, קחו קליפ וחפשו את השאר לבד), והחדשות הטובות הן שהעיבודים המורכבים שאפיינו את ה-EP המוצלח ההוא וקצת פחות בלטו באלבום הקודם, חזרו. החדשות הפחות טובות הן שהפליט פוקסס עדיין לא מצליחים לרגש אותי כמו פעם. כל מה שהם עשו מאז Sun Giant נשמע לי קצת מלאכותי לעומתו. אבל יש סיכוי טוב שיש לי סטנדרטים בלתי אפשריים, כי כל שאר העולם עדיין חושב שהם לא פחות ממדהימים.

2. ברוקן בלס היו מבחינתי אחת האכזבות הגדולות של השנים האחרונות. הפרוייקט המדובר הזה של ג'יימס מרסר ודיינג'ר מאוס היה אמור להיות נפלא. לא היתה אמורה להיות אפשרות אחרת. וזה לא שהאלבום המשותף שלהם היה רע, הוא פשוט היה כל כך משעמם. אז למה בכלל לתת הזדמנות ל-EP החדש שלהם? כי אלה ג'יימס מרסר ודיינג'ר מאוס, לעזאזל, הם חייבים להיות מסוגלים למשהו יותר ממשעמם בטירוף. ואכן, "Meyrin Fields" מתחיל בצורה ממש מבטיחה. שיר הנושא הוא אמנם לא מדהים, אבל הוא יותר מעניין מכל מה שהם הוציאו עד עכשיו, והמצב רק משתפר בהמשך. אם השעמום באלבום הבכורה שלהם נבע בעיקר מנקיון יתר, כאן הם כבר מלכלכים את ההפקה ומרשים לעצמם את הרישול שהפך את החיבור בינהם לכל כך נפלא בפרוייקט Dark Night of the Soul. יש תקווה.

3. ב-16 באפריל יתקיים יום חנויות התקליטים העולמי, וכמו תמיד הוא ילווה באין ספור ריליסים מעניינים יותר ופחות. למרות כל מיני הוצאות מחודשות גרנדיוזיות (כמו הפליימינג ליפס, שמוציאים מחדש חמישה אלבומים במהדורה מיוחדת), אני דווקא נוטה לחבב את הצנועות יותר. למשל, הסינגל המפוצל של Toro Y Moi ו-Cloud Nothings, שחתומים שניהם בלייבל Carpark. החיבור ל-Toro Y Moi, שכבר לגמרי נחשב ללהיט, יכול לעשות רק טוב ל-Cloud Nothings, שמגיע להם (או לו - דילן בלדי) תהילת עולם. את החצי של Toro Y Moi אפשר כבר לשמוע כאן, ואת Cloud Nothings אפשר לטעום בקליפ החדש שיצא השבוע.

4. אם זה עדיין לא ברור - Odd Future הם הדבר הגדול הבא. ולמרות שטיילר דה קריאייטור מקבל את כל הפוקוס (בעיקר בגלל חשבון הטוויטר הבלתי נלאה שלו), יש עוד עשרה אנשים בקולקטיב הזה. שניים מהם - Hodgy Beats ו-Domo Genesis, הוציאו השבוע קטע משותף בשם "TANGGOLF" שאפשר לשמוע בפיצ'פורק או להוריד באתר הרשמי של אוד פיוצ'ר. סוואג.